Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1062 ggr
karisma
0

God morgon 2008-06-15

Stålande sol från en klar blå himmel så var det att vakna idag. Det är bara fåglarna som är vakna just nu, Fast i natt hade jag rock-music fram till 3 att lyssna på, grannen över skogen hade 110års fes(50+60) så de sover nog gott just nu. Får fint Stockholms besök (russfolk) idag så det är dax att sätt fart

Ha det bra med än vad ni gör

Lycka till Jennifer och Karismas GerTi på travet idag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

Morrn! Ska ut och åka bil idag igen, lite synd när det är solsken och ser ut att bli en fin dag. Fast jag hoppas få titta på fina russin i andra änden färden.

Nästa helg är det redan midsommar! Eller med andra ord, turistinvasion, 08:or överallt, parkeringskaos, köer… Leksand är ju en turistbygd och alla turister är välkomna, men ibland är de i vägen. Precis som jag kommer att vara på Gotland om några veckor…!

MagganS-B
0

God Morgon!

Ja, vissa 08-or gillar vi inte, men andra är jättebra! Får väl se om Pernilla är i vägen…..fast hon inte är 08:a…….

I alla fall skiner solen här, och haglen och regnet vi fick gjorde att gräset växer som bara den, alltså ut med gräsklipparen! Städa lite måste jag göra, vi har bott med allehanda prylar och flyttkartonger nu i nån vecka så det är damm och konstiga saker på alla golv…..snabeldraken står beredd!

Ha en fin söndag!

Jenniferohlson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon!

Hästarna har fått frukost och gerti är klar för att åka och tävla, övriga har gått ut. Vi ska alldeles snart gå ut och lasta sen väntar en lång dag på travet, och en lång natt på tåg för mig:)

Ha de bra!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här hänger tunga regnmoln över oss, men de har inte börjat läcka ännu. Inget shettisföl inatt heller. På dagens schema står att fortsätta i trädgården (om det inte regnar) och göra undan litet bokföring. Några hästar ska väl motioneras också.

[Croneld]
0

# 3 Åh vad fin hon är! Lycka till idag och ring och berätta hur det går. Nu har jag donat och ska åka på utbildning i Stockholm. Vi ses ikväll. Massor att dona med och bilder att trixa med till denna sidan.

Reko
0

Jag tillbringar helgen på västkusten och här har inte regnat sedan 1 maj. Gissa om regnet som kom nu var välkommet! Igår träffade jag en annan flitig inläggsskrivare, nämligen Tittut. Hon liksom jag bevistade nordsvenska hästens dag på Backamo. Nästa år ses vi kanske på Elmia då nordsvensken, russen och ardennern gör gemensam utställning?

[Tjiwi]
0

God Morgon!!

I dag är det växlande väder här. I går kom Stjärnglans till Njord, jättetrevlig häst. Det blev lite oreda i flocken, Pepsie vill ha henne för sig själv och Centri vill ha Njord för sig själv och Njord och Stjärna vill ha varandra……..det har gått hett till för Njord har fått ett rejält sparkmärke på insidan av låret under natten. Får hoppas det lugnar sig med dom.

Annars idag ska vi fira min far som fyllt 70. Wilda ska starta på Bergsåker, hoppas hon sköter sig, Lycka till Thessan!!

[Tjiwi]
0

Här kommer en bild på Stjärnglans och Njord taget i går vid 22.

Teja-Bea
0

Jag är såå stolt över min Silverboys insatser på travet igår! Lugn, cool, stabil och travade på så fint!

Han blev 4:a på nya rekordet 2.25,0 - en sänkning med 9 sekunder!!!

Snyggt kört Elin!!

