Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 974 ggr
PernillaJ
0

God morgon 2008-05-19

Eller i mitt fall, god natt, för nu ska jag gå och lägga mig. Jag har just kommit in från stallet, väldigt nöjd och belåten - nu är det färdigfölvakat för i år för mig. Hanna 3691 fick ett svartbrunt stoföl med litet stjärnämne klockan 01:06 (e Micklas 571), söt och pigg unge. Jag ska ta bilder och skicka till Malin för fölgalleripublicering om ett antal timmar, när det blir ljust. Sömnig nu, zzzzz…

porträtt av den vackre fadern

[Croneld]
0

Grattis Pernilla! Hoppas snön är bort så de kan springa ute idag. Här skiner solen och det ska vara växlande molninghet enligt tidningen, vi får se. Ha det så gott idag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Grattis Pernilla till fölisen! Här droppar regnet ner, vi har flera plusgrader(typ två) och i resten av länet snöar det visst. Ska strax gå ut och fodra hästarna. Idag blir det jobb, och sedan får jag se vad jag hinner med. Eftersom jag slutar sex brukar det inte bli annat än att göra middag och äta och ta in hästarna vid halv nio ungefär. Då har vi oftast hunnit äta. Hade tänkt köra russen på förmiddagen, men det ser dåligt ut för sådana aktiviteter.

Anna-Uppsala
0

Här skiner solen från en klarblå himmel - och nån snö syns minsann inte till!

Grattis till fölisen, Pernilla. Alltid lika skönt när det går bra!

I dag ska ponnybarnen rida lektion och jag hoppas att Hjördis är lika pigg och glad som förra veckan när hon och hennes ponnybarn fick hoppa studs!
Gerda är alltid lika sprallig när det är hoppdags - hon älskar verkligen att arbeta och kommer att bli en riktigt het häst så småningom när hon "tänt till"!

Ha det fint i dag! :)

MagganS-B
0

God Morgon!

Grattis Pernilla! Skönt att få sova ut va?

Här är strålande sol i dag, kommer säkert att bli mycket varmare i dag än i går, då det nästan var varning för drivis i luften! Jag skall jobba, så jag kommer väl inte att märka så mycket av solen antar jag…..

Ha en bra dag alla ni andra!

PROS
0

GRATTIS till föungen! kommer å tar en titt på em

Tittut
0

Grattis Pernilla och god morgon till er andra. Ja, Pernilla med förresten!

Har just haft en batalj med sonen, som är mer än övertrött efter två intensiva dagar. Det är i sådana stunder man saknar bebisåren eller längtar till de blir 18 och kan ta hand om sig själva…

Väntar in två ston till Pelle idag. Nu solar det igen, vilket är bättre för brunsterna än fyra plusgrader och småspik i luften.

Ha en bra dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

VeronicaP
0

Grattis Pernilla till sto fölet.

God morgon på er alla ;-) Här är det strålande sol , men vet ännu inte hur varmt det är då jag inte orkat gå ut ännu :-)

Är trött och sliten idag efter varit hela dagen på Axevalla travbana i regn och blåst och kallt väder igår. Men det gick bra för oss med en 2:a och 4:e plats med shettisarna så vi klagar inte.

Ev ska jag ta hem vårat nya russ idag , får se om jag orkar *S* Vi har köpt Reveholms Wilma från Dalsgårds stuteriet.

Tittut
0

# 7 Lycka till med nyförvärvet!

[Croneld]
0

# 7 Den snyggingen! Grattis till det fina stoet, passar bra ihop med dina andra bruningar.

freneci
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon

O Grattis till  fölet pernilla.

Här skiner solen men snön är  kvar men det har blivit mindre.. i dag ska vi hämta hö sista nu innan sommaren hoppas jag..

Ha en trvlig dag.

VeronicaP
0

#8 ,9 Tack tack. Jo hon är jättefin och en jätte trevlig häst. Ja du vet bäst att hålla sig til en färg , fast Hälge har ju brutit lite på den trenden ;-)

garrilina
0

God förmiddag!

Grattis till fölungen Pernilla! Vi har våra tre kvar att vänta på. Ute skiner solen och det börjar bli lite värme igen. Jobbar halv dag, skönt för jag känner mig lite sliten efter en hel dag i inskrivningen på Hagmyrens ponnytravdag igår.

Ha en bra dag!

Tittut
0

Måste bara rapportera från dagens stosläpp hos Pelle. Det var Doriz och Nora som kom, som gick här i fjol. Tittutan blev jätteglad att se sin kompis Doriz igen, och de har gått klistrade bredvid varandra nu, sedan Doriz kom. Är det inte kul att se vilka kompisar de är, fast de inte sett varandra sedan i somras.

garrilina
0

Man säger ju att en häst aldrig glömmer. Vårt shettissto Sörbys Sara träffar numera bara sin förstfödde när de ibland startar på samma bana. Han har varit utlånad i två år nu. Dom blir alltid lika glada när de ses.

Är hemkommen från jobbet nu och då har solen gått och gömt sig bakom en del moln. Ska gå ut och släppa ut tre av shettisarna på en del av gräsmattan, så blir det mindre över till gräsklipparen.

ryttarn
0

I morse hade vi kallt men fint, nu har åskskurarna kommit dragande…. Är sliten idag efterssom fölvaket pågår för fullt, nu missar man säkert Jublas föl efterssom jag och äldsta dottern åker till Wången tidigt imorgon bitti för att hon skall göra antagningsprovet till Hippologen. Så Jubla passar säkert på att föla när vi har grannen till att kolla hästarna…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

StuteriTrot
0

Grattis Pernilla!

Nu ska jag gå och lägga mig och kolla in Tanne på övervakningskameran. Det börjar närma sig…..

Vikasstuteri
0

Lilla Blå fick den 19 maj ett brunt hingsföl, med stjärn, snopp och 2 vita kotor bak, stolt pappa är Ernst Ronaldo. Lilla Blå skall i år betäckas med Junisorken.