Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 3727 ggr
Tittut
0

Godmorgon 2008-06-12

Hej alla!

Solen skiner igen och det är vått ute. Jag är så glad över det regn vi fått, även om det gärna får komma mer.

Jobbardag i brädgården idag. Barnen har sovit hos sin kusin och ska vara där hela dagen. Snacka om bra start på sommarlovet för dem!

ha en fin dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är det en mulen morgon, det har regnat inatt. Kallt är det också. Gårdagens tävlingar var mycket lyckade, två segrar, två andraplatser och två tredjeplatser på sex försök, och så klarade Duff kvalet. Idag är det inget särskilt på schemat förutom jobb.

Tittut
0

# 1 Vilken dag! Grattis!

Anna-Uppsala
0

Puh - morgnarna är absolut värst när man går den här intensivutbildningen till busschaffis! Jag är helt död varenda j*kl* dag när jag ska upp!
I dag börjar jag i alla fall lite senare, så det blev en timme till i sängen - skönt det … GÄSPA!

I övrigt har vi sorg här hemma - John F Pettersson har dött. Det vill säga: min fina gamla bil!
Efter 20 år och 35 000 mil så beslöt han sig i går för att sluta stanna när jag bromsade - man kan ju bli lite "wild and crazy" på äldre dagar när man är bil!
Jag kunde rulla in på en p-plats med handbromsen som nödstopp, och sedan fick jag gå hem. Och då insåg jag att nu var det bara att ta farväl av en gammal vän.
Ringde bärgaren i går kväll, och de hämtar gamlingen och dumpar honom hos killen som ska ha honom, nu på förmiddagen. Den killen ska i sin tur plocka lite sladdar och annat - och sen blir det skroten.
Men på måndag hoppas jag kunna köpa en ny bil - eller ny och ny, ska titta på en -91:a … Men nyare i alla fall!

Och efter deta ohästiga inlägg är det dags för första hundpromenaden - och sedan busskörande!

Ha det bra allihop! :)

[Croneld]
0

God morgon!

# 1 Grattis och # 3 Vad tråkigt med din gamle trotjänare hoppas du hittar en som håller lika länge. Jag ska till skolan och städa mitt gamla klassrum och rensa ut massor av gammalt skräp. 20 år som lärare, ja då samlar man på sig.

Nu börjar jag längta efter att hämta hem min sjukling från Ultuna. Du Anna, du kan väl ta en tur med bussen och svänga förbi och klappa Bam Bam och hans mamma.

Ha det så gott!

Tittut
0

# 3 Hur går det med busskörandet? Är det kul?Skrattande

Pernille-G
0

Godmorgon! #1 Grattis; fint med dessa dagar där allt går vägen #3 lycka till med busskörandet!

Mina morgnar börjar nu med besök hos Tor med ston. Från i söndags har han gått med Dansa som nu äntligen bestämde sig för att brunsta. I går kväll kom ytterligare två ston - två stadiga Grusdöttrar - så nu är det plötsligt en liten hästflock. Trevligt!

Trevligt har det dock inte varit för Malette som gick hos Tor förre sommaren. Hon fölade precis på den förväntade dagen men fölet låg fel. Det kom först ut rätt väg men hade fått backbenen under sig så de kilade sig fast och det kunde inte komma ut. Fölet gick inte att rädda, men som tur är klarade sig Malette. Jag känner starkt båda med stackars Malette som mistade sitt föl och med hennes familj. Enligt ägaren var det också precis det föl de hade beställt, kolsvart, krulligt och välväxt. Mycket sörjligt. Nu skall de försöka igen, hoppas det blir drömfölet nästa gång också!

wilson
0

Godmorgon! Vaknade av spöregn och lite  muller… Äntligen lite regn!! Lasarett besök idag och betäckning ikväll.. Annars inget på schemat, skönt!

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

# 6 Åh, vad tråkigt för dem! Hoppas hon kan få fler föl i framtiden.

russingar
0

_GRATTIS #1 _Såna dagar får man njuta av Fot i munnnen helt underbart.
Här är det soligt med svarta moln, så kanske han där uppe vill skicka hit lite regn?? Men det posisitva är att "man får" vara inne och ta en filmdag………..

StuteriSolo
0

#9 Jag skickar gärna ner vårat regn :)

russingar
0

ja ja ja !!! Gör detCool

[Tjiwi]
0

God förmiddag, här ä det sol idag igen. Vi hade lite regn i går kväll men det blev inte så mycket av det, tyvärr….

#6 Åh, vad har du för Grusungar hos dig???? Nyfiken!! Kan det vara Henrik och Birgits??

[Grabbarna-A]
0

#1 Grattis

#6 Usch vad tråkigt, lycka till med nästa.

Igår fick vi hela 5mm regn Glad, bättre än inget iallafall!  Idag skiner solen igen. Det är ganska tomt här hemma nu när grabbarna är på bete. Känns konstigt att vara lite "ledig" man är ju inte van Förvånad. Fast dom får komma hem om några dagar och jobba lite innan medryttaren åker på ridläger.

Ha en bra dag

Pernille-G
0

#12 ja, Ketsi och Krusett.

MagganS-B
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Middag!

Vaknade till åskmuller i morse…..efter ett tag började det komma saker från himmelen, inte regn, men väl sockerbitsstora hagel! Dom blommor och buskar som inte blåst sönder kan ni tänka er hur dom ser ut nu…..det blev dock lite nederbörd, ca. 7 mm i mätaren + dom sockerbitar som hoppade ur! Som tur var så hade jag inte släppt ut Lova ännu, undrar hur hon skulle agerat…..Hon är ju ensam pålle nu, eftersom Deli och Dulilla båda har åkt på betäckning…..

I alla fall hoppas vi på åtminstone 100 mm till!

Ha en bra dag, nu skiner solen här!

Blokaruss
0

Jösses! Det ser ju ut som vinter! Det är jag glad för att vi inte fick!

MagganS-B
0

# 16 Istärnigarna låg kvar i ungefär en halvtimme…..

Anna-Uppsala
0

# 16 Istärnigarna låg kvar i ungefär en halvtimme…. Det är då det definitivt är läge att börja dagen med en stor whisky!!!

Liselotte => Busskörandet är jätteroligt och kan VERKLIGEN rekommenderas! :) Varför inte ska till GUB du också? De utbildar folk hela tiden. http://www.gub.se

Tittut
0

# 18 Vem vet…. kanske kan vi vinka till varandra i bussarna, du och jag, inom ett tag? Det är ingen som vet vad jag hittar på, allra minst jag själv!

Malu
0

Söder ut på ön fick vi endast 2 mm regn,hade nog varit lite hagel under dagen men inte så mkt som hos Maggan..Jag var i Visby idag med jobbet på personalträff i Botaniska trädgården, vi kom dit vid rätt tidpunkt för solen kom just fram igen efter de mörka molnen o regnet!
Kört 2 hästar i eftermiddag som ska starta på travet på lördag.
Nu väntar sängen..