God morgon! 2008-05-24
Jag har vaknat tidigt, kunde inte sova och så skrek en av katterna och vill ha frukost. Ljuset påverkar en så mycket vid den här tiden på året.
Ha en trevlig lördag, det ser ut att bli en härlig dag!

God morgon solen är upp och gräset är vitt av frost så det blir nog en fin dag. Idag firar jag att all ved är färdig klyven åt både mig och x:et bara lite meterved kvar att klyva. Skullen skall städas idag sedan klippa färdigt gräsmattan Gisses vad tiden det går undan bara en vecka kvar så åker Timon till Lojsta det blir konstigt att ha en häst på Gotland när man är van att den går utanför huset Ta vara på dagen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Hej!
Ska snart ila iväg och titta till kusarna innan jag sätter mig på tåget för att åka till Alvesta och SH;s årsstämma. Kommer hem igen ikväll.
Ha en trevlig dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Värst vad alla var morgonpigga idag! Jag ska strax gå ut och ge hästarna frukost. Myria och Mimmi bor numera utanför fösntret här, de har inte ätit upp höbalen de fick igår, ddet finns ju litet gräs här… Yazzå och Mysli var sååå duktiga på körträningen igår, jättekul!!! Idag blir det för omväxlings skull - jobb! Nä, bäst sätta fart!!
God Morgon!
Här är det full fart, har redan friserat maken, skall förbi kyrkogården med blommor för vidare resa till Roma med lite grejer, sen hem igen för klädbyte. Kl. 13.0 skall vi hämta mat på ICA-Maxi i Visby f.v.b. till fest hos min bror och svägerska, vi firar konfirmation, 15-årsdag, 20-årsdag och student samtidigt, smart drag när man är mitt i sparrissäsongen…..Hoppas jag hinner ett par svängar till hästhagen för att kolla stona…..
Ha en fin lördag!

God förmiddag!
Idag är det full fart som gäller, kl 12.30 ska jag få håret och sminkningen fixad till balen ikväll, de tar tid! Dessutom så fyller lillasyster år så huset kommer att fyllas med släkt hela dagen oxå. Nu måste jag ut och rida, annars hinner jag inte!
Ha en skönt dag i solskenet allesammans!
Jag har egentligen jättebråttom - det är maskeradtävling i stallet i dag och jag är på nåt vis ansvarig - samtidigt har jag försovit mig, tur att jag ska vara utklädd till sömntuta med gosedjur och allt!!!
Bäst jag sätter fart nu då!!! Weeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!

God förmiddag!
Solen skiner och temperaturen är lite varmare idag. Har dragit runt på dammsugaren kan inte förstå hur två hundar kan lämna så mycket hår efter sig. De borde inte ha någon päls kvar. Idag blir det lite pyssel ute, förkylningen sitter i så det känns som man kommer gå på halvfart.
#6 Ha det så kul på balen i kväll och gratta lillasyster ifrån oss.
Ha en bra lördag.

God eftermiddag! Idag har jag sålt min första häst.. både roligt och vemodigt. Jag har sålt shettisen Vilje. Tror det blir jättebra, jag har ju liksom inte riktigt den tiden…
Men igår kom en ny häst hit.. Inte min, han ska bara bo här på obestämd tid.. Men han är ju så STOR!! Maken är helförtjust… men jag är lite skeptisk till en så stor häst… Och min krokodil Ozzy oxå.. hon gillade hon INTE.. men hon gillar ju inte några andra hästar än sina egna å andra sidan… Hur gör ni med nya hästar?? Jag provade att släppa ihop Ozzy och denna stora Viking igår… men särade på dem efter ett tag…. Ska låta dem stå bredvid varandra inatt inne tänkte jag…
Bilden är på Viking. Han är till salu förresten, sista ägaren har kört med honom i skogen och jordbruket, men inanna dess reds han mest….

#9-10 vilken vacker häst :)
Vi bruker bara släppa nya hästar i flocken, då får de enas! Det bruker gå bra, eftersom flocken är bra utan osäkerhet om rangordningen. Alla nya har faktisk varit kloka och har accepterat ledaren, utom en connemara som vi hade, hon fattade aldrig att hon fick ge sig. Men alla russ har varit kloka :)
God solig em! Här har det varit kalasväder hela dan. Rebecka har varit ute och ridit Amaretto på fm. Jag har fixat en ny hage till grabbarna
samt städat och försökt få lite ordning inomhus
. Snart kommer Johanna som äger Aramons pappa hit och kollar in honom. Aramon har ju sett ut som en liten mininordis hela vintern men nu när han tappat all päls så har det krypit fram en liten exmoor
, eller liten och liten…han e ganska stor med sina ca 130 cm
. Det ska iallafall bli kul att höra vad hon tycker om honom, hon har inte sett honom sen i höstas.
#9+10 Tjusig, skulle platsa i min hage om jag hade haft plats…
Säger samma sak - vilken vacker nordis! vad ä det för stam på honom, åler och ur mycket ska ägaren ha för honom? Inte för att jag har varken tid eller råd, men ändå … :) Han ser ut som ett jätteruss ju!
oj maffig häst fina kort på han #9 o 10 :)
Idag ja det blir till vara ute o klippa gräs å pyssla även fika ute med nyplockna blommor jag har fått av mina fina barn :) Ska ta in pollarna för borsta dom rena o fin smörja in dom lite å kolla igenom dom från topp till hov.

#13 Jag vet faktiskt ingenting om honom mer än att han är STOR… nä, han är i sin bästa ålder: 10 och han är visst inte så stor. han är ganska liten i jämförelse med andra nordisar. Men bredvid honom blir ju mina små russ leksakshästar! Jag vet att ägaren gav nånstans mellan 25 och 30 för honom och tror nog han vill ha igen de pengarna. Nuvarande ägare har lagt ner ganska mycket träning på körningen, han är riktigt gammal hästkarl.
Är ni intersserade så PM:A mig så kan ni få numret eller mailen till ägaren.