Precision "tävling" hemma!
Måste bara få rapportera om våran lilla såkallade "tävling" som mamma och pappa ordnade för kul åt medryttarna och oss barn samt en kompis till mig.
Imma och Haydaze blev körda, och det bara lös ur ögonen på dem.
Till och med mamma och pappa kom upp i vagnarna, och de tävlade om matlagningen för en veckas tid, mor vann på 29 sekunder mot pappa med 30 sek, de byttes även av.
Linnéa tog kort på oss andra, utom den gången då hon själv körde.
Banan bestod av 3 koner på långsidorna som man skulle köra slalom mellan, den i mitten vad flyttad in mot mitten så det inte var en rak linje för att det skulle bli lite svårare. 2 koner hade vi på kortsidorna som man skulle passera genom utan att slå ner. Så det var inte den största banan ^^
Resultat här hemifrån för dagen:
Mamma Anna - 29 sek. m. Haydaze
Pappa Peter - 30 sek. m. Imma Vips
Josefina - 31 sek. m. Imma Vips
Malin - 33 sek. m. Imma Vips
Rebecca - 40 sek. m. Haydaze - 1 kon
Johanna - 40 sek. m. Haydaze
Emma-Sofie - 44 sek. m. Haydaze
Linnéa - 45 sek. m. Haydaze - 1 kon
Lucas - 46 sek. m. Haydaze
_På första bilden har vi Emma-Sofie (11 år) och lillasyster Johanna (9 år) som kör Haydaze (18 år).
_

Kul, man kan även fixa lite jippo hemmavid!

Fina bilder Josefina och Linnéa! Jag får passa på att ursäkta att jag inte hade hjälm…
Det var riktigt skoj att vara med! Vill gärna vara med flera gånger :)
Va kul ni verkade ha…..och vilket fint steg Imma Vips har på sista bilden! Kör hårt!

Vad kul! Inspirerande att se. Vi kanske ska göra nåt liknande här nästa helg då vi kör en bana med Qvanting varsin gång… ?
Synd att ni inte hörde av er innan - annars hade Hjördan och jag kommit och hälsar på direkt! Näta gång, kanske?! :)
Va kul med hemma-tävling. Beträffande resultatlisten kunne jag komme med ett förslag:
Kør på idealtid t.eks 40 sek. - minus 1 point pr +/- sekund ifrån idealtiden. Då blivar det rättvist för dom långsomma också.
Hälsning från Bjarne
Ursäkta att vi inte hade hjälm på den bilden…..! bj

#21 Tack för tipset! Ja, det kan vara en bra grej att pröva!
#20 Vi ska göra det fler gånger, allrahelst nu i sommar då det är varmt och skönt så man kan ha picknick i det gröna också på en gång! Vi kanske ska prova att göra något sådant ihop där man har roligt och trevligt på en gång? Kanske med en avslutning vid grillen? Tänkvärt? Då kanske fler kunde/ville komma med sina ponnyer, och med den utrustning/vagn de har?
Fram för mer roligt ihop med russ och andra ponnyer!

#24 Du kan ju inte vara hemma och lägga in sådana där bilder! :O Då är det bättre du kommer hit och tar bilder ;)
#25 Ser du väl att jag mycket väl kunde :)
Och jag kommer i helgen och fotar vilka du vill och orkar hålla, Banou, Floxa, Greger, mfl.

På lördag kommer småtjejerna, så då ska de rida. De ville hoppa, så jag ska försöka fixa ett skutt till dem ^^

#27 kom på våran hopptävling :D
//Mickan

#28 Men det är väl långt bort? Ändå borta i Sthlm?

#29 Men va d inte ni som hade haft ett sto på betäckning hos Trofé?? Det är hans gamla stall :) Ni måste ju komma, det är jättenära solvalla, och kalaskul!! Inga åldersgränser heller så man behöver inte va pytteliten för att vara med på russen :P
//Mickan

#29 Jo, vi hade ju Garrilia där som inte ville.
Men det är en sådan bit, har inte råd denna månad… Det är problemet i det hela. Det hade säkert blivit jätteroligt :)
Mixie=> Gerda kommer! :)

#32 Åhh va kul!! Att få träffa några av de omtalade russen :)
//Mickan
Jag brukar ha hjälm annars …