God middag, fredagen den 13 juni 08
Ingen god morgon tråd idag? Är alla skrockfulla och inte ens gått upp ur sängen :o)
Har jobbat sedan tidig morgon, och belönade mig själv med att gå tidigare från jobbet. Ska snart bege mig in till stan (som i mitt fall är Sthlm) för att äta middag med syrran och hennes pojkvän.
God middag! :)
Idag har det varit både glada och sura miner, på denna "otursdag" fredag den 13:e hemma hos oss!
Dagen började med att min lillebror sparakde sönder en glasdörr hemma (han skulle typ "skoja" och tanken var väl inte riktigt att den skulle gå sönder…), så han fick sy 6 stygn i foten…
Dess bättre vann min lillasyster Elina tillsammans med min lilla ögonsten Norrskenets Jupiter Mini Fördel Boden med fina 2.000:- i första pris!! Detta var andra året i rad Juppe vann det här loppet, och det var även Juppes andra raka seger i år! Han vann nämligen i onsdags också :) Roligt är också att Elina bara har kört Juppe i två starter, och bägge två har slutat med seger…!
Sen blev det lite tråkigare igen, när jag var ute och körde Zolle. Vi höll på att bli överkörda i en kurva av en bil, men vi klarade oss med nöd och näppe, sen gick spöet av. Som om inte det var nog så skenade Zolle iväg när jag skulle checka på honom. Tömmarna delades på två ("snutten" längst ut gick av…) och jag blev släpandes efter vagnen i en töm… Skenturen avslutades dock fort, då han fastnade med rockarden mellan två träd… Ingen gjorde sig illa i alla fall som tur var, och vi fortsatte träningspasset utan problem!
Ikväll ska vi äta segertårta - vi har tre segertåror här att äta!
Snacka om bra start på året för stallet, 4 starter har vi gjort, vunnit 3 av dom (75%) och kört in 3.750:-, inte helt fy och skam!
Ha en fortsatt trevlig dag!
Kramar /Amandah

Hihi det blev en dubbel….
Kan tala om för dom som sov länge att det inte gick att skriva nån god morgontråd i dag, blev bara error…..Och jag som var så glad och skulle berätta att det stod ett litet brunt hingstföl i Lovas box i morse! Jäkla server….typiskt, men det är ju fredag den 13:de, så vad har man att vänta? Hur som helst så är den lille jättefin, X-ig, fast det rätar väl ut sig, brun med ål och mjölmule! Dom var ute i hagen några timmar på förmiddagen, men när åskan och störtregnet kom vid lunchtid så fick dom gå in igen…..dom släpps i stora hagen i morgon!
Sen regnade och åskade det, och vis av tidigare åskväder så drog jag ur alla kablar till datorn, men nu har det tydligen lugnat ner sig. Dom har lovat mer åska och regn i natt, så kablarna åker ur i kväll igen!
Ha en fin fredagkväll!

#3 Grattis till finingen! Brådis + Lova = Lodis Ess, eller hur…
Jag har bokat min Gotlandsresa nu så du kan hälsa Lova och "Lodisen" att jag kommer och uppvaktar med morötter den 10/7. Ska bli skoj!
# 3 Grattis Maggan till Lovas fina föl! Hoppas hon sköter mamma rollen bra
Ska hon betäckas om i år?
#5 Lova kommer att betäckas med Trofé som var så duktig i måndags…..

#6 Åhh vad kul med fler bebisar efter honom!
//Mickan