Ridtävling för russ
Vi planerar för en träningstävling den 25 maj på Pärlvikens Ridskola i Grödinge, 3,5 mil s/v om Stockholm. Tävlingen kommer att vara öppen för russ och är ett bra tillfälle att "tjuvträna" inför Mälarruss Allroundchampionat.
Vi kommer att ha hoppning samt bruksridning, men funderar även på att ha en dressyrklass. Finns det intresse? Förra året kom bara ca. 10 russ, och det vore förstås kul med lite större uppslutning denna gång! Ni som eventuellt är intresserade, vilka klasser skulle ni helst vilja att vi ordnade?
Tips och idéer mottages tacksamt, allt för att vi ska kunna erbjuda en så bra tävlingsdag som möjligt.
Lotta

Vore jättekul om det blev ngt, vi vill iaf gärna vara med (har dock inte kollat kalendern, vet inte om det tokkrockar med ngt).
LC-LB dressyr och hopp kunde väl var ngt? Bruksridning vet jag inte riktigt hur det funkar med men det blir nog kul det med!
Fö så blir vi Gotlänningar from mitten på juni… Har köpt gård i Näs… Jätteläskigt men kul! :-))
//M, C & P (som laddar inför en ny säsong)

#1 Grattis nu är det bara att fylla på med flera russ 
Kul!
Men krockar med ELITLOPPET!!

#2 Tack!
Kommer en liten kille (kan han vara släkt med Pärlan månne?) på inkörning förmodligen å så vore det lite kul med en parkompis till Pärlan förstås, men hur hittar man en hyfsat likadan? Sista jag såg lillebror så var han ju lite lägre i mkh än storasyster men annars vore det ju perfekt för de är ju hyfsat lika till utseendet iaf (om de nu kan hålla sig i skinnet förstås som sto och hingst)…:-)) Tips på parpolare mottages tacksamt förstås!

"putt"
De skulle ha varit kul.. men synd att det är så långt!

Hur går det, blir det tävling? Skriv en blänkare på ponnytrav.ifokus också!
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Ja, det kommer att bli den 25:e maj.
Hoppning 50 + 70 cm, bruksridningsklass samt ev. LC:1 dressyr. Proposition kommer inom kort.
Blir det ngt? Har inte hittat ngn propp och det är ju inte så lång tid kvar…

#10 Synd att han var valack, försöker samla på mig ston om jag nu ska utöka skaran. Men vi får se hur det går med Exact å Pärlan, annars kan det kanske vara av intresse ändå beroende på hur din Qvanting är i temperamentet då Pärlan är typ ganska pigg å det är knepigt att hålla ihop ett par om de skiljer sig mkt på så vis…
Men det kanske bara är drömmar oxå (parkörningen alltså), får se hur tiden räcker till, jättetacksam för ett bra tips från dig iaf!! Han ser jättefin ut och det är ju kanon med en brukskörd häst, de har ju varit med om det mesta!
//M

Hur går bruksridningen till???

#12. Här kan du läsa vad det går ut på. http://home.hkust.se/vks/brid.htm
Hindren kan variera på olika tävlingar.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

#11 Ja, det kanske inte är så lätt. Qvanting är väldigt pigg vissa tillfällen, men långsam vid andra, lat bort och pigg hem, ungefär. Lite lätt för att hoppa iväg om han blir skrämd, än så länge, men han har blivit betydligt stabilare senaste halvåret. Han är efter Ysak 514 om du känner till honom. Qvanting är tömkörd ihop med Leil Gaist. Tyvärr har jag ingen parvagn än, så jag har vid några tillfällen spänt honom bredvid Leil Gaist för rockard, och det har funkat bra. Jag kör då med postkandar. Se även mitt fotoalbum, där finns en bild på dem.

Hej igen!
Eftersom intresset för tävlingen inte verkade så stort så la jag det på is ett tag p.g.a. alldeles för mycket jobb med annat.
Nu har jag dock fått förfrågan från flera håll om att ändå ordna träningstävling för russ.
Nytt datum: söndag 29 juni
Hoppning LC, dressyr LC samt bruksridning.
Proposition kommer inom ett par dagar.
Varmt välkomna!

Nu finns proposition och anm.blankett på Mälarruss hemsida!

Suck! Varför har man aldrig ryttare när man äntligen har en häst som är bra att rida…
Jaha då kan ju inte vi komma, då ryttaren är på ridläger. Trist men sånt e livet.

#17 och #18
Om ni ändå vill åka för att ge era ponnyer lite miljöträning så kan vi säkert ordna ett par duktiga tjejer från ridskolan som kan tänka sig att rida
!

#17 Skulle vara toppen enda problemet för min del är att han inte blir riden hemma och det känns lite taskigt att han ska gå dressyr/hoppning med ryttare på ryggen då i en tävling.
Ska verkligen försöka hitta en ryttare till honom som kan rida hemma men hur kan man annonsera om det, får man göra det på ridskolor hur som helst??
#19 Tack för erbjudandet men vi väljer att stanna hemma. Kanske det blir fler tävlingar framöver?!

Glöm inte att anmäla ni som vill vara med!