God morgon! 2008-06-05
Hejsan på er i sommarvärmen! Skönt att de fläktar lite så det inte blir för hett, utan precis lagom. Efter arbetet idag ska vi handla till dotterns kompiskalas till i morgon, det blir femkamp och bad.
Har ni hunnit vänja er, ena minuten är det kallt, sedan är plötsligt sommaren här? Men jag njuter i fulla drag.
Ha en bra torsdag!

God Morgon!
Trött idag var segt att kliva upp, men det är sista arbetsdagen för denna vecka. Nästa vecka är det inga vanliga lektioner då blir det ute i fyra dagar och sedan avslutning på fredag. Då återstår 4 dagar med planering och utvärdering innan sommarlovet börjar. Härligt
.
Miranda blir bara rundare hon har 3 veckor kvar innan fölning, hon tittar avundsjukt på de två som redan är födda.
Ha en bra dag!
Här skiner solen och jag ska till jobbet. I dag är det stora studentavslutningsdagen i Uppsala, så vi lär inte få köra särskilt mycket - det blir nog att sitta på körskolan och nöta med datafrågorna i stället.
Hovslagaren kommer vid 13-tiden, men det tar Gerdabarnets mamma hand om.
Sedan har jag visst lovat att fixa priser till söndagens barnklass också - det blir till att rota i lådorna med grejor här hemma.
Apropå ingenting kan jag berätta hur det går till i halvblodsvärlden när man ska köpa häst.
En kompis till mig blir uppringd av en bekant och får veta att en fin häst är till salu för 100 000 kr (sanslöst mycket pengar, jag vet!!!) hos en duktig ryttare.
Hon åker och provrider, blir jätteförtjust, och får i förbifarten veta att en annan också är intresserad av hästen. Nåja, tänker hon, det är ju ofta fler som är ute efter samma häst.
Min kompis gillade hästen, och ett par timmar efter provridningen ringer hon och säger att hon vill köpa den - men hoppsan - då är den redan såld till den andra spekulanten!
Kort sagt: ska man köpa en halvblodshäst för 100 000 kronor så gäller det att ha pengar som bränner i byxfickan, för man får ingen andra chans.
Men hur många är beredda att fatta ett beslut som gäller så mycket pengar på några få timmar? Inte jag i alla fall!
Så nä, jag håller mig till russ - världens bästa budgetponny!
Ha en fin dag allihop! :)
Morrn!Ännu en varm o torr dag..hur ska man få mat till kusarna om detta fortsätter…??
Skönt med en dag kortare vecka ,ledig imorrn men det blir lite extraknäck för min del sen drar vi på lite husvagnscamping mot eftermiddan,lite ledighet måste man unna sig!
Så blir hem o packa husvagnen i eftermiddag innan lite grillning med vänner.
Saphira o mitt varmblod går o gottar sig på grönbetet en mil hemifrån där gräset är lite grönare än här hemma ..
God Morgon!
Kom just in efter att ha varit ute och hälsat på lilla Diva och hennes mamma, Gud vad det är mysigt med fölis igen, saknade det verkligen i fjol…..I dag skall jag släppa ut dom i stora hagen, när Lova fölat får hon också komma dit, men jag vill ha ett litet öga på henne också eftersom det är första fölet…..
I dag är det studenten här i Visby, och vi skall in och ta emot brorsdottern/gudbarnet. Här i stan åker dom traktor och vagn, ni skulle se vilka åbäken dom kommer med, inga gamla Fergusongrållar här inte, utan det största man bara kan hyra + stora bilsläp! Varje klass tävlar om att ha högst ljudvolym och flest högtalare på ekipagen också, så det är ett himla liv, men jättekul att se. Öronproppar behövs!
Ha en bra dag alla, sitt inte för länge i solen!