*Bilden är från träning*

Idag ska jag köra Zorrina. Hon kommer nog vara lika pigg som vanligt! =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

wilson
0

Godmorgon, eller nu kanske mer god dag! Har varit i stallet och kört ett snabbjobb med Trofe nu på morgonen, sen väntar massören och en betäckning…. Fullt ös…

Annars blir det nog en lugn söndag då Mattias är lite dagen efter och Kevin är trött efter gårdagens flyttande vid farmor…

Ha det gott!

russingar
0

god förmidda
Solen skiner men med blåst. Lite mörka moln men dom verkar inte innehålla nåt regn.
Sitter och håller tummarna hårt, vi har Hults Defekt, Hults Shaggito och Hults Raptor till start på Bergsåker idag.
Ha det gott däruteSkrattande

Anna-Uppsala
0

Här är det en underbar sommardag ute. Jag är ensam hemma och njuter av att slappa och göra ingenting. Det är det bästa med att ha ett "vanligt" jobb - att man faktiskt kan vara ledig från det!

I övrigt blir det förhoppningsvis köra av i dag. Hjördis har fått ha ett par veckors semester medan jag har börjat jobba heltid, så nu är det dags att börja trimma bort maggen igen. :)

Ha en härlig eftermiddag allesammans - oavsett om ni är på jobbet, i stallet eller i hängmattan! :)

Cara-Mia
0

God middag. Nu har jag kommit hem från "första arbetsdagen. Började halv åtta i morse och severade frukost på Medivi Brunns värdshus. Kommer antagligen att göra det i sommar. Nästa jobb blir nog i midsommar. Lite stressigt är det så det gäller att hålla ångan uppe. Men det ska nog gå bra. Eftermiddagen bör ängnas åt studier, vi får se. Till kvällen blir det att åka till stallet.

amandahandersson
0

God middag!

Idag har hästarna lite lyx, då de får gå och beta. Det är inte varje dag, då min shettis är lite överkänslig och vi villundvika fång… Men idag har de i alla fall fått äta gröngräs, och de ser ut att njuta för fulla muggar!

Jag har även hunnit vara ute och kört Musse. Han är så glad och fin, älskar verkligen att springa! Det är bara sitta med spöet bakåt och hålla i sig, annars får man sig en ordentligt åktur!

Ska snart ut med ponny nummer två, Zolle. Tanken är att vi ska köra intervaller idag. Om jag nu lyckas fånga honom i hagen vill säga, och det lär bli ett stort problem!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

juventus
0

Godkväll!

Dagen har ägnats åt jobb, men har även hunnit med att ta en tur med pappa till våra två ungston som går på bete med några shetlandsston en bit härifrån.Skönt att se att de mådde bra.Passade på att borsta och plocka några fästingar på dem.

Igår var vi med Stjärnglans till hingsten Njord han är helt underbar,så otroligt snäll. Vi ser verkligen fram emot ett litet Njordföl nästa år.

Stackars Njord det kan inte vara lätt med så många fruar….    Av bilden att döma så verkar Stjärna redan lite kärKyss

#7 Tack Ia för igår det piggade verkligen upp oss skönt att tänka på annat ett tag.Har ju varit lite ledsen sen lille Elvis gick bort förra söndagen…Gråter 

Ha en fortsatt skön kväll allihopa!

på bilden Stjärnglans liten har blivit storGlad

Charlotte-J
0

Maria, blev det några bilder på min shettistanter? Vad glada ni ser ut på bilden, både du och hästen, härligt!!

Amor vincit omnia Kyss

VeronicaP
0

#6 Då var vi i samma område då fast jag var i våran stuga som ligger i Vassbo men släkten bor ju i Ljungkile *ler* och de var inte så glada åt röran som var i *staden* med Lions och backamo och annat , de hade lite problem att komma fram med lastbilen *ler*

Jag hade tänkt åka dit men nä jag var ju där för att vila så jag fick snällt stanna kvar i stugan *S*

[Tjiwi]
0

#15 Hon ÄR kär i Njord…..de uppvaktar varandra så gott det går, de andra stona blir lite avis…….