Godmorgon 08-06-10
Godmorgon i landet! Här är ulet och grått, men det regnar inte just nu. Har just varit ute och matat mina ästar, önskar Mimmi kune föla så jag kan släppa de flesta på betet, nu är de i två hagar, och det är två hästar jag kan släppa på bete… På dagens schema står kotknackare arbete och bokföring.
Ha ha nu blev det en dagens dubbel! :D
Morrn!
Idag är det äntligen lite mulet här, just när vi har skolavslutning på schemat, med efterföljande poolparty. Är det inte typiskt?
Ska gå och stryka dotterns blus nu, så hon blir rutig och fin i sin nya stass. Pontus provade ut sina finkläder i går kväll. Som vanligt bara mamma som inte vet vad jag ska ha på mig.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 1 Det är en dagens trippel! Det har väl aldrig hänt?

God Morgon 2008-06-10
Morrn där ute, måste bara säga JIPPI två stänk på marken har det kommit hoppas på mer. Mycket väder prat blir det det är ju aldrig rätt väder för det man ska göra
Pratade med Gotland igår och min gubbe där (Timon) har just nu slagit följe med gallston och unghästar hoppas Brickan fattar tycke för honom bara vill ha ett föl efter dem. Önska kan man ju alltid göra
ha det gått och sluta inte med regndansen köp ett paraply
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

anna i Uppsalas inlägg Godmorgon tisdag 10 juni 2008
Ute är det grått och ser lite lagom ruggigt ut - huvva! Men det är skönt med svalka efter all värme och sol sista tiden. Lite regn också, så vore saker och ting perfekta! Nu måste jag studsa iväg till jobbet. jag fattar inte varför man måste börja så tidigt på morgonen och sluta så sent på eftermiddagen. Jag tycker förslaget om 6-timmars arbetsdag borde genomföras BUMS - och så kan de som vill jobba mera och vi andra softa och hinna med allt vi vill.
Ha det gott allesammans! :)

Har gjort en tråd av tre där av lite konstigt mvh Malin

Godmorgon! Idag ska vi till Garda och Stall Yttergren, Trofe får en välförtjänt dag i hagen för att orka med dambesök ikväll :)
Blåsigt och molnigt, kanske kan det blir lite regn nu…
Kevn sover ännu gott, världens lättaste bebis, men vi har väl igen det som tonåring sen;)
Ha en bra dag allihop!
#7 Genom sig själv känner man andra……
God Förmiddag!
Nu har jag packat om två flyttkartonger till en, och Kjell är på väg hem med lite mer saker från sitt föräldrahem. I dag blir det dock tomt i huset, och ungdomarna kan flytta in.
Den här veckan blir jättejobbig, känner mig jagad…..i kväll skall vi köra Deli med föl till Lena i Stånga för att semineras med Tyson, hoppas vi…..I morgon kommer vet. och ultraljudar hos Laila (Vicke….), hoppas Dulilla är dräktig så hon kan åka hem. I em. skall bilen på service, jag måste handla, kylskåpet ropar efter att bli fyllt…..jag tror jag sover en stund igen!
…..OCH INGET REGN! INGET LOVA-FÖL HELLER!

God förmiddag! Solsken igen, det börjar bli tjatigt… Alldeles russinfritt hemma hos mig, alla är bortresta: Hastig är på kollo och stona (med föl) på kärlekssemestrar.
#8 Attans, jag börjar bli otålig, vill se Lova-fölisen nu!
Fann en välstammad kille i gräset i söndags: Smedens (odöpt) e Gumino 607, 1.38,0a u Aida Roll 4563, 1.43,3a. Både pappa och mamma har segrat i SM - vad månde bliva?

Vilken häftig färg han har på kroppen…..men på huvudet syns att han är ett äkta russ! Grattis till fölisen! Vissa dagar ångrar jag fortfarande att jag sålde Aida…..
# 10 När det gäller en sådan märr, är det fullt tillåtet att gråta över spilld mjölk….
God kväll blir det nästan här. Men hu jeda mej va de blåser!!!!! Vårt tävlt hänger nog på en skör tråd - och alla mina blommmor. Inte en regndroppe i sikte heller
Men de e ju bara att gilla läget.
Var hos en kompis idag för att fika, det blev lite mer än så. Skogsbrand ca 200meter från huset!! Som tur var så han vi se det i tid så brandkåren fick ta över….. ha det

God eftermiddag!
Idag har jag varit på en strand med skolan, inte så trevligt med detta regn. Vi satt still på ett och samma ställe hela tiden, man önskade sol!
Det har regnat hela dagen idag och det fullkommligt öser ner ibland. Tänk om det kunde hålla sig i att regna på nätterna bara. Men vi ska vara glada, för nu kanske betet blir bättre och inte så stor brandrisk längre.
Grattis till fölet!
Hejsan! Äntligen har det slutat att åska, tyvärr kom det bara en ynka skvätt med regn. I morse försov vi oss och hade 0 minuter att röra oss på med att åka iväg inklusive alla morgonsysslor. Men dagen blev bra trots detta.
Strax ska jag gå och borsta Dorina som känner sig ensam nu när de andra är ute och flaxar.
De ringde från Ultuna idag och berättade att Bam Bam mådde fint och hade fått en liten skena och bandage. Han gick bra med den.
Hej hopp!

Här kommer "Bias magiska fölningsramsa", från Bukefalos, som uppmuntran till Maggan och andra som fölvakar:
Snälla rara ponny, lägg dig ner och föööla,
annars börjar matte snart att böööla.
Sömnbrist och nerver på helspänn
gör inte människan till din bäste vän.
Kanske din frukostmat du imorgon mister
om du inte ser till att fosterhinnan nu brister!
Heja, heja, heja!

#15 Tack Pernilla! Jag skall strax gå ut och sjunga ramsen för Okina. Hon är absolut sprickfärdig men det ser inte ut att bli något föl i kväll heller. Jag är MYCKET trött på att vänta nu. Det går inte att planera några längre utfärder innan fölet är ute. Hoppas det hjälper med magisk ramsa!
# 15 Skulle du inte kunna spela in den på en CD med din röst, så kanske Lova blir så förvånad när jag spelar upp det så hon fölar…..