Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1157 ggr
[Croneld]
0

God morgon! 2008-05-27

En ny härlig dag väntar oss idag! Nu är det inte många skoldagar kvar tills barnen får sommarlov och jag väntar på semester så klart!

Idag har vi på schemat, tandläkare, pianolektion och lite annat smått och gott. Ha en bra tisdag i sköna maj!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Idag är det veterinären som ska komma på planerat besök för vaccination av Mysli, sedan kan jag tävla par med MYsli och Yazzå. Myria får nu stå inne på natten, och Duff har fått flytta ut som sällskap åt Mimmi som ska föla ungefär nästa helg. Idag är det jobb på schemat för mig, PEter ska vara hemma och babrnen i solan. Ikväll är det ridning, då ska vi ta med Sigrid och Yazzå.

ninam
0

En fin dag igen!

Nu är snart första enilageskörden inne, så fram mot helgen får det gärna regna lite så det inte blir alltför torrt. Jag väntar med spänning på stona som är kvar att föla.

Ha en bra dag!

karisma
0

Morgon alla en fin dag där ute. Ska fortsätt med hag jobb och köra in lite ved till vedboden. Till kvällen kommer Qlurings två första ston ska bli spännande att se hur han uppför sig.  Sedan är allt bara som vanligt Sköt om er

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Morning!

En strålande vacker morgon här. >Det blir till att åka och se till att alla hästar har vatten. Umbra har en viss förkärlek till att slå med framtassarna i vattnet sju gånger om dagen, vilket gör att allt vatten blir lerigt och försvinner. Någon som har en teori varför de gör så?

Annars blir det till att fortsätta med skrivjobben som inte blev klara igår.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

karisma
0

#4 morgontoalett tror jag det heter, annars ett bra sätt att bli av med insekter för stunden  Lilla Annas avkommer badar i badkaret bara hennes som tur är.

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

VeronicaP
0

God morgon , idag är det jobb som gäller och sen ska jag försöka fälla av *Häxan * som ska på uställning på söndag .

JuliaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glädjeyra! I natt har vi fått två föl. Först ut var shettisstoet Nelly som lade sig ner och fölade straxt efter midnatt. Vi följde det hela med spänning och allt gick bra. Det blev en liten hingst (precis som vi önskat) som ska heta Concorde. Han reste sig innom bara några minuter och letade girigt efter juvret.

När vi satt ute vid hagen hörde vi att Wintra och Halla pep till lite ute i hagen bakom häcken. Jag tänkte att markerade mot Roya som kom till oss i går kväll för betäckning. Eftersom Hallas juver var kollat sent på kvällen utan att visa några tecken på fölning gick vi aldrig ut i hagen. Men då jag gick upp igen vid 06.30 i morse fick vi se vad förklaringen till pipet var. Ett brunt stoföl gick vid hennes sida. Allt verkar i alla fall ha gått bra även där. Stadig på benen och glad i mat även hon. Tänkte att hon skulle få heta Celest (när vi ändå är inne på vårat "luft-tema") som betyder himelsk eller himlaekvator. Sötnosen är e. Whisky.

Ha en härlig dag! (det tänker jag ha)

Tittut
0

# 7 Grattis Julia, vilken stadig madam!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Tjiwi]
0

Go morron, här är det strålande solsken och varmt! Ska måla paddockstaketet idag, tror jag. Sen blir det jobb förstås.

Grattis Julia, farfarsfar hälsar……….

Malu
0

Grattis Julia! När kommer Pavarotti tror du?Jag kan komma förbi på söndageftermiddag efter körtävlingen i Stenkyrka när jag ändå är på norra delen av ön..Om han nu är på plats då!
Ha en fin dag allihopa! Här skiner solen o en riktig sommardag verkar det bli! Sonen är på skolresa till Stora Karlsö idag så passade bra med vädret.Här är det jobb ända fram till 19-tiden ikväll för mig..

JuliaS
0

#8,9,10 Tack! Ja, hon är väldigt stadig redan nu.

Pavarotti kommer hit så snart bilen kommer hem från verksan. Fick motorhaveri när jag var uppe i Enköping förra helgen och de hittar inte den felande länken. Jag hör av mig så snart jag vet hur det blir och då är du givetvis välkommen att hälsa på.

garrilina
0

God eftermiddag!

Hemma från jobbet, nu har vi börjat nedräkning innan sommarlov, barnen slutar 13 juni och vi jobbar till dagen före midsommarafton. Strålande sol ute med lite svala vindar. Lämpligt torkväder för tvätten.

Grattis Julia till fölen. Vi har en stolt morfar här.

Turnado
0

god kväll!

har varit i norrköping i helgen så e helt slut. höjdhögsbana, tältat, paddlat kanot mm. ca 5 timmar sömn i natt så var VÄLDIGT trött i skolan. och prov på fredag. ha dee bra