Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 509 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-06-08

Det har regnat!!! I natt vid 2 kom en störtskur som jag vaknade av, och jag har sällan blivit så glad av att bli väckt på natten.

Nu ska jag till stallet och ta in och bada tre hästar, innan utställningen kör igång.

Välkomna ni som kommer och lycka till, och ha en bra söndag allesammans.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon! Undrar om det hat regnat här? det ser inte ut som det men igår natt hade det åskat med ett litet strömavbrott, men det missade jag. Var iväg på en liten tripp till Ljusterö igår och tittade på RPAF:s utställning, idag styr jag bilen mot Odensala!

Ha en bra dag och lycka till både på utställningen och tävlingar idag! Både Ijor och GerTi ska starta idag, ett extra lycka till till dem.

garrilina
0

God Morgon! Vi fick också en störtskur på ett par minuter i går morse, tyvärr behövs mycket mer om det ska bli till någon nytta för det ökenlandskap som börjar bli. Min förkylning som nu är inne på tredje veckan blir vara värre. Känns som det är dax att försöka få en tid hos distriktetsläkaren.

Idag blir det att tvätta hästgrejor sedan gårdagen och allmänt småplock. Ska även förberdea mina två dagars elevens val med växtfärgning så att alla saker är med i morgonbitti. Solens syns inte bland alla moln idag men det är ändå 19 grader varmt redan.

Ha en bra dag och lycka till alla som ska till Odensala.

StuteriSolo
0

Godmorgo i landet! Hästmässa idag med, vi harövernattat i bussen, och satt hos Hietganens och pratade strunt till sent. Blir intressant att seom detkommer mer folk idag…

Anna-Uppsala
0

Här är det riktigt ruggigt ute! Skönt på sitt sätt, men lite överraskande efter den senaste veckans värmebölja.

Gerda och Hjördis är i topptrim till utställningen. I går badade vi dem och nu är det bara att hoppas att fodraren läst lappen på dörren och inte släppt ut dem - för då kommer båda två att ha rullat sig grundligt igen!

Hoppas ni får en skön söndag allesammans! :)

russingar
0

Morrn morrn! De e än härlig dag här (igen) men vi saknar ju regnet förstårs. Är snart på väg till Mantorp har fyra avkommor till start där. Och de vill jag ju inte missa. Ha det gott

MagganS-B
0

Morning…..

Har lite brådis, skall till jobbet!

I natt hade Lovat gått ut ur sin box, öppnat stalldörren och stod i sin hage i morse! "Någon" (inte jag!) hade inte stängt hennes boxdörr ordentligt, men snäll och väluppfostrad (tack Pernilla!) som hon är så gick hon inte iväg till grannens hingstar, fölningen kanske är för nära förestående för att killar skall intressera henne…..

crazycattiz
0

Exakt sådär gjorde Sunrise 5 dagar innan fölning, fast hon hade party i stallet en stund först av spåren att tyda ;)