God morgon! 2008-05-30
Hejsan på er allihopa! Igår kväll var jag på musikalföreställning kl.18.00 och sedan på pianokonsert 19.00. Det var verkligen tajt om tid, men jag alltid vill gå på båda barnens tillställningar.
Sedan var jag och lämnade Arrak på pojkskola hos karisma för sommaren, så nu går han med hennes ynglingar. Samtidigt tog jag hem Dorina, och hon blev så glad över fölet som hon inte har hunnit träffa tidigare. Ska nu ila iväg till sista arbetsdagen för veckan.
Ha en bra dag!
Stressa stressa! Fy vad jag avskyr morgnar, alltså! Tiden går alldeles för fort, och jag är ruggigt sömnig … ***gääääääääsp***
i går var jag ute och hälsade på hos Hjördis, som är på späk-och träningsläger ute på landet. Vi körde en runda med henne och Prilla och det var så himla fint - kvällssol, syrendoft och sommarkänsla. Sådana här dagar borde man spara på burk och ta fram i november! :)
Nej, nu måste jag iväg - börjar jobba om 40 minuter och ska hinna sanera mig själv också innan det är dags att ge sig av. ha det gott i dag allesammans! :)
Morning!
Första titten på GIF sedan i går morse för mig, har väl aldrig hänt att det var så glest mellan besöken.
Idag skall stora syskonbarnet ta studenten, med allt vad det innebär. Jag skulle egentligen ha åkt iväg och gjort ett reportage idag, men det blev inställt pga sjukdom, så då får jag vara hemma på familjehögtid istället. Inte så dumt!
Ska nog försöka hinna med att göra lite pass också, även om det kan bli kärvt med tid idag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Vi fick börja dagen med att ta bort Myria, som hade fått något fel efter den besvärliga fölningen, veterinären tillbringade nästan hela gårdagsdygnet hos oss, och kom tillbaka efter en akututryckning. Inte roligt, men när hästen bara blir sämre hela tiden är det inte ett svårt val.
Annars är det jobb som väntar, och marsvinsburar…
# 3 Nej vad synd, Bisse. Myria var ju en sådan fin liten russmärr, verkligen tråkigt. Jag känner med dig!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 3 Synd Bisse, men ibland är det bara så att det går åt pipsvängen……Delila gick den vägen också, fast hon fick en sista sommar i skogen…..
God Morgon förresten…..Här är som vanligt varmt, soligt och lite vind! Regndansen gjorde ingen nytta! Var i Stånga och kollade på lilla nyförvärvet, jätteläcker är han, får se om han kan duga till nåt också! Lika tuff som pappa Bond är han i alla fall!
Nu skall det jobbas!

Godmorgon i vårt avlånga land….
Var ner på vallen igår och konstaterade att nu får det gärna regna lite gran. Kan väll regna på nätterna ett par veckor och vara soligt på dagen?
Igår kväll var jag och Tove, näst äldsta dottern, ute med Mercan och TT på en helt underbar runda. Nu när det är tort i skogen kommer vi fram övver berget utan att köra fast. Tove undrade om det inte fanns något land i världen som alltid hade det klimat vi hade igår kväll, skulle flytta dit direkt. Rundturen är nästan två mil lång och bägge hästarna avslutade med 500 meters intervaller i 2 minuters tempo, känns lovande inför mantorp.
Annars laddar vi för utställningen i Örebro imorgon. Skall bli intresant att se hur Viveka Karlestrand dömmer russ, vilken av mina listor hon hamnar på:-) Förutsätter givetvis att hon är bra.
Russen vi skall visa är Wella och givetvis Tejas Monljus.34 russ är anmälda vilket känns väldigt kul och inspirerande.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Goförmidda..tar en paus på jobbet en stund..blir så trött o ledsen på att hålla på o rensa ur allt som ska flyttas då skolorna jag städar på ska läggas ner nu.Man har inte velat fatta det riktigt för man har haft det så kanonbra här,men nu är det att inse fakta, bara 2 veckor kvar!Som tur är har jag iallafall jobb som väntar ändå till hösten.
I helgen ska jag försöka få fylla på höförrådet inför vintern lite och även hämta spån.Två hästar ska hem från bete de gått på i en vecka för den ena ska behandlas av equiterapeut på måndag och den andra nyförvärvet som granntjejen lånar av Börje Johansson ska sättas för vagn för första gången av oss,han har dock haft vagn 4 ggr tidigare men det var i februari..
Och sen är det körtävling i Stenkyrka på söndag!
Hade velat hinna jobba lite extra också..men ska få ihop det på nåt vis med..