Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1458 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-06-03

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon där ute strålande sol och +7 grader, så det blir nog en varm dag. Börjar bli lite orolig för höt att det ska torka bort lite regn skulle göra susen (tänk att man aldrig är nöjd med vädret) När jag var på Gotland i helgen så tog de redan in första omgången hö och ensilage, men det var så torrt där nere och torrsprickor så att små föl kunde trampa ner i dem Idag ska jag chippa 6 små blandisar det är alltid roligt att träffa små valpar sedan är det bara det vanliga Ha det gott

våran lunch på premierings platsen i lördags

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon! Åter en härlig morgon att vakna upp till. Nu återstår det bara 6 skoldagar, plus några dagar extra för oss lärare, sen är det semester! Jippi!

Ha det så gott!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet, här är himlen otroligt blå, fåglarna kvittrar och solen skiner, undrbart! Igår blev det akutfärd till kotknackaren istället för städning av marsvinsburar, så idag vet jag vad jaghar att göra. Jobb i eftermiddag, Sara är ledig från skolan idag och ska till sin största storasyster i em för att färga håret inför skolavslutningen imorgon kväll.

Denna kommentar har tagits bort.
Cara-Mia
0

God morgon! Nu är det dags för skolan. Vi ska ut på exkusion i naturen. Ikväll blir det en stund med hästarna. Håller med om att det verkligen behöver komma regn nu, det är så himla torrt.

Tittut
0

Morning!

Bekymmersamt torrt även här, och inget regn i sikte vad jag har hört.

Idag skall jag stå som rundningsmärke när sonen springer maraton i skolan. Så himla långt är det inte, ett par km bara, men det låter bra!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Fiffilura
0

Morrn morrn… Isag ska vi till Akademiska och ta bort gipset på den mellersta dottern. Hon bröt armen för drygt tre veckor sen. Hoppas den är ok bara…

Känner mig aningens mör efter några hektiska dagar med målning, groomande (kul) och inköp av transport med tillhörande problem (inte kul). Dessutom har det blivit sjukt med mygg… försvinner inte myggen snart vet jag faktiskt ärligt inte vad jag ska göra…. Tar in hästarna vid 18-20 och har dem inne på natten, fulla med R86 och en sån här spira i stallet…. Om det inte går över måste jag akut hitta nytt bete åt dem!

Funderar på att ringa en journalist idag faktiskt för myndigheterna har sagt att de inte ska spruta mer här med BTI och då vet jag inte hur det ska gå….

Sen var det en skogsbrand en 3 km här ifrån.. läskigt. Brandkåren jobbade i flera timmar. Men de hade lä'ger under kontroll när vi åkte förbi vid 20-tiden igår… Har djuren mittemellan.. Läskigt :-/

russingar
0

go morron, eller god förmiddag kanske. En del av er är ju otroligt morronpigga. Jag har vart inne o läst en del och det börjar suga i tarmen. GUD VAD JAG ÅNGAR ATT JAG SÅLT AV EN DEL AV MINA AVELSSTON!!!!!!!!!!!  Nu står jag här med två stortravare och inga russ hemma. Men jag får väl börja spara på dom igenSkrattande har ju fått ett stoföl i år, så nu har jag fem ston . . . .

PROS
0

Godmorrgon på er alla, solen och värmen är här,hade 14+ i morse kl 6. Tort är det här med, mitt hö behöver regn!

sitter på jobbet med nackspärr! inte kul.

I eftermiddag ska jag och Pernilla J. ultraljuda mina ston det blir spännande.

MagganS-B
0

God Förmiddag (för vissa….)!

Har släppt ut märrarna till ännu en torr varm, blåsig dag! Många här på Gotland har tagit första skörden ensilage, undrar om det växer upp nåt mer? Vi behöver säkert 100 mm regn för att allt skall bli normalt igen! Vi fick ca. 5 mm för 2 1/2 vecka sen, och det gjorde varken från eller till för växtligheten. I alla fall är jag ledig nu i fyra dagar! Jobbar i stället lördag, söndag…..Ledsen

Vi får se om jag kan rapportera föl i morgon, nu verkar det vara nära…….

ninam
0

Ett snabbt godmorgon, vi skall iväg och handla. I natt fick Jullette ett hingstföl! Brun med stjärn. Det är Manickens förstfödda hos oss. Bilder kommer senare.

wilson
0

God morgon! Vaknade av en bebis som är hur pigg som helst, låg och skrattade åt just ingenting, han är så söt! I dag blir det en tur till bvc sedan lunch på stan…

Ikväll ska Trofe motioneras och kanske träffa nån dam…

Jag och Kevin borde väl städa men det är ju såååå tråkigt.. kan nog få dagen att gå… Cool

Anna-Uppsala
0

Mygg, knott och all annan flygande ohyra är riktiga sommarförstörare!
När min hästar bodde i Järlåsa, fick de stå inne mer på sommaren än på vintern nästan - det gick inte att ha dem ute helt enkelt! Särskilt halvblodet jag hade blev helt hysterisk av alla bromsar.
Nej, naturen är verkligen inte snäll mot folk och fä ibland! :(

Nu måste jag rusa iväg till jobbet. Lång dag i dag också - köra på förmiddagen, plugga efter lunch och sedan teorilektion i kväll. Men skoj är det och jag trivs jättebra!

Ha en skön dag allesamans!

ryttarn
0

Godmorgon!

Sitter med morgonkaffet i handen efter att havarit ute och tittat till/fodrst hästarna. Jo, regn några nätter i rad vore inte fel. Vallen har inte växt mer än någon enstaka cm på den senaste veckan. Varför kan aldrig vädret vara lagom. Förra året regnade höskörden nästan bort, i år verkar den torka bort….

#10 Grattis till fölet!

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Malu
0

Goförmidda.Ska snart till Visby på en 2 timmars utbildning med jobbet.Känns motigt o köra 10 mil (t.o.r) för o sitta 2 timmar på en stol i denna värme som råder.
Blir en liten sväng på ridsportsbutiken efteråt iaf.Skrattande
10 arbetsdagar kvar innan sommarlovet nu -jippie!

#11 Blir det ett fuxsto igen åt Trofè ?Han har ju fått en viss försmak för såna nu..heheCool

Anna-Uppsala
0

Liselotte => Nå, ska Welindas senaste hingstföl heta Ramel, eller?! *sss* Hjördan och jag röstar på det i alla fall!

[Croneld]
0

# 15 Har du inte sett fölpresentationen? Han har fått ett mkt fint namn, Movitz.Glad

Anna-Uppsala
0

nej, det har jag missat! :)

wilson
0

# ja ännu en fux!!! ;)

Blokaruss
0

God kväll! Nu har jag äntligen kommit i ordning efter en vecka i Norge med arbetet. Allt blir efter hemma när man är borta hemifrån. Blomlina är nu hos Stig-Helmer och jag hoppas på ett skäckstoföl nästa år! Fedra verkar inte brunsta om så Joker kan nu vara på gång att bli pappa också. Hoppas nu bara att Prillan börjar brunsta någon gång! Joker får tråkigt annars!