Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 636 ggr
Anna-Uppsala
0

Godmorgon söndag 1 juni 2008

Hur kan det redan vara 1 juni? Det där med att "fånga dagen" är minsann inte så lätt när den flänger förbi i 273 knyck, hal som en ål …

Om en stund ska jag till Johannesberg på körtävlingar. Ska hämta upp två funktionärer vid IKEA strax efter sju, och sedan bär det av.
Hjördis ska tävla med lånekusk, eftersom jag helst inte vill tävla själv. Det blir spännande värre!
Och i går var vi på hopptävlingar med Gerda - som bara blir mer och mer lik storebror Frö: alltid lika snäll och glad, och dessutom ambitiös till tusen. Raringen! Tack för att jag fick köpa henne, Liselotte, hon är verkligen en suveränt bra häst - precis som Hjördan.

Ha det gott i dag allesammans - oavsett om ni lyckas fånga dagen eller bara sitter i lugn och ro med en kopp kaffe och ser den flyga förbi!

garrilina
0

God Morgon! Ja nog flyger tiden iväg…

19 grader i skuggan redan, sommarvärme. Ska åka iväg med en omgång får till bete nu på morgonen sedan blir det nog till att stänga hage resten av dagen.

#0 Lycka till idag!

Ha en bra dag.

Tittut
0

Tack själv Anna, för ett bra byte och väl förvaltat pund!

Var nyss i Pitan och kollade in hästarna i värmen. Welinda har inte långt kvar till fölning nu, och pustar runt i värmen. Pelle och delar av hans flock låg och sov. Frid med andra ord.

Känner just som Anna, tiden går i 190 och helt plötsligt är det höst och frost och julklappsbestyr… Ledsen

Nä, jag får väl försöka fånga dagen jag också, men först blir det frukost!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

Go' morron! Första juni blir varm och solig även i Leksand, för bara två veckor sedan hade vi 25 centimeter snö…

På ridklubben ett par kilometer härifrån pågår fälttävlan den här helgen: dressyr och hoppning igår, terräng idag. Jag ska strax åka dit och roa mig med att försöka ta några bilder, det ska bli spännande att se om jag kan få till det (har aldrig försökt mig på den sortens motiv förut). Tyvärr var det inget russ till start.

Impulz
0

God förmiddag! Idag är det i det närmaste hett ute, eller kommer att bli. Hade kl 9 24 grader i skuggan och solen gassar som bara den. Vi ska in till gävletravet på klubbtävling, fast jag får nog ta det lugnt med Sune, han brukar ha det jobbigt när det är varmt i vanliga fall, och nu är inte kondisen på topp och han har ju vinterpäls kvar dessutom! Man får inte glömma solkrämen idag, tänk så stark solen är!

MagganS-B
0

God Förmiddag…..

Ja, jag har redan fångat dagen genom att se till att man åtminstone kan se den genom ett rent köksfönster……

Annars fattar jag inte att det redan är juni och snart skolavslutning…..tror att tiden går fortare ju äldre man blir! Förr var ju somrarna jättelånga! Mina feta märrar ser inte ut som dom tänker släppa ifrån sig några föl ännu på några dagar, dom blir bara tjockare och tjockare, snart går dom inte in genom boxdörrarna. Jag har dom inne på natten eftersom vi har så mycket knott här, antagligen genom att det ligger både viltvatten och kräftdammar alldeles i närheten…..nu skall jag lata mig och sola lite!

Wruss
0

Go förmiddag. Värmen är tryckande - det var 25 grader redan tidigt…. var ute på Vänern igår och när vi kom hem var det 27,9 grader i huset!!! Vädringsdax!!
Precis som PernillaJ skall jag åka på hopptävling idag. Det är elithoppning för ponnyer på Grevagården. Inga russ i dagens klasser, men det får gå ändå. Jag har skrivuppdrag… men eftersom det är utomhushoppning på gräsplan så det blir nog en och annan bild ändå.

StuteriSolo
0

God kväll! Fortfarande dött internet, och dagen har tillbringats på träningsbanan här i byn, vi tog med fyra ponnyer för att kör fort, och efteråt red flickorna på ridplanen ett tag. Nu är det mest middagg so drar, vi har haft runt 30 grader idag :)