God morgon 2008-06-11
Ett stilla regn faller ner från himlen hurra, God morgon på er vilket fint väder skall med glädje gå ut och jobba idag. Mina högdräktiga ston börjar få ont i fötterna när det varit så hårt i marken, tror att de längtar efter en lättare kropp och jag längtar efter föl. Ha det så gott där ute
kortet är något annat jag längtar efter
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Här finns inga moln alls på himlen, trots utlovat busväder, så det ser ju lovande ut än så länge. Inget shettisföl inatt heller, och idag bär det av till boden på tävlingar med ponnyerna. Peter har gjort en sulkyhängare till bussen, så vi slipper ha vagnarna inne i den. Då kan jag istället ta med grejer att sälja:)
God morgon! Nu har jag fixat med barnens kläder och mina egna kläder(som alltid kommer i sista hand, inför skolavslutningen idag. Barnen är förväntansfulla och längtar efter att slpippa bli väckta på morgonen. Ha det så bra!
God morgon! Skönt med lite moln och ett (alltför) lätt regn. Nu ska jag till logopeden med minstingen. Hoppas hon är samarbetsvillig idag. Hästarna bara latar sig och inga ston brunstar. Veterinären ska hit i morron och kolla dem om något hakat upp sig. Då får vi även veta om Fedra är dräktig med Joker! Spännande!
Morning!
Nyss uppstigen efter att ha fått sovmorgon, skönt! Första dagen på sommarlovet för barnen. Kusinen har sovit över, och Ponteman kontrade med att gå ner och sova över hos morfar och mormor.
Dagisavslutning idag på eftermiddagen, sedan är det sommarlov på riktigt för dem båda.
Har fått på mig stallkläderna igen efter en hel dag igår med finkläder, så nu känns det som det skall!
Ha en bra dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Morrn morrn
När jag släppte ut hästarna så var himlen hotfull (men för en gång skull blir man glad över de) och nu när jag sitter här så ser jag lite regn på rutan, e de inte underbart så säg!!! Ett väldigt fin regn med få regnstänk men ändå. Så snart måste jag nog stänga av allt va internet och elapparater heter, för om åskan kommer så brukar det mesta stryka med här.
Ha det gott därute

Go morron
Här har de ösregnat en stund på morgonen men nu skiner solen igen. Igår betäcktes stoet här hemma:) Och idag blir de lite träning av ponnysar o stan i eftermiddag
Ha en bra dag allihop
Hej! Hej! För en gångs skull vaknar jag pigg och dessutom inte alltför sent. Kanske kan bero på det lilla regn vi fått under natten. Det rensade luften men det kan inte varit mycket som kom för det är forfarande torrt. Och nu skiner solen. Idag ska vi släppa ihop lite hästar i stallet. Wirka och Willemo och även Willa (om hon inte brunstar, för då åker hon till Njord) ska gå in till ett ridponny sto med en hingstunge(Mickey och Little Poet). Hoppas att allt går bra och att fölen får leka lite innan Wirka åker på betäckning till Njord.
# 8 Vilken fin bild och fin hund!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God kväll!
Här är det kring 10 grader och det har regnat av och till hela dagen. Gårdagens avslut på elevens val blev ett rejält åskväder, satt i ett vindskydd vid havet och såg blixtarna slå ner på andra sidan viken. Avslutande gårdagskvällen med middag för niorna. Idag har vi varit ute vid havet hela dagen med vår enhet och haft lekar. 150 elever i år 7-9 där allt organiseras och styrs av en grupp elever som sitter i enhetsrådet vår enda uppgift som vuxen är att se till att lunchen är grillad när de kommer för att äta. Är så roligt att se hur duktiga de är. Tyvärr var inte vädret på vår sida.
Inget föl än men Miranda rullar fram snart och ser ut som en mjölkko. Nu ska jag baka två kladdkakor till fika åt min avgångsklass, vi ska ha fotboll och beachvolley i morgon hoppas på lite bättre väder då. Blir även tvätt av min hembygdsdräktsskjorta så den är ren till på fredag.
God kväll!
Tror ni vi fått regn????? Icke! Bara några ynka droppar så pass att allt dammigt blev prickigt!
Natti Natti!

God kväll , det där regnet som vi skulle få har uteblivit ännu så länge det släppte väl några droppar men det var ju inte ens så jag blev blöt.