Transport från gotland
Är det någon som vet hur mycket det kostar att transportera en ponny från gotland till skåne?

Med transportör skulle jag tippa på runt 2500:-+ moms eller om man kan samåka med någon så runt 1000-1500:- skulle jag tro.
Båtresan kostar för transport och bil med en passagerare 1018 kr härifrån ön om man har gotlandsrabatt.Så kan du få tag på någon som kan frakta över hästen o ni samåker så blir det inte så dyrt.
Tack för svaren. Om det är någon som ska från gotland till skåne som har plats för en eller ev 2 shettishingstar får gärna höra av sig till mig.

Jag har 2 st ston som ska komma till mig från gotland fast i olika omgångar. Ska jag höra med henne??
Ja gör det. Vad hon vill ha betalt och ungefär när hon hade tänkt åka.
Ev kör vi själva och då har vi plats til en eller 2 ponnyer till gotland. Eller någon som bara vill ha hjälp med transport till småland från skåne går också.

Ring niklas hansson, åker till kalmar travet inom kort, det kanske kan hjälpa, se annan inlägg
Ingen som vill samåka? Andra alternativ även av intresse, delar av sträckan gotland - skåne också.
Det är ingen från Gotland som ska till fastlandet som har en plats ledig i transporten för ett gotlandssto?
Jag har ringt Niklas Hansson och han ska kanske köra 4 juni men det var inte säkert. Denna veckan skulle han inte köra iallafall. Men då kommer shettisen bara till Kalmar och jag behöver transport eller hämta honom i Kalmar. Så jag letar alternativ så länge Niklas inte har bestämt om han ska köra eller inte. ska jag själv hämta shettisen i kalmar har jag isåfall plats för någon ponny på väg till småland.
#10 det skulle ju vara perfekt ju =P hör av dig när du vet…=D