Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1221 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 08-05-22

Godmorgon i landet! Här strålar solen idag igen, och fåglarna kvittrar så de nästan spricker. Mjölkbonden här i vår del av byn har börjat köra ut gödsel, så nu måste det vara vår på riktigt!! Snart kan man börja med vårbruk även här… Nu på morgonen är det utvecklingssamtal för äldste sonen, och sedan jobb och ikväll kanske jag hinner köra…

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon idag är kroppen mör, efter att skilt av  tjurkalvar och Tjuren samt märkning av en del kor som tappat sina fina gula öronmärken och avmaskning av ca 60 djur Jag vet ännu en gång varför jag inte föder upp nötdjur. Så idag är jag tacksam att bara hålla på med russ bara att hämta i hagen med grimma, inte fösa med traktor på grund av storlek bifogar ett kort på tjuren (han var inte att leka med fast han är snäll) lite veddhantering blir nog åxå. Får snart släppa lite hästar på tomten hinner inte klippa Ha det gott där ute och ta vara på på dagen

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

# 1 Usch och fy! Nu vet jag också varför jag inte håller på med nötdjur!

Bortajobb hela dagen. Bäst att gasa!

Ha en bra dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

God Morgon…..

Finns fler som är möra, packade flyttkartonger i går……Inte åt mig själv, utan i min mans förädlrahem. Tragiskt med sånt är livet! I dag blir det antagligen repris…..

#1 Det var en riktigt biffig charolais, grannen här har såna också, tjuren dom släpper sen är enorm! Dubbelt mot korna nästan…..

Ha det bra i solen!

[Croneld]
0

God morgon! I dag måste jag nog ta fram städprylarna hemma, det blir så skräpigt på golvet..det är lättare att sopa stallgången, eller hur! Ha en bra torsdag!

VeronicaP
0

God morgon , ännu en dag med fin väder. Ska snart åka till dagis och jobbet .

Tog några bilder i går på vårat nya 2 års sto Reveholms Wilma i våran hage , hon är rund och go den damen.

Jossa
0

God Morgon allihopa!

Jag har övergått till att bli skitnervös, rent utsagt! Ikväll ska jag uppträda inför 200 personer och inför Brolle Jr. Min körledare skulle fråga honom om inte jag kunde sjunga en duett med honom, det tror jag inte. Men det är läskigt att han ska prata med honom om det.
Jag ska sjunga en låt solo som en av killarna som ska spela bakom har som favvislåt. Så man vill inte göra fel!

Vaknade vid 07.00 imorse, så jag gick ut innan frokosten och gav hästarna mat och kastade ut dem som jag kunde ta ut själv så får mamma hjälpa mig med stona med föl sedan ner till deras hage.

Men men, ska kolla efter vad jag ska ha för kläder med mera.

Ha det bra!

Chirak-96
0

#6 Lycka till, du behöver inte vara nervös som sjunger så fint!

I dag blev det hemma jobb och det betyder att sy vidare på Zharanofs utställningsträns. Har snart bara nosgrimman kvar nu. Till och med gubben blev imponerad som i vanliga fall bara fnyser över allt som har med hästar att göra, så nu ska jag få laga hans telefonväska…. och ja jag ska ta bra betalt Penga mun.

Ha det gott och God morgon förresten…

Tittut
0

Umbra har fått ett fint ljusbrunt stoföl på morgonen. Hon skall heta Marimba efter Marlon och Umbra. För den som inte vet är det ett instrument.

Bilder kommer under kvällen, efter avslutat arbete.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Jossa
0

#7 Haha, tack! Men jag har bara sjungit en rockig låt en gång tidigare, det är Black Velvet - Alannah Myles. Så det är en annan typ än förra gången :)

PernillaJ
0

#8 Grattis till Marimba - det låter som att även du har fått precis det föl du önskat och hoppats på, härligt!

All helgens snö är äntligen borta här, det är en kylig (11,9 grader men det känns kallare) dag, mulet, just nu uppehållsväder men kommer troligen skurar under dagen.

