God morgon 2008-06-13
Undrar om det funkar nu… Har redan provat en gång tidigare. Verkar inte som om det funkar för någon eftersom jag inte sett någon gomorrontråd idag. Eller är jag blind?
Får väl skriva god eftermiddag istället nu då. Fredagen den 13:e, kanske därför det strulat. I dag har solen tittat fram mellan de små regnskurarna. Två av barnen har fotbollsskola hela eftermiddagen. Var nyss ut och klappade om mina hästar som såg ut att trivas. Runda om magarna av allt gräs, och då har jag inte släppt dom på nya betet än. Vet inte om jag vågar det innan premieringen…
Hoppas alla haft en bra dag och får en trevlig fredags kväll.

Jag hänger på din tråd!
Idag fick jag äääntligen hem Tejas Zorrina-Pi från Danmark. Hon har vart borta i lite mer än ett år.
Hon lämnades av på granngården ca 1km hemmifrån och hon trippade hela vägen hem! Montro att hon kände igen sig! Hon fick gå ut i hagen tillsammans med storebror Pirmin!
Hon är en så härlig liten häst! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

God kväll får jag väl säga! Solsken och ganska varmt har det varit idag. När jag kom hem från jobbet hade tjejerna just kört shettisarna, så vi tog russen och flakvagnen och lastade på kuseinerna som var på besök och körde i en och en halv timme. Hästarna höll på att avlida för det var så tungt… De skulle bara veta att det i normala fall är ett russ som drar ett sådant lass… Nu börjar det väl bli dags för någon form av middag, men Sara har försvunnit ute någonstans…

God kväll! Är trött efter en dag i hembygdsdräkt, började med att betygen till den klass jag varit handledare för i tre år inte var klara. Blev lite panik tror inte att avgående nior hade uppskattat att få det hemskickat. Fixade sig 10 min. innan start av avslutningen. Efter fin sång och betygsutdelning och någon liten tår hos vissa så blev det att möta upp dottern för att se på studenttåget. En av kompisarna som hon skulle gratta hittade vi igen efter mycket letande. Avslutade dagen med att titta på ridlektion, Wilda fick följa med in på dressyrpass. Som avslutning av dagen har jag försökt att komma åt mitt bankkonto för att göra lite betalningar, dosan måste fått någon knäpp för det går inte, får upp ett felmeddelande hela tiden. Så nu blir det popcorn och tv istället.