Godmorgon 08-05-23
Godmorgon i landet! Strålande sol idag igen, men det har frusit under natten. Idag ska jag iväg på körträning med mitt russpar, ska bli spämnnande att köra på en plan istället för på vägen, kommer vi att kunna svänga? Planen är att släppa fölstona i trädgårdshagen så man kan ha bättre uppsikt över dem, Myria har ju tiden ute om fem dagar. Få se om vi hinner på morgonen. Sedan är det jobb som gäller, men jag tror jag är ledig i helgen…

Attans! Du va före!!
Torsdagskvällen avslutades på bästa tänkbara sätt genom att Silverboy kvalade fö trav! Malena Nogerius körde den något ofokuserade hingsten på fina tiden 2.34,3!
Och så började fredagen lika bra! Väcktes av att pappa ringde och berättade att Hults Pirita tidigt i morde fött ett fint, ljusbrunt stoföl! Namnet på bäbisen blir "Tejas Mirita". En namnkombination från fadern Micklas 571.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
# 1 Grattis Teja till stofölet. Welindas Micklasföl är beräknat en månad fram drygt, men lär nog dimpa ner tidigare som alltid.
I dag ska vi på disputation i Uppsala, med middag i kväll. Spännande! Det är svägerskan som disputerar i rymdfysik tror jag det faller under. Inte min avdelning. 
Måste kolla till föl och mor innan en sväng.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Hej alla! Sitter här med kaffekoppen och ska snart att en dusch.
I förrgår blev min gammelhund pappa till sex fina valpar! Alla är svarta, fyra har bruna ben och två är helsvarta. Han är en working kelpie och mamman är 50% labrador, och 25% golden respektive rottweiler. Mamma Lina är en helt underbar jycke, och Blomman har stans största fanclub, så alla sex valparna är i princip sålda redan! :)
Vi ska ha en valp själva också - det blir jättekul! :)
I övrigt är det lugnt och fridsamt här, med barn som gått tll skolan. Ute är det lite grått och jag har massor att göra- vi ska ha maskeradhoppning i stallet i morgon och jag är ytterst ansvarig!
Hjördan och jag ska också vara med - utklädda … *sss* Bilder kommer söndag morgon eller så! :)
Ha det bra alihop!
#1 Grattis till Silverboys debut och en fölis!
#3 Grattis till "farmor" då!
Jag har en sjuk fölunge, med feber, en bakkota och skenben som är svullet. Han har nog vrickat sig för vi hittar inget sår. Men vet. ska komma och titta för säkerhetens skull innan helgens jourtid.
Ha en bra dag!

Dodmorgon alla russinälskare.
#1 grattis till fölis och Silverboys kval.
Sitter med ögonen i kors, om inte Jubla II fölar snart blir jag nog tokig på riktigt… Har varit tvärsäker i flera dar nu att i natt, men nejdå. Nu kan hon inte skylla på vädret längre iallafall. Varmt och skönt om än lite soldis.
Får försöka koncentrera mig på rapporterna som skall skrivas…jääääsp….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

God Morgon
Det känns fortfarande inte som att jag vaknat från gårdagens galenskap och musik. Det dånar fortfarande i öronen, så jag var tvungen att kasta på musiken härhemma på hög volym.
Ute är det fint väder, men det lockar inte särskilt just nu…
Framträdandet gick över förväntningarna, måste jag säga. Mamma spelade in, så nu är filen inlagd på datorn när jag sjunger, samt flera med Brolle.
Fick skaka hand, och ta en kram av Brolle Jr då han hade så jäkla bråttom iväg till flyget. Kommentaren han sa, det sa han till alla, så det var inget att ta åt sig. Han skulle tillbaka till Boden efter konserten. Men trevlig var han, och såååå snygg! Haha…
I övrigt ska väl jag och Linnéa ställa upp några hästar idag, hon tar kort, jag springer med mera med dem. Så det är ju jag som blir trött ^^
Sedan ska jag och mamma kolla om Bläcku och Andromeda är brunstiga. Så får vi se om Greger får fler tjejer nudå.
Jag ska se om vad han säger med ridning också, han borde ju inte säga så mycket eftersom han är körd så mycket som han är. Men man vet ju aldrig, alla hästar har ju en egen åsikt i olika sammanhang!
Men men…
Ha en fortsatt bra dag!
PS. Bilden är på körerna, Brolle mfl. Men den är tagen med mobil, därav dess dåliga kvalité. DS.

# 5 Samma här. Beräknad fölning nu i helgen, men hon har gått och sett ut som hon ska föla vilken sekund som helst i drygt 2 veckor nu. Fyllda juver, mjukt kors och (om ni ursäktar) en kanelbulle under svansen. Jag har sagt till henne tusen gånger att klämma ut fölungen, så kan HON (för det är det som är beställt) gå själv, i stället för att Alpros går och bär så tungt. Så i helgen får det tusan bli av!

God eftermiddag! Halvstressig dag, min lilla flicka fyller 7 år idag så det var ju att pynta hennes plats vid frukostbordet, fint blev det med porslinstårta, blommor och paket. Det slutade med att jag glömde hennes badkläder när vi gick till förskolan
. Kris, kris. Hoppas det gick att låna i simhallen. Sen har jag glömt sadlen hemma som jag ska låna ut till monte
. Minnet är lite kass, tips någon!

God eftermiddag!
Skrev i tidigt i morse men då hängde sig datan när jag skulle publicera så nu gör jag ett nytt försök.
Vaknade med en "äntligen" utbryten förkylning, har gått och känt mig smårisig en tid men nu har den slagit till. Har klarat av jobbet för den här veckan. Skönt med helg. Få se hur mycket som vi hinner med av allt som ska göras. Sambon som varit borta på jobb i drygt 2 månader aviserade häromdagen att till veckan kom han nog hem, kommer nog att bli ovant
Tänk vad han kommer få dammsuga hundhår.
Nu ska jag gå ut och njuta av våra två oplanerade föl. Det blev två hingstar med ett dygns mellanrum, russfölet blev fux med bläs korsningen mörkbrun med stjärn. Två mycket pigga killar.
ha en bra fortsättningen på dagen!

God eftermiddag
Kom nyligen hem från jobbet, va duktig o cyklade idag:)
Ska ut o rida lite sen, ska "rida" lite på 3-åringarna oxå
garrillina => Är det de två oäktingarna?! De kommer säkert att bli de bästa hästar du fött upp! ;)

#11 Ja det är de två oäktingarna som kommit. De är jättefina båda två. Våra tidigare russföl har varit bruna de vi har är bruna och den vi fick nu är ljusfux med bläs. Där har farfar Tyson slagit igenom. Så han kommer att skilja sig från mängden. Shettis russ korsningen är svartbrun med ett stort stjärn han är större och rejälare än vad shettisfölen brukar vara. Båda är till salu framöver få se hur det går.