Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 949 ggr
karisma
0

God morgon 2008-06-06

Morgon lite trött men det är dax att börja med hästara och styra mot Ösmo sedan. Ni får ha en bra dag där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

God morgon!

Varmt förstås. Jag ska snart gå ut och hänga tvätt, så att sonen har rena och torra strumpor när han vaknar. Norrveda kommer snart hit, så jag får sällskap i ringen idag. Vi ska tydligen vara inomhus, och det kan vara ganska skönt i denna värme.

Ha det bra!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Lycka till på utställningen i Ösmo, både utställare och domare idag, hoppas värmen inte blir för jobbig för er.

Vi ska ha kalas för dottern så nu ska jag röja lite. Samt fira sambon som fyller år i dag och han tror att alla hissar flaggan just för honom.  Ni andra kanske firar nationaldagen lite annorlunda?

Hej hej!

Fiffilura
0

Godmorogn! Idag är det tävlingsdax! KM för Embla och Ozzy, eller Lilla KM. Först en clear round som uppvärmning sen Emblas första riktiga hopptävling med omhoppning och så… Hoppas hon kommer ihåg båda banorna bara….

Varmt är det och hoppas det inte är så mycket mygg på tävlingen. Klubben Österfärnebo ligger ju i Myggträsk, precis som lilla hålan Tärnsjö….

På måndag kommer de och rullar, så vi ska börja slå på lördag eller söndag. Så det blir lite genomgång av maskiner och smörjning…. Denna skörd är till fåren, hästarnas tar vi senare på andraskörden - om den inte torkar bort…

Ha en bra dag allihop!

Pernille-G
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon i värmen! Ännu inget föl! Nu är hästarna glada för att de kan gå in i ladan och komma undan insekterna och solen. Alla stod inne när jag tittade till dem tidigt i morse. På vintern använder de den nästan aldrig.

I dag blir det körkurs på Östarp och i kväll ska vi ha byakväll med grillning i byföreningens regi. Jag har turen att bo i en by med mycket gemenskap.  

På bilden är det dem gamla travarna Gottfrid II och Hedenhös Dansa i sin del av ladan.

Ha en bra dag alla!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Idag är det mulet!!! Och inte speciellt varmt, jag tror inte det blir något shettisföl idag heller… Vi ska vara nere på gården idag och ha ponnyridning och hjälpa till att vara domare i Framresgolf-turneringen hos min svägerska, så dägen är räddad!

MagganS-B
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon!

I dag skall vi bara ta det lugnt och slöa, har haft några hektiska dagar, värre än om jag jobbat…..Studenten i går var en upplevelse. Alla klasser tävlar om vem som har finast ekipage, störst traktor osv. fanns nästan bara nya traktorer med……så kom en liten liten gammal röd BM dragandes på ett stort släp, såg verkligen kul ut! Alla har musik också, många högtalare, så när alla drog igång kunde man inte höra särskilt mycket……bara dunka-dunk! Röd blev jag när vi satt på glassbaren i hamnen efteråt……blir väl brunt om ett par dagar…..

Ha en fin Nationaldag, vad ni än skall syssla med…..

Fiffilura
0

Gick INTE bra idag… Ozzy var inte på humör. Hon var riktigt taskig!! Hon bjöd så fint på hindren.. sen blev det tvärstopp…. Första Clear rounden kom hon runt med 12 fel, men sen i KM så tog Ozzy ett superskutt och Embla FLÖG av, gjorde en kullerbyte och bdte skrapade sig och gjorde illa huvudet… Gråter

*muttrar*

Blokaruss
0

Värmen dallrar! Vaknade vid 4 av att det var för varmt att sova. Somnade om en sväng med korsdrag i hela huset. Hästarna ser oerhört trötta ut. Undrar hur de ska orka på utställningen på söndag om det fortsätter så här?