Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettkör-travsport
Läst 1171 ggr
bubbe
0

Groom sökes!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänk att det alltid ska strula till sig. Enligt startlistorna ill Johannesberg på söndag 1 juni startar Linnea dressyren samtidigt som jag ska starta maraton, med samma groom. Jag behöver därför en ny groom till dressyren.

Hästvana krävs, men ingen tidigare erfarenhet av körtävling. Som dressyrgroom ska man hjälpa kusken innan, men under själva programmet ska man bara sitta tyst på vagnen och se glad ut. Kläder beror på om det är tjej eller kille, men ska harmoniera med ekipaget.

Passa på att testa på en körtävling på det lättaste sättet. Du slipper grooma maraton, med alla regler och tidtagarur, men får se det på nära håll. PM-a mig om du vill vara med, eller svara i denna tråd.

Tittut
0

Jag kan nog ställa upp, det vore jättekul!

Måste bara dubbelkolla hemma, så inte sambon tar ut skilsmässa om jag blir borta tre dagar på raken….

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

bubbe
0

Härligt, och sen är du ju fri att ta bilder i maraton! Kolla du med sambon. Min sambo är ju med på tävlingen, och har lovat hjälpa mig med hästarna, men han VÄGRAR grooma, då får jag nog aldrig med mig honom igen. Sonen skickar vi med mormor och morfar på födelsedagskalas i Stockholm… Då blir släkten glad också.

Tusen
0

Jag tror Malena ändå ska åka dit och grooma för någon annan. Ring och prata med henne så kan hon säga vilken häst hon ska grooma åt. Då kan ni säkert se om det skulle funka eller inte. (Tänkte bara eftersom hon ändå ska dit.) Hon har en viss vana vid groomning och även körning men det är hästvanan som är hennes största merit i detta sammanshang skulle jag tro.

Malenas tel: 0733-309 389

MVH /Ann

Tittut
0

# 3 Då var ju det ett bättre förslag. Då behöver inte jag lova något, utan kan komma med kameran i högsta hugg, om jag hittar tid!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

bubbe
0

Tack, ska försöka ringa henne imorgon, det börjar bli sent nu.

bubbe
0

Dessvärre krockar Malenas maratontid just med min dressyr. Suck! Du får nog prata med sambon ändå Tittut…

Ingen annan som ska dit och vågar sig på ett brett leende mot domaren? Skrattande Det vore väl något att skryta med, att ni börjat er körkarriär med ett ponnypar.

Fiffilura
0

Jag skulle kunna tänka mig det.. men blir så osäker. Le och se söt kan jag ju och hästvana har jag. Bara du talar om vad jag ska göra så….

Vore fantastiskt roligt :-D

bubbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ta chansen, jag lovar att tala om vad du behöver göra. Det du inte får göra är att prata under dressyrprogrammet, då blir jag diskad. Har även min sambo med mig som hjälp utanför banan, men han vägrar vara groom.

Du kan ju även passa på att gå lite maratonhinder och se hur de egentligen ser ut "inifrån". Min pappa och sambo gick hindren med oss på Åkerbo i höstas, och plötsligt förstod de hur man måste köra. Utifrån ser det bara ut som om man snurrar runt hur som helst mellan stolparna, men man måste ju förstå att man ska ta portarna i rätt ordning. Då blir det plötsligt ännu roligare att vara publik.

Ta med dig familjen och matsäck till Johannesberg. Vi hoppas på fint väder, och det verkar ju lovande hittills. Har du beige ridbyxor och ridstövlar blir det bra, annars ett par beige eller mörka byxor med mörka skor (inte gympaskor, får kritik för det då) samt vit skjorta eller vit/grå tröja blir det bra. Det måste vara långärmat, för vi får inte köra i kort ärm. Jag har en blå väst som är likadan som min, som även döljer ev reklam på ryggen. Uppsatt hår om man har långt och hjälm på huvudet.

Vad sägs? Hoppas du inte blev avskräckt av klädseln, den är inte märkvärdig, men blev lite krånglig att skriva. Skickar med en bild på hur Linnea och Helena ser ut när de tävlar.

Fiffilura
0

Japp, jag hänger på! (Om det var mig du menade?)

Inga beiga ridbyxor, däremot mörkblå och graningeridstövlar eller svarta ridskor. Ljus tröja har jag ju… och en solblekt blå hjälm… Uppsatt hår? DUger fläta? Eller är det knut som gäller?

Inte prata under programmet? Får man ha silvertejp?? Närå.. skojar bara…

Tid?

bubbe
0

#9 Jodå, det var dig jag menade!

Mörkblå ridbyxor och svarta ridskor blir bra. Min väst är väl medium, passar det? Glömde bort att man också måste ha handskar helst bruna (absolut inte svarta, de används vid begravningar). Du kan låna ett par av mig, om du kan ha medium där också. Fläta, tofs eller hårnät duger utmärkt. Ska själv försöka få in mitt hår i ett hårnät, då det fortfarande är lite kort för tofs.

Silvertejpen får sitta på insidan i så fall…

Vi startar 13:12 om det inte är några strykningar. Måste dock hinna med funktionskontroll och framkörning 30 minuter innan. Jag kommer att finnas på plats från 8:30, då Linnea startar kl 10. Veterinärbesiktningen ska också hinnas med. Vi kommer att gå maratonhindren runt 11-tiden, när Linnea är klar med dressyren, så vad ska vi säga för tid? Kan du vara där till kl 11, allra senast kl 12, eller tidigare? Vore synd om du missade bara för att det blev tidigarelagt p g a strykningar. Det finns alltid saker att göra och titta på.

bubbe
0

Sms:a gärna ditt mobilnummer till mig på 070-484 51 60. Alltid bra att ha.

Fiffilura
0

Kan jag ha ridstrumpor utanpå byxorna? Måste bara hitta allt… änvänder det ju inte så ofta. Men jag kan ta med mig lite olika … Medium blir alldelels utmärkt, kanske aningen stort … Lånar gärna handskar.. har inga bruna.

Räcker det med 11 så är jag där tills dess då. Jag messar mitt nummer till dig och kan även skicka ett sms när jag är framme…

Då ska jag hälsa på några av mina gutefår som jag sålt till Gottröra…

Gud så spännande….

bubbe
0

#12 Du hittar oss troligen vid transporterna. Leta efter en star trailer med texten Norrveda Ponnystuteri på taket, och ett stort svart vidunder framför. Annars har vi gått till hindren och börjat kolla dem. Har mobilen påslagen.