Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1326 ggr
Jossa
0

Precision "tävling" hemma!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara få rapportera om våran lilla såkallade "tävling" som mamma och pappa ordnade för kul åt medryttarna och oss barn samt en kompis till mig.
Imma och Haydaze blev körda, och det bara lös ur ögonen på dem.

Till och med mamma och pappa kom upp i vagnarna, och de tävlade om matlagningen för en veckas tid, mor vann på 29 sekunder mot pappa med 30 sek, de byttes även av.

Linnéa tog kort på oss andra, utom den gången då hon själv körde.

Banan bestod av 3 koner på långsidorna som man skulle köra slalom mellan, den i mitten vad flyttad in mot mitten så det inte var en rak linje för att det skulle bli lite svårare. 2 koner hade vi på kortsidorna som man skulle passera genom utan att slå ner. Så det var inte den största banan ^^

Resultat här hemifrån för dagen:

1. Mamma Anna -  29 sek. m. Haydaze

2. Pappa Peter - 30 sek. m. Imma Vips

3. Josefina - 31 sek. m. Imma Vips

4. Malin - 33 sek. m. Imma Vips

5. Rebecca - 40 sek. m. Haydaze - 1 kon

6. Johanna - 40 sek. m. Haydaze

7. Emma-Sofie - 44 sek. m. Haydaze

8. Linnéa - 45 sek. m. Haydaze - 1 kon

9. Lucas - 46 sek. m. Haydaze

_På första bilden har vi Emma-Sofie (11 år) och lillasyster Johanna (9 år) som kör Haydaze (18 år).
_

Jossa
0

Bild två är på Imma Vips (11 år) som körs utav mig Josefina (17 år). Jag ursäktar bristen på hjälm på bilden! Generad Jag brukar ha hjälm annars …

Jossa
0

Tredje bilden är bevis på att jag hade hjälm nästa gång jag körde Oskyldig

Jossa
0

Fjärde bilden är på Malin (11 år) som kör Haydaze, storasyster Rebecca (12 år) sitter bredvid.

Jossa
0

Femte bilden är på Haydaze som blir körd av Rebecca med en krampaktigt hållande Matilda vid armen.

[Croneld]
0

Kul, man kan även fixa lite jippo hemmavid!

Jossa
0

Sjätte bilden är på Malin när hon körde Imma på själva "tävlingen".

Jossa
0

Sjunde bilden är på mamma Anna som kör Imma i ett test varv innan hon bytte till att skriva tider igen.

#5 Det var jätteroligt, och tjejerna tyckte det var extremt kul! Så de vill ha ridning varannan gång nu, och precision de andra gångerna.

Jossa
0

Åttonde bilden är på lillebror Lucas (9 år) som kör Haydaze utom tävlan för stunden.

Jossa
0

Nionde bilden är på pappa Peter som kör Haydaze, då fick han 33 sekunder och en kon nedriven.

Jossa
0

Tionde bilden är på Johanna som kör Haydaze med storasyster Emma-Sofie bredvid i "tävlingen".

Jossa
0

Elfte bilden är på Malin som kör Imma, bilden precis tagen i en vändning.

Jossa
0

Tolfte bilden är på pappa Peter som precis kör på en kon med Imma.

Jossa
0

Trettonde bilden är på mamma Anna som kör Haydaze på bådas rekord med 29 sekunder. Matilda sitter förskräckt bredvid mamma som verkade helt galen.

Jossa
0

Fjortonde bilden är på Linnéa som kör Haydaze, också hon fast med armen i Matildas nypor som skriker efter mamma ibland av ren skräck för Linnéas körning, som dessutom nästan körde långsammast…

Jossa
0

Och den sista och avslutande bilden, därmed bild femton är på Rebecca som provade Imma i full fart.

StuteriQveiar
0

Fina bilder Josefina och Linnéa! Jag får passa på att ursäkta att jag inte hade hjälm…

Storvreten
0

Det var riktigt skoj att vara med! Vill gärna vara med flera gånger :)

MagganS-B
0

Va kul ni verkade ha…..och vilket fint steg Imma Vips har på sista bilden! Kör hårt!

Russtoka
0

Vad kul! Inspirerande att se. Vi kanske ska göra nåt liknande här nästa helg då vi kör en bana med Qvanting varsin gång… ?

Anna-Uppsala
0

Synd att ni inte hörde av er innan - annars hade Hjördan och jag kommit och hälsar på direkt! Näta gång, kanske?! :)

[Russ-park]
0

Va kul med hemma-tävling. Beträffande resultatlisten kunne jag komme med ett förslag:

Kør på idealtid t.eks 40 sek. - minus 1 point pr +/- sekund ifrån idealtiden. Då blivar det rättvist för dom långsomma också.

Hälsning från Bjarne

www.russ-park.dk

[Russ-park]
0

Ursäkta att vi inte hade hjälm på den bilden…..! bj

StuteriQveiar
0

#21 Tack för tipset! Ja, det kan vara en bra grej att pröva!

#20 Vi ska göra det fler gånger, allrahelst nu i sommar då det är varmt och skönt så man kan ha picknick i det gröna också på en gång! Vi kanske ska prova att göra något sådant ihop där man har roligt och trevligt på en gång? Kanske med en avslutning vid grillen? Tänkvärt? Då kanske fler kunde/ville komma med sina ponnyer, och med den utrustning/vagn de har?

Fram för mer roligt ihop med russ och andra ponnyer!

Storvreten
0

Så har vi ju en bild på Josefina själv :) Mycket snygg ^^ Men det var kallt!

Jossa
0

#24 Du kan ju inte vara hemma och lägga in sådana där bilder! :O Då är det bättre du kommer hit och tar bilder ;)

Storvreten
0

#25 Ser du väl att jag mycket väl kunde :)
Och jag kommer i helgen och fotar vilka du vill och orkar hålla, Banou, Floxa, Greger, mfl.

Jossa
0

På lördag kommer småtjejerna, så då ska de rida. De ville hoppa, så jag ska försöka fixa ett skutt till dem ^^

Mixie
0

#27 kom på våran hopptävling :D

//Mickan

Jossa
0

#28 Men det är väl långt bort? Ändå borta i Sthlm?

Mixie
0

#29 Men va d inte ni som hade haft ett sto på betäckning hos Trofé?? Det är hans gamla stall :) Ni måste ju komma, det är jättenära solvalla, och kalaskul!! Inga åldersgränser heller så man behöver inte va pytteliten för att vara med på russen :P

//Mickan

Jossa
0

#29 Jo, vi hade ju Garrilia där som inte ville.
Men det är en sådan bit, har inte råd denna månad… Det är problemet i det hela. Det hade säkert blivit jätteroligt :)

Anna-Uppsala
0

Mixie=> Gerda kommer! :)

Mixie
0

#32 Åhh va kul!! Att få träffa några av de omtalade russen :)

//Mickan