Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1189 ggr
Anna-Uppsala
0

Godmorgon onsdag 4 juni 2008

Hoppas att ingen av er är lika morgontrött som jag … Känns som om jag har ett godståg på huvudet, ungefär, och jag skulle kunna ge vd som helst nästan för ett par timmar till i sängen! *gäspa*

Här skiner solen från en klartblå himmel och det är så sommarvackert som det bara kan vara. Jag ska iväg till jobbet strax, sen i em blir det stallet och så ska ungarna och jag åka och storhandla. :)

ha en riktigt fin dag allihop! :)

garrilina
0

God Morgon!

Ytterligare en härlig försommarmorgon, det enda som skulle behövas är regn, kommer nog måndag och tisdag till veckan då vi ska ha elevens val och vara ute hela dagarna. Nu väntar frukost och sedan blir det lång dag på jobbet, först fyra klasser på mellanstadiet sedan är det ämneskonferens och sist träff med arbetslaget. Skönt att komma hem till hästarna då.
Anmälde till utställningen i Rättvik i går få se hur mycket vinterpäls som har släppt till dess.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Ännu en solig och fin dag här med. Igår gjorde jag årets första rabarberpaj, vår rababer är så liten så jag fick ta nästan allt:) När jag kom hem från jobbet igår var Röros ute på vift, det var ingen ström i hagen så det ar inte så kosntigt. Saras sexåriga kusin hade fångat henne, och hon blev jätteglad när hon fick komma in till mamma igen. Idag är det den spännande fortsättningen på marsvinsburarna (fick ytterligare fyra rena igår), tvättmaskinen och sy en tröja åt Sara, jobb och så skolavslutnng för Sara halv sju ikväll. Midddag framåt midnatt tror jag…

Tittut
0

Vackert och soligt här också.

Jag är inte fullt lika trött som du Anna, men något åt det hållet… Klockan har ringt sedan 6.50 och jag klev nyss upp.

Passarbete idag, eftersom det blev inställt igår. Fick vara brädgårdsjobbare igår, men har sagt ifrån idag.

Ha en trevlig dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

god morgon får se vad jag hinner med idag? Det är bara att beta av Igår skulle jag lära mig nya dosan till att betala över internet med gav upp får läsa om instruktionerna i dag Pengar kommer Tittut när jag lärt mig den jag är så teknisk Ha det gott

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon!

I dag är en jätteseg dag, fast vi har mycket att göra…..Deli Ess fölade nämligen i natt 23.45! Jag skulle ta en sista koll i stallet vid 23.15 och då vandrade hon runt i boxen, så det blev att stanna kvar. Efter en halvtimme var den lilla tjejen född, efter ytterligare 31 minuter stod hon och tittade sig omkring! ÄNTLIGEN efter två kastningar, absobtioner, eller vad det nu varit, så kom ett föl!!!!!!! Fölpresentation kommer…….namnet också, skall bara kolla lite vad hon ser ut att heta!

PernillaJ
0

#5 Stort grattis till stofölet Maggan, vad roligt att du äntligen fått en fortsättning på din gamla Divina-linje! En Diva Ess kanske?

Soligt och fint idag igen, vilken härlig försommar vi har fått. Jag har fått in 13 anmälningar till DalaRuss utställningen hittills, sista anmälningsdag är på måndag 9/6.

Tittut
0

# 5 Grattis Maggan! Jag bjuder nästa gång vi ses!Flört

[Tjiwi]
0

#5 Grattis Maggan, jag är så avundsjuk på alla som får föl, men förhoppningsvis får jag ett Njord föl nästa år i alla fall.

Här är det VARMT fortfarande, det går åt skogen med fodret om det inte kommer regn snart men det ser inte ut att bli något denna vecka heller…..snart ska Njord få nya fötter…..så han är fin till söndagens bravader! Ha en bra dag!

