Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 940 ggr
[Croneld]
0

God morgon! 2008-06-02

Härlig dag i dag! Dottern fyller 11 år så det blir tårta och presenter idag. Tur att jag slutar tidigt.

Hade ni det bra i helgen? Jag hade släkten på besök och fick träffa min systerson från Holland, det var mysigt.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är mulet idag, och dagens planering är att rengöra marsvinsbgurar och jobba. Sista skolveckan för barnen, sedan väntar hela långa sommarlovet

Tittut
0

Mårning!

Måste göra brådskande skrivjobb innan passarbete tar vid. Sedan börjar det bli dags at´t ta tag i helgens utställning också.

Undrar just om Welinda behagat föla ännu? Jagvar upp i natt, men då var det inget. Men det kan inte vara så långt kvar…..

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Pernille-G
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! 

Ännu en underbar dag! Jag var uppe redan kl 4 för att se till Okina som nu är mera än 2 veckor över den tid jag hade beräknat. Hon är jätte stor och tung så fölet får gärna komma snart. 

Mitt annars något besvärliga Lojstasto har varit sambo med Tor 497 nästan ett år nu och det är trevligt att se att hon, som annars har varit rätt svår att få dräktig och inte alltid har tyckt om de hingstar jag valt, är en lycklig och harmonisk liten dam tillsammans med Tor. Jag försökta att skilja på dem nu - tänkte hon kanske skulle föla lättare då - men det tyckte inte Okina om och när jag satta dem tillsammans igen gick de och betade tät tillsammans.

Tittut
0

# 3 Kul att hon har hittat rätt på äldre dagar! Flört

Jag har flera gånger haft hingsten kvar när stona har fölat, och det har fungerat jättebra. Här en bild på min, lika tjocka svartis som också är sprickfärdig:

1 juni 008

MagganS-B
0

God Morgon!

Jättefin artikel i Gotlands Allehanda om hingstsläppet på Lojsta Hed! Timon hade visat upp sig ordentligt för både publik och ston! Karisma är på bild också! Kolla här!

I övrigt mår inte Deli bra, trodde det skulle bli föl i natt, men icke! Nu skall jag fara och jobba!

Tittut
0

# 5 Karisma måste vara damen i solglasögon och lila svid ??…Flört

Kul Malin, att det gick så bra för er! Nu håller vi tummarna för många och fina föl nästa år.

GranoStall
0

God morgon.

Idag är det tenta som gäller och sen ska jag jobba lite för mamma innan jag äntligne kan åka ut till Väddö igen. Får lite bara lite abstinens av att vara i Stockholm i det här fina vädret. Då blir det lite körning med tävlingshästarna innan jag ska börja plugga inför nästa tenta som är på torsdag.Ledsen

Anna-Uppsala
0

Godmorgon!
I dag är det jobbdag igen - tur det efter en stressig helg. Men uj vad jag blir stressad av att ha en bestämd tid att passa på morgonen, efter X antal år som fritt levande frilans.
Jag vaknar tjugo i sex varje morgon med ångest för att jag ska försova mig, och fast jag kan sova länge vissa dagar (som i dag) så kan jag inte somna om! Läskigt!
Men jag antar att den känslan går över så småningom, när man blivit lite mer van.

I övrigt har det varit en jätterolig hästhelg med både Gerda och Hjördis på tävlingsbanan. Här är en bild på Gerda och lilla a när de rider ärevarv, efter att ha kommit 3:a i sitt livs första LC. :)

Hoppas att ni får en skön sommardag i dag - och att ni som vill det får regn i håret!

karisma
0

God morgon TACK Maggan för att du la in artikel, det är inte det lättaste att hitta Gotlandstidningar här i Norrtälje SR Gotland har precis ringt och haft en pratstund om hur  släppet hade gått i diretsändning All reklam för vår älskade ras är bra Lite sliten är man efter helgen Men den har varit helt underbart på lördagen hade Carola ordat en gorume lunch på premieringsplatsen en två rätters de ni, och sedan ett bra hingstsläpp på söndagen

Tack Gotland för den här helgen

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

PernillaJ
0

#9 Hah, kul bild! Ser verkligen ut som att han stilar för brudarna… Men, fick han verkligen inte till det med nån tant innan de stack till skogs; jag menar - hingstsläppet brukar ju bjuda på liveshow…?

Soligt och fint i Leksand idag igen, måttliga 15,9 grader i skuggan just nu, och jag hoppas det blir litet mindre varmt än i går. Jag är ingen vän av värmeböljor, trivs bättre när det är "lagom"…

ryttarn
0

Godmorgon!

Åter arbetsdag efter en intensiv helg med utställning och huset fullt av folk.

Väntar nu med spänning på startlistorna till Mantorp, tydligen många anmälda så det gäller att hålla tummarna för att våra kommer med i sina lopp….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

PernillaJ
0

Måste bara skvallra att nyss ringde Tittutan och fina Super-ELIT-stoet Welinda 3117 har fölat för ca en halvtimme sedan, hennes femtonde föl (tror jag)! Ett svart hingstföl blev det, stolt pappa är Micklas 571. Bild och närmare rapport kommer säkert om ett slag men jag kunde inte låta bli att läcka och hojta grattis! (Hannicka hälsar till lillebror)

Pernille-G
0

#12 Stort grattis till att Welinda nu bestämde sig för att "spricka" och fick fram ett svart föl.

Jag skall gå ut och berätta det för Okina och hoppas hon snart tar efter!

Tittut
0

Så här ser han ut! Ni får läsa mer i fölgalleriet!

[Tjiwi]
0

Åhhh, vilken liten goding….Grattis igen!!

Jossa
0

Goddagens!

Helgen har varit väldigt bra faktiskt. Jag och en kompis åkte till Östa i Tärnsjö och skulle bada. Men det var ju jättekallt! Jag kom i till vaderna, sedan gick inte jag längre. Men kompisen gick i, och så sa hon till mig att det var skitkallt, ändå gick hon ner … Jag tycker man är knäpp på ja! Det måste vara minst 20 grader innan jag går i helt och hållet.
Var på Gröna Lund också i lördags, senare på kvällen när jag kommit hem var jag på en drömdejt.
Igår så var det väl saker hemma, men det var på något sätt skönt det med. Fast jag var ju väldigt trött, hade bara sovit 8 timmar på 2 dygn. 

Annars idag… Jag och mamma ska hämta Dumle och Peyman, så ska de verkas. Sedan ska de till den stora sommarhagen i Lindsbro ungefär 200 meter från oss och äta upp sig. Dåligt med bete i skogshagen nu, så de har fått extra foder morgon och kväll.

Men, ha en fortsatt bra dag!

garrilina
0

God middag!

# 14 Grattis till det fina hingstfölet.

Har precis kommit hem från jobbet. Vi har inte riktigt lika hög temp. i dag är 23 i skuggan nu. Tillbringade 4 timmar på en äng i Vallsta igår när det var som varmast (31 grader) och stängde hage. Körde dit ungstona i går kväll och släppte dom, i samma hage går för tillfället ett sto som är bruksnordis det dånade ordentligt i marken när hon sprang runt med de små. Shettisstona på 2 år kan gå under henne obehindrat. Innan vi åkte därifrån vällde det in brandrök från den stora skogsbrand som härjar minst 6 mil bort. Vi känner röklukten här också idag.

Nu ska jag gå ut och ta reda på vår rymmare som sambon har stängt in i boxen för att han tröttnade på honom. Det är Wildas hagkompis shettisvalacken som nu har kommit på att han ska med Miranda och Garrilina istället, han har krypit ut ur en hage och sprängt den andra för att komma in träbommen var för låg så då tar man den med sig. I ikväll blir det Blodomloppet ska gå 5 km med mina arbetskamrater och sedan blir det lite picnic i det gröna när vi gått i mål.

Ha en bra fortsättning på dagen.

Impulz
0

God eftermiddag!

Nu är jag helt klar med skolan, gjorde sista provet idag och betygen sätts idag oxå, känns så skönt! Nu ska jag minnsann ut och träna häst! Har inte kunnat göra det ordentligt de senaste veckorna och den sista veckan har jag inte gjort de alls, men nu är abstinensen så stor, undrar hur många jag hinner med ikväll baraSkrattande

Jag ska fortsätta min kamp mot vinterpälsen på Sune också, ska försöka få bort de mesta tills i helgen hade jag tänkt. Jag tog med honom in på klubbdagen iår bara för att jag ville bada och skrubba honom ordentligt, så att pälsen lossnade. Han fick gå ett lugnare jobb eftersom han inte är helt uppe i kondition än, men han är för underbar denna ponny, han springer med öronen framåt nästan hela tiden, trots att det enda han har fått gjort i sitt liv är att springa lopp, men han älskar det!

Stuteri-Ekslatt
0

GOD KVÄLL,här i skåne är det 21grader klockan 22,30 det har varit en mycket varm dag. Snart får Kung Dar komma hem från djursjukhuset i Helsingborg efter sina operationer för tarmvred det har varit joddigt att inte veta om han skulle klara det, men än så länge lever han och jag hoppas att han blir frisk så han kan få tävla i trav igen för det tycker han så mycket om.

Anna-Uppsala
0

Grattishälsningar till lillfölisen från storasyster Hjördis och sysslingen (?) Gerda!

För övrigt finns det ju bara ett helt självklart namn på krabaten: Ramel!
Blir ju helt perfekt sen med paret Povel Ramel! *haha*