Jossa
0

#8 Grattis!

alpros
0

# Grattis Tittut!

[Tjiwi]
0

Här är det sol och varmt. Var ute och kollade Njord och Pepsi i morse och tog några kort, kunde inte låte bli att ta på hagen igen, är det inte vackert??

Grattis Tittut och vilket fint namn, väntar på bild……

[Tjiwi]
0

Ett till…

JuliaS
0

Grattis till stofölet Liselotte! Även jag ser fram emot bilder.

Ska bege mig till stallet nu efter en riktigt slapp förmiddag. Nu börjar det närma sig fölning för Halla och shettisstoet Nelly så jag tänkte att jag skulle göra en ny fin fölhage i fall det skulle behövas. Stackars Wintra har stått på box och i sjukhage i några dagar efter att hon blivit oförklarligt halt i ett bakben. Misstänker att hon har vrickat sig eller fått en spark. Hon är dock nästan helt bra nu.

Ha en fortsatt bra dag!

SigneK
0

Grattis Liselotte! Det låter ju helt perfekt :) Marimba var ett sött namn. Idag har Silja födelsedag, vårt första föl, hon fyller 16 år idag!

Oj, jag vill passa på att gratta Egedal till gårdagens glädjehändelse! Jahh ni får vänta och se vad jag menar, hoppas att det kommer en rapport i fölgalleriet inom kort! :)

Lycka till i kväll Josefina, du ska se att det kommer att gå bra!

Anna-Uppsala
0

Jossa => Det är bra att var nervös! Det är kroppens sätt att förbereda sig på inför något som är svårt. Du ska se att det kommer att gå jättejättebra!!!

Grattis till fina fölungar ni som fått tillökning. Här har vi bestämt att Hjördis får arbeta ett år till innan det är dags för fölboxen, på grund av diverse olika anledningar. Så den 1 juni ska hon tävla serietävlingarna på Johannesberg med lånekusk, sedan blir det travläger i E-tuna med lilla A och så serietävling igen i slutet av augusti. Skoj! :)

ninam
0

Vi har också fått ett föl idag. Ett hingstföl e.Micklas u:Vienetta, bild kommer i fölboxen.

Annars har vi en fin solig dag, en kviga som har ett ilagt embryo håller på att kalva så man är lite nervös, hoppas det går bra.

På bilden Manicken 567.

VeronicaP
0

#8 och 18 Grattis till era fina fölisar

Miii4
0

Grattis till fölungarna hörrni :)

Själv är man glad att mitt sto äntligen har låtit Skotte komma till, hon är nog lite tjurig ändå den där Ina ;).
Annars skiner solen och jag blev rent svett när jag var ute med hunden, konstigt skönt faktiskt.

I helgen blir det Elitloppet, ska bli ruskigt kul att se snabblopparna kämpa om vinsterna!

SLennartsson
0

#8 & 18, Grattis till två små nya liv. :)

#18, Åh vad lika Manicken och Rackarungen är. "bus" är verkligen en kopia av Manicken. :)
Kul med en avkomma efter Micklas förresten, har ju en 06:a efter honom. :D

På bild, Rackarungen.

garrilina
0

God natt!

Sitter och väntar på att vårt andra föl för i år ska komma. Hade somnat in så skönt när jag blev väckt, av att något antagligen är på gång.

Har jobbat hela dagen och förutom stallsysslor även hunnit klippa en del av gräsmattan, första för i år. har betat av delar av den först.

mellanbyns
0

Nu har föl nummer 2 kommit till världen och tagit sig upp på benen! Det blev en fuxhingst med bläs.

Så nu är båda "misstagen" eller "bonusarna" ,eller vad man nu ska kalla dom, födda!

Bilder kommer framöver!

Nu är det sovdags, börjar på praktiken kvar i 7 imorrn för jag ska följa med och kolla ston innan vi börjar inne på stationen.
Godnatt!

VeronicaP
0

Grattis till hingstfölet

Impulz
0

#23 Grattis! Nu vill vi ju se bilder på "bonusarna" oxå baraSkrattande

Forgein
0

Grattis^^