Ponnyutställning Kvinnersta
Är det någon som hört något/vet några resultat från dagens ponnyutställning i Kvinnersta? Det var ju många fina russ med som man skulle vilja veta hur det gått för!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Våran Elvis kom 2:a i valackklassen på 88778=38p
Sedan lilla Stjärntindra fick 77876=35p pga hon är i en växtfas men hon fick goda ord inför framtiden jag är supernöjd med våra pållar
Skriver ned alla resultat jag kommer ihåg
Tejas Monljus 42p och BIR
Pyruss blev Champion unghingst på 39p
Wella 38p
Skotts Martini 37p
Glim 41p
Gnist 39p
det är för tillfället de jag kommer ihåg nu men kan kolla efter i katalogen senare. Grattis alla ni som också är nöjda med era resultat
Grattis!
Min Mira vann sin klass 4-12 åriga ston utan föl, 9-8-7-8-8= 40 p

#3, grattis!!
Utställningsdammet avduschat, SKÖNT!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Någon som har lite bilder därifrån?
Hade själv tänkt åka för att fotografera, men värmen gjorde att jag avstod…. man "varnade" ju för upp emot 32 grader i trakterna runt Örebro. Tror inte att jag hade grejat en hel dag i dammet och solen
.

någon som vet vad Zonora fick för poäng?

Va roligt att Monljus blev BIR! =D
Någon som vet hur det gick i BIS-ringen?
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Han var 3:a BIS.

Är det ingen som sitter inne med lite bilder?
Jag såg faktiskt ingen "kändis" som fotade.
puutt är det nån som fångade katalog nr 79 kro´nos på kort?
Det var låg poängutdelning överlag. Jag strök två som inte såg bra ut men man kunde visst ha ersatt dom med andra hästar… Synd att man inte visste det… Någon ny regel kanske.
De som jag hade med mig var Sigurd och Cara Mia som fick 37 och 36 poäng. De skötte sig jätte bra men Sigurd blev spänd i skritten. Kanske för att vi fick stå still en stund innan och kanske att shettis ringen störde när vi skulle ställa upp framför domaren.

#7 Zonora skötte sig jätte bra, hon tycker det är kul att komma ut och visa upp sig men vi fick bara 36 poäng. Det var tråkigt, pratade med många som var missnöjda då det var låg poängutdelning. Men vi hoppas på nästa utställning!

#15-#18 Tack

Vi är jätte nöjda med både Tejas Monljus (BIR och tra i BIS ringen, 42 p) och Wella (4 i klass 11, 38p). Kändes speciellt skönt för Mikaela, som visade, att hon kände att hon fiick ge Monljus rättvisa i ringen.
Många "klagade" på att det delades ut låga poäng, vilket kanske är sant även om jag har lite svårt att bedömma det. Jag tycker att det i bland har blivit en acceleration i höga poäng vilket oxå diskuterades på russkonferansen. Våra fick 1p mindre än vad dom fått som max vilket det deffinitivt finns orsaker till (värme, ovan visare osv) så jag har kanske lite svårt att påstå att poängen var låga….
Både BIS, Shettisen Furunäs Menuette, men framför allt den fantastiska Connemara hingsten, Hagens D'Arcy, känns som värdiga vinnare och det skäms inte för sig att komma trea efter dom. Hagens D'Arcy var min egen favorit till BIS titeln, så himla mycket utstrålning…..
Glömde tyvärr min kamera hemma….morr…
Vill passa på att tacka arrangörer och dommare för ett fantastiskt bra genomfört arrangemang trots vissa tekniska problem i början på dagen. Stor eloge till alla inblandade.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Angående låga poäng så tycker jag att båda domarna gjorde ett bra jobb dom använde hela skala och delade ut allat från 32p till 43 tror jag det var.
Tycker inte dom vara snåla med poängen på något sätt personligen tyckte jag mina hästar fick en rättvis bedömning beroende på hur dom visade upp sig så all heder åt domarna på denna utställning.
Var det någon exmoor med?
# 22 Nej!
Här kommer lite fler poäng som jag hann med att anteckna.
- Thilda 38p (1år)
- Enkvicken 38p (2 år)
- Suspingla 35p (2år)
- Kronos 35p(valack)
- Pamir 36 (valack)
- Emma Harmoni 39p (3 år)
- Zazoo 35p (3år)
- Zonora 36p (3år)
- Fax 40p (g.hingst)
- Glim 41p (g. hingst)
- Tejas Monjus 43p (g. hingst)
- Dariette 37p (utan föl)
- Katrinebergs Amika 33p (utan föl)
- Katrinebergs Melissa 36p (utan föl)
- Så söt 38p (utan föl)
- Trixy 38p (utan föl)
- Wiolina 36p (utan föl)
#23 nähä, ok tack
.Trodde det skulle ha åkt 2 st dit.

#20 Grattis till fina poäng och inte fy skam att komma 3:a i Bis ringen , du vet shettisar är inte så lätta att slå *ler*
Det här med poäng , ibland så stirra folk sig blinda på poängen och glömmer kritiken som jag faktiskt tycker är den viktigaste, du kan ha fått lite *låga* poäng men bra kritik och det är faktiskt det man ska gå efter.
Sen kan väl även jag tycka ibland att poängen har rusat iväg och det har även diskuterats på shettis sidan där det faktiskt finns folk som inte är nöjda ens med 39-40 poäng utan tycker det är dåligt.

#13 De ponnyer som hade fått ersättare, var två som hade blivit sönderslagna i hagen några dagara innan det var dags. Då ägaren hörde av sig precis innan och hade fler ponnyer av samma ras, så lät jag dem ersätta istället för att stryka. Det var ingen allmän grej, att man bara kunde byta ponnyer.
Det var en riktigt fin dag, med klart blandade poäng, vilket är både tråkigt och roligt så klart!
Resultat kommer att läggas in på www.opaf.se from i kväll. Massor av fina bilder kommer också att finnas där.
#20 Stort grattis till Monljus fina placeringar! :)

Nu finns komplett resultatlista att hämta på www.opaf.se