Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavel
Läst 1336 ggr
entill
0

Fölbidraget

Nu finns info om fölbidraget på SvRAFs hemsida. Där kan du även läsa regler om avelshingst.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

StuteriLA
0

hur mycket är fölbidraget? Det står bara hur man gör, vilket iof är bra..det är ju en första förutsättning..

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

ryttarn
0

Till oss som registrerade våra -07 or tidigare, får vi ansökningshandlingar tillsända oss?

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tittut
0

# 2 Alla som är berättigade till bidraget kommer att få ett brev på posten med ansökningsblankett och vidare instruktioner. Men jag kan inte säga när ännu, men inom rimlig tid.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Lakbacken
0

Bidragen för avelsto är inte det något russen är berättigade till?

Sedan finns det tydligen nått som heter :

DEN NATIONELLA TILLÄGGSDELEN TILL KOMPENSATIONSBIDRAGET PÅ HUSDJURSGÅRDAR

Är det nått som rör oss russuppfödare?

Mycket krånglig värld den här bidragsvärlden!!!!Penga mun

Tittut
0

# 4 Vad exakt är bidragen för avelsto, och var kan man läsa om det?

Det finns kanske annat som går att söka, bara man hittar rätt på det i bidragsdjungeln.

Lakbacken
0

http://www.mmm.fi/attachments/5grgeebeV/5icJIFv5f/Files/CurrentFile/djurstod-06__4_.pdf

En gammal sida men det står ändå att det finns bidrag för avelssto?

StuteriQveiar
0

Men vad jag kan se gäller det endast häst av finsk ras?

MagganS-B
0

Länken gäller för EU-bidrag i Finland vad jag kan läsa ut……varje land bestämmer nog själv statuterna för bidragen, fast EU sätter grunden!

EwaAngantyr
0

Jag hittar inget om fölbidrag… var står det??

Cara-Mia
0

Det finns på första sidan på Svenska Rusavelsföreningens hemsida.http://www.gotlandsruss.se/ 

Jag fick papprena hemskickade på  fölen från förra året. De är nu tillbakaskickade så nu är det bara att vänta….

Tittut
0

# 9 Gäller det föl födda i år, så skall komplett ansökan om hästpass/grundstambokföring skickas in till SvRAF:s registratur, senast den 31 december 2008. I samband med att passet sedan skickas till hästägaren, går ansökningsblanketten med, och den i sin tur skall sedan returneras till registraturen senast den 31 mars 2009.

Ingenting som sker i brådrasket, med andra ord, men det är mycket viktigt att hålla ovanstående datum.

September
0

Hur många kronor rör det sig om, en 50-lapp eller?

Tittut
0

# 12 Det beror på hur många som söker. Det rör sig i år om en dryg tusenlapp per föl i runda slängar, men det vet man först efter den 30 september, när det framgår hur många som får ta del av pengarna, dvs hur många som har skickat in sin ansökan.