Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 825 ggr
Jenniferohlson
0

Godmorgon 080518

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Jag är först!:D Nu har jag ätit frukost och snart ska jag ut och fixa Gerti så vi kan åka ner på hagmyren. Hade filmkväll igår så idag är man lite trött, men de fixar sej!

Är 6.9 grader ute och solen skiner för första gången den här veckan tror jag…

Ha de bra!

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron här i roslagen är det grått och regnet hänger i luften +8,3 Dagen får bli som det kommer jobb finns alltid, sista vagnen  klyven ved kom hem igår som skall köras in och staplas fast det tar några dagar Vill nog mysa med hästarna lite. Behöver rycka lite päls på stora hunden annars får jag nya sorters mattor  Ja alla ha en bra dag hoppas det slutat snöa i Dalarna

Lycka Till på travet idag alla fast jag håller nog en extra tumme för GerTi

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här hänger regnet i luften, men det har inte börjat falla ner ännu, klart det ska regna när hagen nästan torkat upp… Idag blir det allämnt pyssel hemma, hämtning av Sara som varit på skolresa till göteborg och så fika hos Roger på eftermiddagen. Om vi hinner köra några hästar återstår att se…

MagganS-B
0

God Morgon alla!

Här blåser det isiga vindar, usch! Fast det är värre med snö som vissa av er har…..dubbelt usch! Är lite seg i dag efter att ha sålt massor av sparris och sparrissoppa i går. Sparrissoppan gick åt fast det inte var så kallt ute, jättegod var den…..Här på Gotland har odlats jättemycket sparris ända till början av 70-talet då den gick till konservfabriken i Klinte. Sen blev det ett uppehåll, och nu odlas mest grön sparris som är jättegott! Skördas från slutet av april till ca. 15 juni! Min bror har 22 tunnland med både grön och vit sparris……(berättar allt det här om någon undrar…..)

I övrigt mår hästarna bra, inget föl i sikte än, och vi skall till Kjells föräldrahem och börja plocca ur inför försäljningen…..

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

God morgon! # 3 Jo visst det är intressant att höra om sparris på Gotland. Här kan jag sitta på nätet och bli allmänbildad aldelles grattis.

Tummarna håller jag för GerTi så klart! Ha en bra dag i regnet!

PernillaJ
0

Uppehållsväder och till och med litet sol i snödrabbade Siljansbygden idag. Det slutade äntligen snöa här vid 22:30 igår kväll. Nu är det +7 grader så jag hoppas de här decimetrarna blöt "guckusnö" slaskar bort genast.

bild på Dulsa tagen i morse: 

Wruss
0

God middag kan man väl snart säga… här i Skaraborg är blött, lite blåsigt och kallt (det var 2 grader när jag gick upp imorse). Jag tänkte ändå trotsa vädret och ge mig av till Axevalla en stund i eftermiddag. Vill se Dolk på banan… Vi får väl se om det blir så. Ha en bra dag runt om i landet!

Anna-Uppsala
0

Snart ska sonen och jag åka iväg och handla skor till honom. Han ska ju på skolbal i nästa vecka, och vill inte ha sina gamla slitna men väldigt FINA gympaskor. Konstigt …?! *eeeeh ….*
Och hur kommr det sig att det känns okej att sko hästarna för 1600 kr varannan månad - men när man ska köpa skor till barnen känns det som outsägligt mycket pengar? Mysko …
I övrigt är det grått och blåsigt ute. Ska till stallet sent i em, och troligen släppa ihop hästarna med nya kompisar i en grön hage.
nej, dags att hämta lite mer kaffe och ta itu med tillvaron! :) Ha det gott allesamans!

Tittut
0

God eftermiddag!

Just nu känns det himla skönt att man inte bor i Dalarna, men fina bilder blir det!

Pelle har fått hem sitt andra sto idag, och själv är jag trött och genomkall efter en helg ute i det vackra (?) majvädret. Ska försöka mig på att uppdatera hemsidan, innan det är dags att börja med maten. Får se om jag lyckas!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Impulz
0

#7 Jag ska oxå på bal nästa vecka, och JAG gnäller mycket om hur otroligt mycket pengar det kostar, fast att jag lägger ner betydligt mer på hästarna i längdenRäcka ut tungan