Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 611 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-05-31

Är på hotell´i Örebro, och ska just gå och äta frukost. Har att döma drygt 50 hästar i smällvarm sol framför mig. Blir kul, men varmt misstänker jag…

Lycka tíll alla ni som ska 3-årstesta eller ha annat kul för er dag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

GranoStall
0

God morgon.

Idag är det treårstest för Irrbloss som gäller, lite nervöst då det är första gången för oss och vi inte hunnit träna nån löshoppning på ett tag pga sjukt mycket i skolanHemlis Men sist hoppade han jätte bra ialla fall. Efter treårstestet blir det träning på Solvalla direkt och sen blir det tenta plugg för hela slanten. Har man inte mycket att göra så skaffar man sig det.

//Olivia

Tittut
0

# 1 Pappa JR håller hovarna för sin son!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon och lycka till på alla slags tillställingarna ni må vara ute på idag!

Åh vad glad Dorina Spin blev när hon fick gå ihop med Manda och fölet idag. Gammal som hon är vet hon precis lagom avstånd att hålla sig på, utan att tränga sig på.

Senare under dagen kommer min syster Camilla (Dorina är hennes egentligen, men står numera i mitt namn och vård) från Holland och ska vara här i tre veckor. Så nu kommer "Doris" att bli extra borstad och tvättad med kan jag tro…

Anna-Uppsala
0

Här är det stress som gäller! Gerda ska iväg på sin första hopptävling och det blir NÅGOT spännande bara! :)
Håll tummarna allesammans!
Nej, bäst jag sticker bums - wrooooooooooooooom!

MagganS-B
0

God Morgon!

I dag verkar det bli  +30 minst, vi har haft en underbar morgon, kaffe på verandan, kaprifoldoft och fågelsång! I gårkväll var det så pass skönt ute att vi grillade för första gången i år, det smakade himmelsk!

Nu får det vara nog med vackra ord, här skall städas!

Impulz
0

God Morgon!

Det verkar bli varmt idag också, även om det inte är helt molnfritt just nu. Jag har varit ute och släppt ut hästarna och nu hade jag tänkt att gå upp och skaka liv i min pappa, han säger alltid till mig att man inte ska sova längre än till 9, så nu ska han få! Mamma får sova vidare honSkrattande Sen blir det lite mer stallsysslor och pluggande, på måndag gör vi sista provet och sen sätts betygen!

Ha en skön lördag allihopa!

Och hejja Conelia och Peyman på treårstestet, hoppas att det går bra!Glad (och alla andra oxå såklart, speciellt de andra russingarna!)

garrilina
0

God Morgon!

Här börjar alla moln  lätta så att solen kan titta fram, varmt men inte i närheten av de temperaturer som man pratat om. Sambon kom hem efter drygt två månaders bortajobb i onsdags kväll. Ovant Förvånad men det börjar kännas som han inte varit borta nu. Allt blir så mycket smidigare nu när dragbilen är hemma krävs inte så mycket planerande och pysslande med att passa ihop med andra. Vi har hästarna själv i helgen, dottern och hennes pojkvänn har åkt iväg på fyrhjulingsträffFundersam även andra hästkrafter är intressanta.

Gjorde idprov på de två små och pappa Legolas häromdan. De växer och är riktiga charmtroll.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Vårt internet funkar inte, tur vi även har ett mobilt sådant… E-posten kommer jag inte åt, men butiken och annat. Idag jobbar jag INTe, härligt! Solen strålar och det är över 20 grader varmt redan. Vi ska handla litet och så är marsvinsburarna fortfarande ostädade.

_Jag_
0

Nu har jag vaknat :D Snart bär det av till stallet för att förbereda inför morgon dagens tävling med Neptun… Rara ska också tränas lite, själv tyvärr :S Strålande fint väder (28.2 grader) :)

murkla
0

Eftermiddag…. O väldigt varmt 27-28 + grader i solen…..

Känns konstigt har ingen häst att ta hand om för hon är nu på betäckning… Lite skönt men konstigt endå..  Nu får jag fortsätta att jobba! Ha de bra alla i de fina vädret Cool