Malu
0

Grattis Maggan!Lycka till med nykomlingen.
Jag längtar till nästa år redan då mitt shettissto förhoppningsvis får ett föl , de är så himla gulliga de små liven!!
Växer fort också..mitt ettåriga russto mäter ca 110 i mkh nu.
Ha en bra dag allihopa, här är det jobb hela dan..

JuliaS
0

Grattis Maggan! Även vi har fått en fölunge i natt e. Qum u. Wintra. Jag hade det på känn och tog ledigt från jobbet. Lille Cumulus kom fram mot tretiden och allt gick väldigt bra. Idag myser jag hemma i solskenet och glädjs över att årets fölningar är i hamn. Ha en fin dag!

russigabettan
0

#6 En av anmälningarna är minSkrattande Min första utställning så om någon ser en kort, bred 33-åring med brillor och ett Ljusbrunt 1-årssto (som förhoppningsvis insett att det är sommar tills dess)som ser vilse ut så peka bara åt vilket håll jag ska gå. All uppmuntran och stöd ifrån er mer erfarna mottages tacksamtCool

Jag är redan så nervös att jag håller på att bli tokig! Just nu är största problemet mörka byxor som baken och låren får plats i och som ej brister i sömmarna när jag springer!

I Skutskär/ Gävle är det idag ännu en varm dag och solen gassar, kollade vårt varmblodsföl imorse när jag hade skjutsat barnen till skola/dagis och höll på att bli kvar där istället för att infinna mig på jobbet i bokföringens värld.

Inte för att man ska vara typiskt svensk och klaga på vädret, men jag börjar bli orolig för höstens inköp av hö/ havre. Vart är regnet??? Kommer väl när JAG har semester som vanligt!

Tittut
0

# 10 Grattis Julia! Vi hoppas få se bilder snart!

[Croneld]
0

Härlig tråd idag med nya föl och sommarglädje. Jag kom inte in i morse, hela serverna hade kollapsat, typiskt! Ha en bra dag alla!

MagganS-B
0

Tack till alla gratulationerna, och Grattis Julia till ditt föl också, att det skulle bli nästan samtidgt, vi är ju nära, bara ett par km. fågelvägen…..

# 6 Tack Pernilla för namnförslaget, du konfirmerade verkligen mina egna tankar…..Diva Ess blir det! För er andra som inte vet så hette Det här lilla fölets mormors mormor Diva 507! Dessutom så börjar fölets farfars namn på "Va"…..Perfekt!

# 11 Du får väl be Mattias, min äldste son, om hjälp med hur utställning går till, han bor nämligen också i Skutskär…..Cool

Wruss
0

God morgon är det ju på tok för sent att säga, skall ju snart gå hem från jobbet… men GRATTIS till Julia, Birgitta och Wintra måste jag ju säga. Julia - PM:a mig… jag vill veta mer!!!

russigabettan
0

#14 Nu blev jag ju jättenyfiken på vem din son är, Skutskär är ju inte direkt stortCool

Ser fram emot bilder på de nya föl som fötts, grattis till alla er som har småttingar, jag blir så avundsjuk, och älskar att sitta och glo i fölgalleriet och sukta! Visst mina föräldrar har ju ett varmblodsföl, med det är något extra speciellt över ponnyföl, de har en sådan kaxig uppsyn!

God Middag på er alla, nu ska jag smita från mitt jobb och göra lite nytta hemma istället!

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis till er alla som har fått föl idag .

Var ute innan och fotade våran lilla Edwin , han börja allt bli en liten skönhet nu tycker jag ( he´he inte alls partiskt ;-) )

ryttarn
0

Gokväll får man väll säga….. Håller på att avsluta på jobbet, har två dagars straffkomendering på huvudkontoret i Oslo. Stad och värme är inget jag gillar…

Grattis Maggan till Diva Ess, skönt att det gick bra till slut.

#6 Det kommer en anmälan från oss oxå, har bara inte bestämt riktigt vem eller vilka förutom Monljus som kommer, skall se på det i helgen.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se