Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 844 ggr
karisma
0

God morgon 2008-06-09

Börjar morgonen med ett STORT TACK till  Liselotte med personal som orkat i värmen fixat med en bra utstllning. Ni andra får oxå en god morgon, Det är lite mulet och fläktar så jag hoppas det fortsätter till regn under dagen Inte ett skit står det i min almanacka på fyra dagar jippi, tror inte jag ska starta bilen ens. Är nog dax att förbereda maskinerna för hö (om det blir något) och komma ikapp med allt.

Ha det gott där ute och dansa regndansenGlad

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

Hallå!

# Jodå, vi dansar som bara den…..i natt har det blåst så alting har skramlat, det var mulet i gårkväll, men inte ett regnstänk i sikte. Tittar man på SMHI så lovar dom 0,1 mm på onsdag……

I dag skall vi åka och börja tömma huset som är sålt + att jag skall hämta blomplantor…..

Lovas föl lyser med sin frånvaro ännu, men hon var kvar i sin box i morse!

Ha en bra dag!

Tittut
0

Tack Malin!

Är lite lagom stelbent efter gårdagens springande. Konstigt att det går bra att springa när man visar häst? Skulle aldrig orka kuta annars..

Hemarbete på schemat, skönt!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Russ-park]
0

God morgen alle.

Efter mere end en måneds tørke / varme ændrer vejrtypen sig - forhåbentlig til regn onsdag og torsdag. Markerne er svedet brune af solen så vi må fodre fårene med hø fra sidste år. Vi har taget "alt" vores hø ind. Der blev kun en 1/10-del af det der bure være, så vi må satse på 2`det hø-slet. Ellers er alt vel her på Damsbro Gotlam & Russ-park i Danmark. bj

ryttarn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon alla russinälskare….

Sitter med lile lagom solsveda efter gårdagens tävlingar på Mantorp. Troll Twix (eRaider 448 uGina-Scott ueErnst Mascot 435) van efter en rekorsänkning på 10 sekunder….. Vad en justerad springrem kan göra. Mercan och Monljus hade väl ingen bra dag på jobbet, störda av damm och värme. Men hemressan gick lätt efter TTs tredjeplats och vinst.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

muskot
0

#4 Grattis!

wilson
0

Sol sol sol… Varje dag vaknar man till solljus, nu hade det inte gjort nåt om det regnade en morgon! Idag är det start för Trofe, lunchtrav så det är snart dags att sätta igång….

Blir väl en stund på publik plats också, måste heja fram godsägarens stora häst ! :) Så idag blir det trav för hela slanten !

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är mulet och det har regnat, shettisarna är helt våta- Vekcans väder lovar hela 4+ och regn, så vi får göra iordning boxen och ha Mimmi och Duff inne på nätterna i veckan. Mimmi ska föla när som helst, men jag gissar att hon håller sig tills det blir bättre väder. Säkert lagom till helgen när jag ska iväg på körtävling, får se om det blir av. Man kan ju inte lämna ansvaret att vaka över fölning till flickorna, de är för små… Igår körde de till grannbyn med hästarnaMysli och Yazzå, där har affären söndagsöppet…

Denna kommentar har tagits bort.
Impulz
0

God Morgon!

Här är det sol och friska vindar. Vi regndansar här också, nu har vi fått börja ta dunkar med vatten till hästarna från hus-brunnen, för stall-brunnen kommer att vara tom snart om det inte kommer en hel del regn…

Jag tyckte att utställningen var mycket trevlig igår! Och jag är såå nöjd med Ella som skötte sig utmärkt hela dagen med visning, stå i transporten länge, att gå ut och in i transporten flera gånger under dagen och allt annat. Sune är jag inte lika nöjd med, han höll på att göra mig döv där ett tag… Men annars så var han duktig han oxå! Och många fina russ att titta på var det dessutomGlad

PernillaJ
0

God morgon! Sol även i Leksand och 15,6 grader just nu. Jag har gått igenom de 220 bilder jag tog igår. Det är ju litet knepigt att fotografera i gassande sol, det blir väldigt hårda och svarta skuggor som man måste se upp med - men jag tycker ändå det vägs upp av att hästar som blänker i solskenet är så tjusiga.

Dagens yngsta handler: Welinda tog så fint hand om "sina" två barn

Idag är det sista anmälningsdag till DalaRuss utställningen i Rättvik 5 juli. Hittills har jag fått in cirka 30 anmälda, men det lär nog komma in några ytterligare under dagen.

russingar
0

morrn morrn allihop. Grattis #4 till placeringarna på Mantorp. Själv var jag där och gosade lite med "mina" hästar. De e alltid skönt att se hur välmående dom är.

Här är det fortsatt soligt och varmt (de e mycke regndans även för mig). Har varit hos sjukgymnasten igen nu på morgonen. Återigen var svaret jag fick "jag kan nog inte hjälpa dig mer…"  AAHHH jag blir galen!!!!

MagganS-B
0

Råkar veta att "Wilson" kom tvåa med Trofé i dag på Visbytravet, vann gjorde Tokajer ML, trea Jagga Ess! Tre godkända hingstar i topp! Grattis grattis!

Tittut
0

#12 Tack för rapport! Kul att hingstarna är med i toppen.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

VeronicaP
0

#4 Grattis till segern och putsningen på rekordet :-)

garrilina
0

God eftermiddag!

Tror inte det hjälper med regndans längre, idag blåser det dessutom så allt flyger omkring. Precis kommit hem från en dag vid havet med växtfärgning, känner mig vindpinad och bränd. Dottern har redan sommarlov så hon är i stallet och pysslar. För mig blir det till att laga middag och sedan gå ut och se om vi har det sista fölet på gång snart, hon har egentligen tre veckor kvar men det börjar se ut som det kommer tidigare.

Ha en bra fortsättning på dagen.

[Croneld]
0

Go´kväll!

Idag har det varit en heldag med häst, då jag har varit och lämnat Bam Bam plus mamma på Ultuna. Han ska få en skena till sitt lilla ben, antibiotika och sen får jag hämta hem dem till helgen. Det blev mycket för den lille idag, transportåkning, rakning, kanyl i halsen, drogad, röntgad, sövd och provtagning hit och dit. Han fick också se 175-180 cm hästar som tittade ned lite förundrat på honom. Men Manda var suverän, helt cool och lugn, en riktigt klok och bra mamma.

Dorina undrade nog när jag kom hem med tom transport vart de har tagit vägen.

Ett litet kvällsdop hann vi med i alla fall!

[Grabbarna-A]
0

#16 Hoppas han blir bra snart. Var det en spricka?

Tack för igår Liselotte mfl. Skrattande

Idag har hästarna åkt på semester. Oj vad dom sprang runt i den enorma hagen. Dom får gå med några bekantas d-ponnier lite till och från under sommaren. Om jag lyckas fånga dom så får dom komma hem och vila magarna och jobba lite emellanåt.

ryttarn
0

#14 Tackar! Putsning var ordet…. ;-)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[Croneld]
0

# 17 Nej, ingen spricka. han har nog vrickat sig riktigt illa..

Grattis alla som satt nya rekord, har varit lite frånvarande idag.