Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1080 ggr
karisma
0

God morgon 2008-06-17

Idag vaknar roslagen till en kall morgon bara +5 och dis solen försöker tränga igenom. Ska till sjukgymnasten idag och få akupunktur, sedan blir det att fortsätta röja inför stundande höskörd Skulle behöva röja i stallet oxå samt smörja lite läder Få se vad som hinns Ni får ha en bra dag där ute för det tänker jag ha

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är det solsken idag, så jag kanske får ner mina frön till slut. Mimmi ser inte ut att ha fölat inatt, det är bara hon och Duff i hagen:) Hon hade då inte fyllt ut juvret igår kväll heller. Sigrid for iväg igår, och är nu i enköping för att först betäckas och sedan åka vidare på nya äventyr till Finland. Så plötsligt har jag bara tre russ!! På dagens schema står annars läkarundersökning(för att få behålla min tunga behörighet på körkortet, jag har blivit gammal!!!) och så jobb.

garrilina
0

God Morgon!

Strålande sol och klarblå himmel och en svag vind. Ser ut som det kommit lite regn inatt. Inget föl inatt heller. Nu blir det frukost och sedan jobbet. Det blir jobb i vävsalen hela dagen vi ska varpa och dra på vävar så vävstolarna är klara inför hösten.
I kväll kommer sonen hem från Stockholm han har inte varit hemma sedan i julas så det blir kul.

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

God morgon! Idag är det första dagen på min semester och jag njuter, barnen sover, solen skiner och fåglarna kvittrar. Kan det bli bättre?

Nu ska vi se om jag hinner alla saker som jag planerat och skulle behöva göra på min semester. Det gäller att start på en gång och inte spara det till den sista veckan. Jag ska börja med att flytta ut marsvinen och kaninerna till rasthagen. De ska också få semester.

Ha det gott!

MagganS-B
0

God Morgon!

Tänkte ta sovmorgon i dag, men blev väckt av Therese Hyllsjö som ringde och talade om att Linn Ess fått ett litet fint hingstföl e. Tyson…..efter det har det bara snurrat på, så nu är det dags att åka och göra storhandel inför midsommar!

Ha en skön dag!

Tittut
0

God förmiddag!

Ska samla ihop min lilla familj för att åka ner till Jonis med Umbra och Marimba. Har lite svårt att få ihop lasthjälp bara.

Vi hörs, ha en fin sommardag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

#2 Min mamma är slöjdlärare (pensionerad); jag minns varpningar ur ett grodperspektiv, när jag var liten och satt under vävstolen.

#4 Vad kul att Linn fått sin första avkomma (eller?), verkligen toppstammad liten kille, Tyson - Munter!

#5 Pussa på Draken och Drakynglet från mig!

Svalt (13,7 grader) och soligt med växlande molnighet i Leksand, traditionell svensk sommar med andra ord. Jag trivs fint när det inte är sådär gassande hett och torrt så det är OK för min del - och vallarna växer fint.

Anna-Uppsala
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kom jag äntligen in på sidan - innan var det tvärstopp!

Ska snart iväg till körskolan för att träna funktionskontrollen med en trafikskolelärare, och efter det passa på att göra ett gäng frågor på deras dator. På torsdag är det dags för teoriprovet för D-behörigheten och jag är inte särskilt nervös - bara lite …
Trafikfrågor är så himla luriga ibland. Man kan missa en detalj på teckningen som följer med frågan - en grej som man aldrig skulle missa i verkligheten - och vips är man underkänd.
Avskyr sådant! :(

Sedan ska jag hem igen och till stallet. Det bli att gå eller cykla, för jag är fortfarande billös. *sucka* Fast fördelen är att det åtminstone tär en del på fläsket … *s*

Ha det gott allesammans! :)

På bilden min råtta Paris Hilton när hon har bråttom ut ur buren för at leta upp något smarrigt at äta!

alpros
0

#7 Lycka till med teoriprovet! Vi håller tummarna.

Impulz
0

Nu har jag lyckats ta min upp ur sängen igen, har lyckats dra på mig något i stil med influensan… Känner mig mer död än levande, klarade knappt av att ta ut hästarna i morse, världen började lixom snurra väldigt hastigt om någon av dem började tjafsa. Suck! Nu när det är sommar och allt! Blir ryggläge för min del resten av dagen, och en laddning med alvedon.

#4 Vad roligt! Jag har varit på Terese flera gånger de senaste åren om att hon borde betäcka Linn.

#7 Lycka till på provet! Men du, vem är det som har döpt den stackars råttan?!HemlisFlört

amandahandersson
0

God dag!

Idag blir det ingen direkt hästdag för min del, mina russingar har vila idag och lillsyrran ska ut med Juppeman.
Men jag åker nog till stallet ett tag och mockar, och myser med mina grabbar ett tag i alla fall!

Ikväll ska jag umgås med en kompis, vi ska ut och promenixa och äta glass i det "härliga" (regn + åska), hehe :)

Ha en fortsatt trevlig dag!

VeronicaP
0

God eftermiddag.

I natt har varit en jobbig natt då mitt welsh fölade sent i går kväll och fölet inte ville äta, så jag fick till´slut mjölka ur och ge den lite på flaska och vid 3 tiden i natt lyckade jag äntligen få den att äta själv.

Sen var det stoet då som inte släppte efterbörden , efter en del försök gav jag upp och gick och la mig och ringde veterinären i morse så de fick komma och ta ut den.  Sen var det bara att åka till jobbet så nu är jag riktigt trött och sliten *ler* Men både mor och föl mår bra nu i allafall och de har även kommit ut igen.

garrilina
0

God eftermiddag!

#6 Då har du varit med en del, det var jag också när jag var liten (mamma vävde mycket) men då tyckte jag inte att det var så kul. Annars förknippar jag namnet Jobs med tygtryck. För många år sedan när jag gick textilutbildning så var vi till Dalarna och tittade på screentryck hos Jobs. Har hunnit varpa två varpflätor och dragit på en väv + en klar för att dra på, så vi hann en del.

Grattis till er som fått föl.

PernillaJ
0

#12 Jorå, jag har minnen av silkscreen tryckning ur ett grodperspektiv också. Jag och min bror krälade runt under tryckborden och kom fram gråa av lort, och sedan fick det klippas bort klisterklumpar ur våra kalufsar (det klistret som fäster tyget vid tryckborden för att tyget ska ligga still, effekten i barnhår ungefär som tuggummi).

Mixie
0

Godkväll :) Idag har det spöregnat i stallet så inget vettigt blev gjort.. Lade över bilder jag tog i helgen från min mobil till datorn och hittade de här sötingarna ;) Emilia lär Juni hur ridning går till, visst är de söta ;)

//Mickan