Fem russ startar körtävling
I startlistorna till Johannesbergskuskarnas körtävling den 1 juni, är det 5 russ av 28 ekipage. Därtill kommer mina två russkorsningar, som är efter godkänd russhingst.
Startlistor hittar ni på klubbens hemsida, http://drive.to/johannesbergskuskarna
Välkomna som publik, funktionärer eller tävlande!

Premiärturen med nya vagnen är avklarad så här kvällen före tävlingen. Linnea är överlycklig men nervös inför sin första maraton men vi har sagt att hon får ta det lungt så att hon inte repar lacken 
Vad skönt att vagnen hann komma i tid
. Lycka till på tävlingen.
Vad har hon fått för vagn?! *nyfiken*
Fast i och för sig får jag ju se den om ett par timmar, så det är väl dumt att fråga här!

Lycka till alla ni härifrån forumet som har starter idag. Jag hoppas vi får veta lite resultat och se lite bilder senare.

Hemkomna efter en lång, varm men underbar tävlingsdag som började med att Linnea och Kanon satte press på moster Therese med att köra till sig 60 straff i dressyren
Tess lyckades i alla fall slå det med 5 straff som sedan resulterade i en individuell 4:e plac.
Maraton lyckades båda genomföra väl godkänt. Corint & Corect är helt underbara i det momentet. Kanon som debuterade klarade av det med glans och tvekade inte för något. Ett litet missöde blev det dock i "hagen" då tömmen fastnade i skackeln så moster groom fick snabbt hoppa av och lösa problemet så ungen slapp köra vänstersväng genom hela hindret 
Kan bara säga det att nya vagnen fungerade underbart trots att lacken inte riktigt hade torkat upptäckte vi.
För övrigt segrade laget igen, jippi, och som någon sa: Det börjar lukta final! 
Hjördis var också duktig, trots att kusken bara tränat tre gånger innan tävlingen - så de fick 102p i dressyren. Vad blir det i straffp? 78? sedan körde de visst en minut efter maxtiden i maraton.
Har ingen aning om varken placering eller resultat, men ser fram emot resultatlistorna så småningom. :)
Vad duktiga ni är
.

#6 Finfina 58 straff blir det, eftersom maxpoängen är 160.
Åhå! Men jag har för mig att det stod 78 straff på resultatlistan jag tittade på på Johberg?! *kliar skallen*
Nå, det ger sig väl! :)

För de som undrar hur man får med sig allt på körtävling, är här en bild på hur vi åker. Observera dock att många kan hänga sina rockarder på sulkyfästena, lägga den i trailern eller liknande. Vi kör fyrhjulsvagn och får det därför lite besvärligare.
Tyvärr fick jag inga maratonbilder, då våra starttider krockade.
Att hänga sin vagn bakpå är en dålig ide på Gotland brann det ju upp en bil o hästtrp. Ägaren hade ju tur att hon på 2 min hann lasta ur sin häst och springa där i från.

Grattis!!!
Och jag kan stolt meddela att det var jag som groomade på paret. Jag sitter på bilden där lite i bakgrunden. Det var en kul upplevelse. Hör av er om ni behöver mer hjälp. :-D

#13 En förstörd vagn är ju bara materialskada, det viktigaste är djur och människor. I fallet på Gotland hade det ju inte hjälpt att den stått på ett flak eller i transporten, allt blev ju tydligen förstört.
#14 Tack för hjälpen! Hoppas du inte blev avskräckt av skumpandet vid ökningarna, för de är ingenting mot vad det skumpar i skogen - men oj så roligt.
Men fiffilura - varför sa du inte hej?! :D
Det var ju jag som skrev dressyren, jue!
Hur går det med resultaten förresten? Jag är väldigt nyfiken, faktiskt!
Det var värst vad ni är nyfikna! Jag har just skickat iväg resultaten till Therese, men de kommer nog inte ut på hemsidan förrän imorgon, så här kommer litet förhandsinformation, exclusively for you!
I regionala egionala ponnyklassen (4 startande) vanns dressyren av ett russ, nämligen Montecillo, som med sin kusk Erika Östman debuterade i regional. Pärlemo vann precisionen före "Cillen". Det skiljde bara 1 sekund mellan dem. I maraton kom Pärlemo 2:a och "Cillen" 4:a.
Så här gick det i lokala klassen (15 startande):
Dressyren: Prilla 5:a, Hjördis 7:a och Kanon 9:a.
Maraton: Kanon 9:a Hjördis 10:a och Prilla 11:a (efter att jag gjort bort mig och kört fel väg i hinder 2, vilket kostade 20 straff och en massa tid).
God natt, nu känner jag att jag måste sova!
Förlåt, Therese. Jag borde förstås ha talat om att ditt par kom 4:a i dressyren och 5:a i maraton och alltså var den som var bäst av oss - med Fiffilura som groom i dressyren.
Grattis till alla gotlandsrussekipage, det gjorde ni bra!

#16 Åh, hade jag vetat det hade jag naturligtvis hojtat till …
# Måste helt klart ha varit min förtjänst att det gick så bra 
Heja, heja… Vad duktiga ni är
. Grattis till era bra resultat.

Nu ligger resultaten ute på hemsidan, för er som är nyfikna. http://drive.to/johannesbergskuskarna src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />