Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1316 ggr
Anna-Uppsala
0

Godmorgon 2008-06-16

Hinner man först eller inte? Det är morgonens stora fråga just i dag!

Om en dryg timme ska jag vara på jobbet och köra busslektion, och det känns som om hela huvudet är fullt av tegelstenar. Sov jättedåligt i natt och inte blev det bättre av att jag vaknade flera gånger. Typiskt när man ska upp tidigt!!!

Körde i alla fall en jättemysig liten tur med Hjördis i går. Hon travade på så snällt framför vagnen, lika fridsam som vanligt. Solen sken, fåglarna kvittrade och det är så otroligt vackert nu med grönskan, blommorna och så vidare.
När vi kört klart kom det en rejäl regnskur, och solen som sken på vattendropparna skapade två fantastiska regnbågar samtidigt - det var en mäktig syn!

nej, nu ska jag in i duschen, och sen till jobbet!
Ha en skön dag alihop! :)

[Croneld]
0

God morgon, nu ska jag strax väcka barnen för dagens sista arbetsdag innan semestern. JIPPI!!

Ha en bra dag!

karisma
0

Morgon alla där ute, ny vecka nya uppdrag. Nu rinner bara tiden iväg snart midsommar och det drar ihop sig till hö tider, snart kommer även de efterlängtade fölen. Igår hade jag en trevlig dag när Erika (Plomonas ägre) var och hälsa på vi avslutade dagen med ett besök på vårt fina cafe i Nysättra  Ha det gott där ute och njut av sommaren

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

Go'morron, soligt och svalt i Leksand, bara 8 grader just nu. Jag har inga utflykter inplanerade idag, ska vara hemma och fiffla med olika saker. Bland annat katalogen till DalaRuss-utställningen som bara behöver finslipas lite och sedan läggs ut på MälarRuss hemsida inom ett par dygn, om webmoster vill och kan.

_

_

bild från gårdagens stuteribesök, det bruna stofölet Åxå Dar och liggande det fuxiga hingstfölet Ädel Dar (både e Darius Roll 491): fler bilder i min dagbok här på forumet 

StuteriSolo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon i landet! Här har det regnat hela natten, Duff och Mimmi såg sura ut, de har ju ingenstans att gå undan regnet. Vi har haft dem inne på nätterna för det har regnat så mycket i veckan, men i helgen fick de vara ute. Det verkar då bli bättre nu. Sitter och väntar på hästtransportören som ska hämta Sigrid, som antingen far till Finland eller blir betäckt med Gumino. Igår hann jag sätta all lök och potatis, nu är det bara morötter och rödbetor kvar att så. Få se hur det blir efter regnet…

MagganS-B
0

God Morgon!

Har precis fixat mig i ordning, skall till jobbet…..

Hade besökare här i gårkväll som ville titta på Litas…..Lova stirrade stort, tvärvände och sprang till skogs! Dom fick i alla fall se en svans…..Skrattande

Ha en bra dag!

Chirak-96
0

God morgon. Hade precis hängt ut tvätt som jag nyss fick springa ut och ta in igen. Snacka om skyfall. Håller i övrigt på att fixa andra delen av sommar hagen. Lite sly ska ner så jag kan få upp tråden, sen så…  …..blir dom köttbullar, till formen alltså ;)  oj nu haglar det!

Ha det gott.

Chirak-96
0

Ville bara berätta att sedan jag skrev sist, för en timme sedan alltså, har vi fått 13,4 mm regn. Det tackar vi för!

Tittut
0

Tillbaka från västrakusten, utan att ha sett ett russ på fyra dagar snart. Abstinens! Tur jag träffade lite russfolk iallafall!

Annars var det jättetrevliga dagar, som gick alldeles för snabbt. Tillbaka i selen, igen.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

amandahandersson
0

God middag!

Idag har veterinären varit på besök. Alla hästar blev vaccinerade, och två stycken fick sina tänder raspade. Veterinären kollade även upp Zolero.

Tyvärr markerade Zolero på vänster bak i böjprovet… Nu väntar en 30 mils resa (enkel väg) till Finland där vi ska kolla ignom honom grundligt och söka upp felet… Om det nu finns något!
Vi misstänker att det var träningsvärk från gårdagens tuffa träningspass som han reagerade på idag.

Känns skitsurt att tjorvar med Zolero igen! :( Han som nyss börjat gå bra, sänkt 10 sekunder, vunnit och allt… Blä! Jag har verkligen gått in för den här säsongen och tränat hela vintern… Skulle verkligen vara tråkigt om det bara är som bortkastat och hästen måste behandlas för någonting nu (igen, typ 10000000 gången)…

Ingen rolig dag alls….

ErikaSchieber
0

God kväll!

Det var ett mycket trevligt besök hos malin (karisma)! Tack för rundvandring, lunch och massa snack Skrattande

garrilina
0

God kväll!

Nu är det bara 1½ dag kvar att jobba sedan är det sommarlov! Ska bli så skönt att vara hemma, min arbetsplats har varit turbulent detta läsår och det tar, hoppas det blir lugnare till hösten. Har satt några fåror potatis ikväll efter hästpysslet, lite sent med de kommer nog upp ändå. Blev även lite sallad och persilja.                                                                      Miranda håller fortfarande på sin fölunge, få se hur länge till. Kurant har fått besök av ett sto som var här för två år sedan också så han har att göra. Hon tillhör den mycket griniga sorten tror till och med hon är värre iår än förra gången.

Nu är det sängdags för mig resten av familjen har åkt ut på havet. God Natt!