Vinnande russbild - maj 2008
Ännu en månadstävling är avgjord och det var så många fina bilder i tävlingen att juryn valde ut sex finalister!
Tävlingssäsongen har kommit igång och temat för maj månad var passande "russ som tävlar" Det var jättekul att få se exempel på flera olika tävlingsgrenar. Självklart såg vi travande russ, russ i körtävlan och även hoppning, som denna månad höll den vinnande bilden.
Fotograf denna månad är 23 åriga Beatrice Jakobsson från Eskilstuna. Bea driver tillsammans med familjen Stuteri Teja och russen är ett av hennes största intressen. Både på ponnytravsidan och inom avel.
Drömmen om fotografering vaknade när Bea var i tonåren och växte explosionsartat när hon 2004 fick sin första digitalkamera. Idag ligger en systemkamera i kameraväskan som följer med vart hon är beger sig!
Hennes bilder har setts i Gotlandsrusset, Eskilstunas lokaltidningar och i ponnytravtidningar både i Sverige och i våra nordiska grannländer.
Månadens vinnarbild drog 48% av rösterna och en av de röstande motiverade sitt val såhär:

"Röstar på bild nr 4. Tycker bilden har vackra färger, fart och bra skärpa. Dessutom är det roligare att se russ göra annat än att trava. Då detta dessutom är en duktig travponny med bra hoppteknik visar detta (tycker jag) på russets mångsidighet. Bilden berättar SÅÅÅ mycket."
Sähär berättar Bea själv om sin bild.
Valter är ett otroligt energiskt russ och det är ganska svårt att hitta ryttare till honom. Men på bilden rider blott 11-åriga Sandra Nilsson på parets första hopptävling. Sandra var nervös, Sandras mamma (i bakgrunden på bilden) var nervös och Valters matte var jättenervös!!
Men kameran var stadig, bilden blev bra och Valter vann sin klass. Det var en ritkigt lyckad dag och jag var stolt som en tupp över min lilla Valter!!
Relaterade länkar
Tidigare vinnare:
Maj månads vinnare:
Av: Croneld
- [Personlig sida](javascript:void top.ShowProfile('Croneld'))
- [Kontakta](javascript:void top.ShowProfile('Croneld', 'Contact.aspx'))
Datum för publicering
- 2008-05-21

Grattis! Även om jag inte för tillfället ser bilden :)
Grattis, ser inte heller bilden…
men den kommer väl fram… Tycker Valter är ett bra ex på ett bra allroundruss
.
Grattis! En mycket fin bild, vackert russ och sportig!

Grattis! Valter är en värdig vinnare (både på själva tävlingen och här). Dessutom är han väldigt fin själv också!
Det skulle vara roligt med en tråd med alla vinnarbilderna hittills samlade på rad! Kan vi inte få en sådan, snälla lektanten?! :)

Kan jag väl fixa! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Grattis Bea!
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

GRATTIS till en jättefin bild som jag självklart röstade på :)

Stort grattis, kul med en hoppbild!
Kanonbild! Grattis Bea!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Tack allihopa! =)
Nu får ni gräva i lådorna efter fölbilder! Nästa månads tema är "russföl"
Jag ränkar med måååånga bidrag!! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Grattis Bea! Mycket snygg bild.