God morgon , här är det strålande sol och det lär bli en het dag idag på jobbet. Ikväll ska vi till min syster då hennes dotter tar studenten idag. Sonen är i Köpenhamn på skolresa och de kan ju inte klaga på vädret i allafall , jag hoppas han får det skitroligt i dag i alla fall.
Morrn!
Idag var vi hur sega som helst här. Kom inte upp förrän halv 8.
Jag håller med # 3. Jag har för närvarande svårt att glädjas åt värmen. Jag ser hur vallen slutat växa och hagarna är avbetade och knastertorra, och tycker det är oroväckande. Och inget regn att vänta på länge, läste jag i tidningen. Det kan bli problem det här om det fortsätter länge till.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon här är allt som vanligt, varmt och strålande sol. Det stundar en helg med utställningar i tre dagar Vad har jag gett mig in på ja ja det ordnar sig nog Mina 2-åringar har alldrig varit ute på vift så det blir skojsigt tro att jag ligger efter med träningen så det får bli i tränings syfte Ska nu åka till sjukgynasten och få akupunktur gisses vad det hjälper.
ha det gott där ute
#4 Har kvar Gotlands rödbränna sen helgen så jag springer runt så det inte blir värre
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Här är också soligt, och jag jobbar tio till tre idag,. Sara hade skolavslutning igår kväll, nu blir det högstadiet till häösten för henne. Simon hade också skolavslutning igår, men inte med föräldrar närvarande, och inget ståhej runt det hela. Värre blir det nästa år då han går ut gymnasiet… Nä, bäst äta frukost om jag ska hinna till jobbet….
Morron, åter VARMT och TORRT!! Vi är också oroliga här hur det ska gå med skörden, vallen växer ingenting…..till och med min körplan börjar bli gul, det har aldrig hänt förut. Regn behövs verkligen nu, att det aldrig kan vara lagom med något….
Tittut-i vår morgontidnings väderprognos är det en sol med moln och regndroppe över Stockholm på söndag…..stämmer det så är det typiskt att det kommer regn på utställningsdagen, men det hinner väl ändra sig…..

God middag! dagen började med att jag hittade svärmors katt som varit försvunnen sedan söndags morgon. Han har asat sig hem, har mkt svårt att gå, troligen blivit påkörd. Fått tid hos vet. i eftermiddag så jag hoppas han kan bli bra. Blir han inte det är det "skönt" att veta vart han blivit av så att säga. Man undrar ju var de är och så.

God middag! Jag har råkat testa brandvarnaren idag: eldade upp litet pappersskräp i kökspannan varvid halva huset rökfylldes. Den där lilla brandvarnaren är verkligen effektiv, den tjöt så det hördes in till grannfastigheterna.
Jag har en städ- och tvättdag idag, det var dax om man säger så. Idealiskt tvättväder: man kör en maskin och hänger tvätten på strecket ute i solen, och sedan ett par timmar senare när man kommer med nästa omgång är den första torr! Och så doftar det ju så friskt om utomhushängd tvätt, mmm.
I morgon ska jag på utflykt till Jämtland, ska köra fram och tillbaka till Östersundstravet med ett par kompisar som har häst till start. Så det blir en nationaldag i bilen.

Den här dagen får gärna strykas ur mitt liv… Släppte 2-åringarna på bete igår och de var jätteglada såklart, tuggade för glatta livet. Vi åkte dit och kollade till hela dagen och kvällen, sista gången vid halv 4a på morgonen. Men halv 10 när vi kommer upp idag så står Kyra bara och hänger, blöder näsblod och stöder inte på höger fram. Det var bara till att hämta transporten och åka till kliniken! De kollas och grejas med röntgen och allt men ingenting sågs på det heller. Troligvis så har hon fått en nervskada någonstans vid bogbladet. Hon står med benet böjt på ett konstigt sätt och ser jättekonstig ut när hon går, benet bär lixom inte och hon går (de lilla hon nu kan) "utåt" eller vad man ska säga. Vi gissar på att hon har gått omkull och fått en smäll eller något liknade. Nu står hon på smärtstillande tills på måndag så får vi se sen. Så de var hela min dag det…
Bilden är från igår, hon ser inte riktigt lika glad ut nu stackarn…
# 12 Vad tråkigt, hoppas hon blir bättre och kan springa på betet snart igen! Skönt att de inte såg något på röntgenbilderna i alla fall. Krya på er och lycka till!
Åh vad ledsamt med Kyra. Hon ser ut att vara en så fin och rar liten tjej! Håller tummarna för att allt ska ordna sig till det bästa för henne!!!

#12 Vad tråkigt med Kyra, hoppas att det ordnar upp sig.