Framtida avelshingstar?
Unghingstarna (1-2 år) hamnar inte så ofta i rampljuset så jag tänkte att jag skulle skapa en egen tråd i deras ära. Har ni några ungpojkar där hemma som ni tycker ser lite extra fina och lovande ut? