Godmorgon 08-05-25
Godmorgon i landet! Här strålar solen från en klarblå himmel och det är redan ljummet i luften, härligt!! Idag är jag helt ensam hemma, både Sara och SImon är hos kom pisar, och Peter är på väg upp från Örebro och dyker väl upp på eftermiddagen. Jag har hela veckans disk att ta itu med och så ska smådjuren göra rent hos. och så allt annat så dagen är fulltecknad. Diskmaskin kanske är ett alternativ trots allt? När man inte hinner diska alltså.
God morgon! Var det fler än jag som tittade på Perelli & Co igår? Barnen var laddade och vi hade grönsaksdipp, chips och spelade TP samtidigt.
Vi har diskmaskin, vi är 6 personer i hushållet och när alla är hemma och det blir lätt stora högar annars.
Ha en bra dag!

God Morgon! Här skiner solen och det är redan varmt, härligt.
#1 Vi tittade också på Perelli & Co igår, tycker att den borde kommit på den övre halvan.
Idag ska jag försöka hinna se över beteshagen till fåren, så de får åka iväg på bete. Blir middag hos mina föräldrar också så då ska vi passa på och titta till unghingstarna samtidigt. De går på bete hos dom.
Ha en bra dag och grattis till alla mammor.
Hej!
Missade helt att det var Melodifestival igår. Hur gick det?
Idag står sanering av huset på schemat. Har inte städat ordentligt på 14 dagar, så det börjar bli hög tid. Grabbarna är på rally hela dagen och Elin ska på prinsesskalas. Undrar vad den som är intresserad av att arbeta med genusperspektivet skulle gilla den….

Ha det bra idag och sola försiktigt.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon! Solsken i Leksand, och jag önskar att jag hade varit på Solvalla i stället - tyvärr kom jag inte iväg i år.
Igår körde jag Deniz (och Dulsa) till Fridhems Jonatan 401 för en kärlekssemester. Jonatan blev som synes glad över de nya bekantskaperna.

Hallå!
Melodifestivalen är väl en gräslig tillställning! Tävla i musik! Alla har ju olika smak…..
I övrigt blåser det som bara den, fast solen skiner ju och regnet lyser med sin frånvaro!
Ha en bra Mor Dag alla morsor!

Morrn! Har varit upp och tittat till hästarna, och de sov gott. Skönt med kloka russ, som inte hetsar upp sig i onödan. Deniz har gjort klart för gamlingarna hur hon vill ha det, och de accepterar. Den näpna lilla Dulsa är väligt nyfiken på tanten och farbrorn, men mamma har bestämt att hon får vänta med att bekanta sig.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Underbart väder idag, knallblå himmel. Ska plugga lite, måste lämna in en hemtenta imorogn kl. 17 om Barns språkutveckling. Måste även läsa en bok för min 7-åring och sen ska hon få återberätta den, hon ska ingå i vår fältundersökning om just barn och ungdomars språkutveckling.
Fast jag går mest och grubblar om jag ska släppa ihop hästarna idag. Fick ju hem en bautastor nordis och min lilla krokodil är inte speciellt förtjust….
Sen kanske vi ska möblera om lite oxå. Har målat klart mellersta tjejens rum och ska väl flytta in möblerna där…
De två äldsta tjejerna (7 och 9 år) ska med kören till Västerås på nån konsert i eftermiddag och kväll….

God morgon här är det fin fint väder och idag är det ju morsdag så då kan man väl lata sig utan att få samvetskval *S*
#1 Hur är det med Bam Bam?
Tittade också på melodifestivalen och jag tyckte faktiskt att Cahrlotte framförde låten sämre än hon gjorde i torsdags och tyvärr tror jag att det är hennes framträdande/utseende som gör att hon hamnar där bak för låten är bra, men vi människor är ju faktikst såpass ytliga att gillar vi inte utseendet så gillar vi inte låten heller.
Tog kort på Ijor igår efter vi varit och tränat på banan :-) , tyvärr blev kvaliten inte den bästa kanske dags för ny kamera snart *S*

God morgon. Idag ska jag hämta hem min shettis som varit utlånad i 9 månader. Ska bli kul att se hur de kommer överens nu när det är ett sto hemma oxå.
Va spännande då får jag se lilla Dulsa och Deniz idag! Jag och Anne (som har lånat Birk, shettisen) ska åka och hälsa på Tidde & Jonis. Vi skötte ju om dom för ca 18-19 år sedan.

#9 Visst har han blivit fin, yapp en del vinterpäls är där kvar. skönt att det är bättre med Bam Bam

#11 Klart han är fin, med två sådana superföräldrar kan det väll inte bli annat :-)
Här strålar solen från en klarblhimmel, Jubla har fortfarande inte fölat så jag går i någon form av dvala…..
Blir nog en turr med TT idag och om jag hinne även en med Monljus. HAr ju lovat ungarna att alla hästar skall ut minst en gång medan dom lapar sol i spanien….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Missade att lilla Hjördis fyllde år den 25 maj. Det måste väl vara sex år hon blir, eller hur är det Anna?
Hoppas hon fick en mulpuss eller två av er!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~