Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 939 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-05-20

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick jag vakna till sol men kallt det har varit frost i natt igen. Det får nog bli lite varmt och några humlor om vi ska få några frukter i år. Fast tant väder säger att värmen dröjer till helgen Nu är det dax att ta tag i dagen jobb mata lite djur och gå en promenad med hundarna Sedan får jag se vad jag prioriterar Ha en bra dag där ute  

En knippe morgontrötta små hundar

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är mulet och litet varmare, de isande vindarna tycks just ha tagit paus. Idag blir det jobb, och ikväll ridning. Har inget sällskap hemma, så någon körning på fm lär det inte bli. Vill inte ta ut parhästarna utan medhjälpare…

Malu
0

Godmorgon! Nattfrost som än ligger kvar.
I dagens tidning varnar veterinärerna här på ön för ökat risk för fång bland hästarna då det denna årstid är så kallt på nätterna och varmare på dagen o hästen går på bete, vilket medför högre halt av socker i gräset.Rekommenderar att hästarna ej går ute nattetid.
3 stycken har drabbats varav en så allvarligt så den fått avlivats.
Även risk för större hästar,inte bara ponnyer!
Usch,det är inte kul..mitt varmblod hade kolik första dan på bete nu för 2½ vecka sen.

[Croneld]
0

God morgon! I dag fick jag lite sovmorgon, fast hann få upp tonåringen ur sängen som har så svårt att komma upp, utan några svårigheter. Nu sitter han på bussen, tur att vi bor i ett vinkområde så han behöver bara ställa sig vid grindhålet så stannar bussen.

Hur går det med hagarna Karisma, Arrak vill komma nu och busa med jämnåriga killar?

Ha en bra dag!

Anna-Uppsala
0

Här skiner solen och det är jättevackert ute!
Apropå humlor, så har jag en tam humla i stallet. Den surrar omkring och verkar hur belåten som helst med att bo där. Skulle jag sträcka fram handen skulle den säkert slå sig ner och vila vingarna en stund!

Läskigt med fång! Gerda hade ju det förra året, men det var inte förrän i mitten av juni hon blev sjuk. I år får de inte vara ute dygnet runt, utan de går på grönt bara mellan 8-16 på dagarna, och inte mer. Synd, för egentligen vill man ju ha dem ute så mycket som möjligt när det är så här fint!

karisma
0

#4 Köp en greenguard  har prövat den på flera med utmärkt resultat Så kan hon  gå ute dygnet runt Men vänj in henne långsamt

# 3 Vadå hagar han har varit välkommen hela tiden  när du villKyss

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

God Morgon!

Jag har länkat till artikeln om fånghästarna……

I övrigt mår jag skit, vaknade med feber, ont i hela kroppen inkl. huvudet…..nån snäll människa har överfört sina gräsliga infuensa baciller till mig antar jag. Det känns som om sängen är det enda rätta + en liten whisky! Apoteket går nog inte under utan mig……

Ni andra som inte mår pyton skall ha en fin dag!

Tittut
0

God morgon!

Här är det lugnt, sonen i skolan och dotra sover. Ska snart sätta mig och handskriva 300 kuvert. Kul jobb man har!

# 6 Självklart ska du bädda ner dig och ta en wirrepinne innan. Eller två. Jag missade whiskyn när jag var sjuk, och hostar ännu, flera veckor senare. Ledsen

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

ryttarn
0

Godmorgon, eller förmiddag kanske. Vi satte oss i bilen kl 1 för att köra upp till Wången då äldstadottern gör antagningsprov för hippologen. Nu sitter jag i solen utanför värdshuset på wången och inser att trådlöst nät är svaret på frågan om livet, universum och allting…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

VeronicaP
0

God morogn är är det molnigt blandat med sol . Idag ska vi har hovslager både på jobbet och hemma . 

#8 hm det skulle man kanske fixa men då måste jag ju även köpa en bärbar dator ;-)

ryttarn
0

#9 börjar faktiskt bli överkommligt. Dottern köpte en ny bra bärbar bruks pc för ca 4000:- på Dustin….

Nackdelen just nu är att solen blänker i skärmen, men det är smällar man får ta ;-)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hela natten har kantats av vakande på Tejas Monela (bräknad 19maj, föl e.Micklas)

Mjölken är vit, magen sparkar och hon vankar av och an. Men ingen bäbis än! Kanske under dagen… *hoppas*

Hults Pirita (beräknad 30 maj föl e.Micklas) ser ut att komma tidigare. Mjölken är fortfarande genomskinlig men alla andra tecken stämmer. Hon ser ut att komma när som helst!

Sommaren 2006 var bra rolig! Pirita och Cemona var beräknade med ca 1½ veckas mellanrum. Men de gick ihop och Pirita fölade på morgonen och Cemona på eftermiddagen - samma dag!!

Bild: Monela & Morian 2006

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus