Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1287 ggr
stally
0

Vad har ni för mål 2008!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi skall betäcka Piggybank med Uron G. Så spännande att invänta det lilla fölet!

Efter 4 års tävlande lägger nu (i höst) Piggybank tävlingsskorna på hyllan.

Vi har haft henne sedan hon var 6 månader, och aldrig skall hon lämna vår familj.

Hon köptes för pengar ur en spargris (Piggybank), därav namnet som vi själva hittade på.

GranoStall
0

Åhh vi har många mål för året.

Vi ska starta tre hästar i trav. Primus hoppas vi ska kunna sänka sitt rekord och äntligen få visa vad han kan, Irre och Flash gör debut och vi hoppas på att de kan göra en bra säsong, sen får man se om det räcker till kriteriet, hoppas kan man juGlad

Vi ska även åka på en del utställningar och fölmönstringar och även här hoppas vi på fina resultat och att vi får åka till Guldruss.

Sen har vi även bestämmt oss för att betäcka om Candlelight och Illuztra (arab).

wilson
0

Målet va att komma till start och samtidigt vara mamma åt min lilla son som föddes 11 februari…..

Det gick ju galant det, Trofe och jag va 2 idag i årsdebuten så jag får tacka och bocka för all hjälp jag fått med träning när jag själv va höggravid!

Målet med Trofe blir att få en tid under 50 och att han ska fortsätta utvecklas i de andra grenarna jag utsätter honom för!

Araben Kidha ska fortsätta köras och målet är att jag ska rida henne till hösten.

Turnado
0

Att Ture kommer till start i år. Att jag klarar av att köra honom(har varit rädd för bilar,vagn,Leona en liten häst, de mesta)Att de går åt rätt hål och sen blir de väl lite ridning nu oxå.

amandahandersson
0

Målen för Zolero:
1. Komma till start!
2. När vi väl kommer till start vill jag att han ska trava under 2.20.
3. Ha en skadefri tävlingssäsong.
4. Utvecklas som tävlingsindivid.

Målen för Razmus Raid:
1. Bli färdiginkörd (avklarat)
2. Börja träna lite försiktigt och fatta grejen med trav, hehe :)
3. Påbörja utvecklingen till den mest perfekta ponnytravaren!
4. Växa lite till och mogna lite.

[Tjiwi]
0

Målet för Wilda är att hon sköter sig och startar i trav med sin nya matte Thessan, att hon betäcks och blir dräktig.

Tjibus-träna på med körningen, tävla honom enbet ev medelsvår om han kommer i sådan form, någon utställning oxå.

Njord-att han gör ett bra treårstest, blir inkörd och tränad, utställningar.

Teja-Bea
0

Vi har många mål i år! som vanligt…! hehe

Silverboy & Musseron: Att de ska… 

• gå bra på utställningarna och även komma till Guldruss.
  • få många fina ston till betäckning.
  • komma till start på travet
  • göra en fin prestation på Mälarruss Allroundchampionat (Silverboy)

Att fölningen ska gå bra för våra ston. Hults Pirita, Tejas Monique och Tejas Monela. Alla tre dräktiga med Micklas.

Att Tejas Pegasus (f.06 e.Tejas Monljus u.Hults Pirita) ska gå bra på utställning och bli godkänd för avel.

Att Kremla ska bli helt frisk och kry och komma ut på utställning i augusti och för hoppningsvis även på travet.

Att våran uppfödning Tejas Jarita (f.05 e.Tejas Monljus u.Hults Pirita) ska få diplom

hmm… har jag glömt nåt..? ;)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

murkla
0

Tänkt betäcka mitt sto. o se vad de blir för något nästa år!

Polenta
0

Mål för Polenta
1 Sänka rekordet
2 Ta en seger
3 Utvecklas som russtravare
4 Skadefri

Första målet är redan uppnåt, hon sänkte i senaste starten med 2,9 sekunder som 13 åring .. nya rekordet; 16,7 !
(Tycker det är en bra prestation,)

Cara-Mia
0

Förhoppningsvis blir mina tre avelston dräktiga. Kommer att åka på lite utställningar och förhoppningsvis får jag åka till Skansen. Willemo kommer att åka dit iallafall. Blev sporrad förra året.

Till hösten kommer 2års hingstarna att visas fram och jag hoppas och håller tummarna för att de håller måttet.

Foto: Agneta Hecht