God Morgon 08-06-14
Med hopp om att det inte blir dubbelt…..men alla andra sover väl ännu sin skönhetssömn!
Hurra det har regnat, nu har vi nog tillsammans fått kanske 20 mm, så lite eget hö kanske vi får!
I dag är det jobbet som gäller! Ha en jättefin dag ni som är lediga!

God morgon här i roslagen regnar det till och från det är så skönt vet inte hur mycket vi fått. Skulle åkt till valla idag men det sket sig får vara hemma och jobba vidare Ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Inte alla! Ska snart gå och lägga mig. har jobbat natt! Här så är de gråmulet med regn i luften. Och alla myggor o knott har kommit så jag får en trevlig sommar som har mygg alergi. KAn ju inte stava heller är för trött! Och Längar tills jag får hämta hem gumman….
Ha de bra!
Sitter i Ljungskile och ska snart åka iväg på nordsvenskarnas Hästdag där jag ska vara med och titta på draglagsproven, spännande!
Det ska tydligen medverka runt 90 hästar under dagen!
Får se om jag har tid att återkomma med rapport under kvällen.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

På väg ut till stallet nu. Solvalla som gäller idag. Vi åker från Teja med Silverboy och Tejas Pirmin.
Det är start i lopp 3 & 15 så det kommer bli en lång dag!!
Ha de så bra idag allihopa!
Bild: Elin och Silverboy på Mantorp
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Godmorgon!
i dag fyller jag år - 44 - jämnt och fint! - och ska fira det med att först åka och titta på valparna som min jycke är pappa till, sedan äta tårta med mina kompisar i stallet. Tyvärr regnar det, så risken är stor att vi får sitta inne i sadelkammaren … :(
Presenten jag gett mig själv är boken om Lojsta hed - russens rike, av Anna Ericsson. Just because I´m worth it … ;)
Ha en skön dag allesamans, för det tänker jag ha! :)
Godmorgon allihopa….
Grattis Anna, nu är du äldre än jag……ha en bra dag!
Idag ska Ove rulla ensilage och jag väntar på ett sto från fam.Andersson, ska bli kul!!
Sedan ska vi heja och titta på Sverige i kväll förstås.

God Morgon!
Här är det mulet och det ser ut som det kan bli regn idag igen.
Packning inför morgondagens tävlingar på Bergsåker står på schemat samt det vanliga i stallet, hämta hö måste vi också göra idag. Fotboll blir det också här ikväll.
Grattis Anna
hoppas solen tittar fram under tårtätningen!
Ha en bra dag!
Godmorgon !! Kommer lite regnstänk då o då men knappast så att det märks :-( !! Grattis till fölisen Maggan !! Är han tingad…………..
???

Gomiddag i landet! Nu har jag inget internet igen, tur PEter har en dator med mobilt bredband… Här är det varmt idag, och växlande molnighet. Jag tänkte mig ut i trädgårdslandet och peta ner frön, det har ju regnat hela veckan så jag harinte kunnat göra något alls där. Mimmi har inte fölat än, och Sigrid åker ner till Gumino på måndag. Få se hur det blir med mina betesplaner… Ettåringen kan ju inte gå ensam på bete…

God Morgon! Nu har även jag vaknat. Trots att jag tog studenten fredag den 13e så gick allt bra och var såå kul! Och ingen ramlade av lastbilen heller. Lite regn kom det på oss, men mestadelen av tiden så var det uppehåll.
Kyra är mycket bättre i sitt ben, veterinären blev mycket positivt överraskad när vi var på återbesök i torsdag, så nu går hon inte på smärtstillande längre. Tur är väl det, för hon började "glömma bort" att hon hade ont i benet. Nu är hon pigg och glad iallafall!

#10 Grattis till studenten, nu börjar allvaret…
Vad skönt att Kyra börjar bli bättre.
Grattis på födelsedagen Anna
.
Här har det regnat mest hela dan, 20mm har det faktiskt kommit. Vi fixade lite på tomten i går och slängde ut lite gräsfrön så det passade bra med lite regn idag. Just nu är det fotbollsfeber här hemma så jag ska snart gå ner och hålla dom andra sällsis.
Ha en trevlig kväll
Grattis på födelsedagen Anna! Blev det jordgubbstårta????? En mycket fin bok fick du i alla fall…..visst är det fina teckningar?

Godkväll.
Idag har varit en fullbokad och smått stressig dag med jobb, födelsedagsfirande, packning och andra saker som dragit ut på tiden. Klev upp halv sex imorse för att släppa ut 2 hästar innan jag skulle jobba, och fastän jag är toktrött nu så måste jag fortsätta packa och se om jag hinner sova något innan jag måste upp halv 6 imorgon igen:)
Ha det bra!
Bilden: Gerti och jag gosar när hon tagit en lur i hagen.
# 5 Grattis Anna, samma årsmodell som jag!
# 4 Grattis till sänkningen på Silverboy, träffade din mamma i Stockholm.
# 14 Lycka till morgon med lilla Hjärtat!
# 5 Grattis Anna!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Tack alla!

Grattis Anna!