Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettefterlysningar
Läst 4057 ggr
StuteriDar
0

Stuteri Dar 10år!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Iår blir det 10 år som vi har fött upp gotlandsruss, herregud så fort tiden har gått!! Fölungarna döps i bokstavsordning efter att det föds från A-Ö och iår kommer vi att gå in på rond 2 i alfabetet!

Under de här 10åren (!) som vi har fött upp russ så måste jag klassa Kriteriesegern med Lolita Dar som främsta merit och även hennes utmärkelse till Årets Treåring av SPTF. Då vi ändå har inriktat oss mot att få fram goda travare som huvudsak, ändå känns det fantastiskt kul när Uma Dar gick etta i klassen för 1åriga ston på Sundbyholm m 41p förra året. Känns som att det e skönt att få en måttstock på att man inte svävar ut från rasstandarden i sin önskan på att få fram goda travare.

Vill passa på att tacka alla för deras råd och stöttningar under de här gångna åren, då som ni säkert alla vet är att avel är en riktig djungel;) Även ett stort tack skall riktas till alla er som har förvaltat våra uppfödningar på ett fantastiskt fint sätt. Jag hoppas på många fina år framöver tillsammans med denna fantastiska ras och människor!!

I den här tråden skulle jag villja få se bilder och information om just Dar avkommer och jag skulle även villja passa på och be om tillåtelse att använda dem till min hemsida som ska omarbetas totalt.

Varma hälsningar Signe

[Croneld]
0

Grattis på 10-årsdagen! Glad

[Tjiwi]
0

Grattis, lycka till även i fortsättningen.

Mixie
0

Grattis Signe!! Får man komma och hälsa på med pållen någon gång i sommar? :)

//Mickan

StuteriDar
0

#3 Klart du får!!! Åk med Erika upp när hon ska spana in fölen!

Mixie
0

#4 Det ska jag göra!!

//Mickan

ErikaSchieber
0

#4 Ja jag lär ju komma Flört måste ju se till att krabaten blir klappvänlig :P

amandahandersson
0

Stort grattis!

Nästan så man måste köpa en ur 10-års jubileumskullen, måste ju vara något speciellt, hehe :)

StuteriDar
0

#7 tycker jag verkligen att du ska göra;)

nemesis
0

bild när Napoleon Dar sträcker på sig för att lukta på tjejen!!

nemesis
0

bakom Kung Dar

StuteriDar
0

Lite dagsfärska bilder fr Stuteriet, tråkigt väder bara.

Först ur är högste hönset…eller tuppen kanske man ska säga, Darius

StuteriDar
0

Bild på Ädel Dar

StuteriDar
0

Åxå, lite blyg

StuteriDar
0

Fölisarna tillsammans

StuteriDar
0

Carre…inte så långt kvar nu, hoppas iaf för hennes skull

StuteriDar
0

Beata, här är det inte lika snart

StuteriDar
0

Juni hittade bättre mat uppe på dyngstacken!?!

StuteriDar
0

Darius tillsammans med de första stona, imorgon ska de in i stora sommar hagen, hela flocken, lägger ut nya bilder då

Tittut
0

# 18 Den gula känns bekant! Det är min Tackla e Grafit, som ska få vara mammaledig nästa år är det tänkt.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriDar
0

#19 stämmer bra det Liselotte, skulle tippa på att hon går i brunst vilken dag som hellst nu!

Angel
0

Han har så jäkla fint huvud Darius, helt fantastiskt! Verkar som det går i arv med Glad

Impulz
0

#21 Ja faktiskt, väldigt många av hans avkommor har pappas fina huvud!

MagganS-B
0

Darius mamma Sindy, hade jättevackert huvud, hon hade dessutom så skarpa färger, riktigt brun, korpsvart man och svans och ögon som var jättesvarta och gnistrande! En riktig russmärr av gamla stammen!

StuteriDar
0

Självklart e jag otroligt partisk, men bara ÄLSKAR Darius huvud, speciellt hanns kloka ögon, såg Sindy för en massa år sedan, kommer ihåg att Darius var lik henne förutom den stora fölmagen hon hade fått på äldre dagar. Maggan du som är ett levande arkiv;) du har inga bilder på Sindy?? eller kanske hennes bror Svante tom skulle vara så kul att se!!

juliapettersson
0

Så himla stilig han är, Darius! Slänger in en bild på sonen Dar's Golf.

juliapettersson
0

En till bild på Goffe.

juliapettersson
0

Och en sista, denna ifrån årsdebuten där han blev tvåa efter brorsan Indiana Dar!

Angel
0

#25 Samma fina huvud! Glad

MagganS-B
0

Goffes ögon har han från mamma och mormor, mormor Loella kunde nog se runt hela horisonten om hon ville……i alla fall allt som var läskigt!

Skall kolla i mina gömmor, jag tror säkert jag har något foto nånstans…..fast inte i datorn!

Foto av Svante kanske Ewa Alpmark har, hon var ju väldigt aktiv med kameran under den tiden han tävlade. Han hörde till Stockholmsklubben tror jag….Jocke Hedlund körde!

123ailuj321
0

#18 dom andra två stona vet jag vilka det är. Det är Minnea som är den bruna<3 och fuksen är Isabella<3 från stuteri PROS i Leksand.

Ge enn kram från Julia till världens besta Minnea och Isabella!

PROS
0

Hej Signe!   Vilken stilig hingst du har!

Och vilka stiliga damer  han har, speciellt den bruna och fuxen!

Tack för peppningen av att komma med Här.

Tack för hjälpen Julia(30)

StuteriDar
0

Superstoet Zabine har precis anlänt till stuteri dar!! TACK Johanna för att du vald Darius till henne iår!! Nu ska vi bara se till så att Lolita får en "kusin"

Bilder kommer att läggas in senare

johannaolofsson
0

#32 skönt att höra att hon anlänt! Det är nästan så att jag saknar henne redan….men det går över. Jag vet att hon får det bra hos dig och fina Darius!

Bilder vore jättekul att se! Nu håller vi alla våra tummar att hon tar emot honom, så Loita får en kusin, eller snarare 3/4 helsyskon!

Kramar!

StuteriDar
0

Iår kom även den största motgången hittils, Kung Dar kämpar för sitt liv nere på helsingborgs Djursjukhus. Opererad två gånger för tarmvred och diagnosen ser inte ljus ut. Känns fruktansvärt hårt och jag skänker alla mina tankar till Annika m familj och självklart min gamla tävlingsponny Kung. Måste kännas fruktansvärt!!!

En ljusglimt i allt det tunga är att Clea Roll nu har nedkommit med ett hingst föl, Överste Dar kommer han att heta, en mkt välskapt brun fölunge. Även känns det otroligt bra att Zabine nu har gått in i brunst och betäcks förfullt!!

MagganS-B
0

Grattis till Cleas föl! Kul att det blev en liten kille, hoppas att han kan föra Darius och Munters gener vidare! Jag har PM:at dig också!

PernillaJ
0

#35 Ja, Översten är helbror med vackra Uma Dar som blev klassvinnare med 41 poäng på MälarRuss utställning förra året. Men innan Översten kan betraktas som ett hingstämne vore det bra om hans mamma visades vid avelsvärdering (sommarpremiering) och riksstambokfördes. I dagsläget är Överste Dar inte riksstamboksberättigad - och det är ju synd.

MagganS-B
0

# 36 jag kunde väl ha tjatat på Lena, Clea fölade ju redan på Gotland för flera år sen…..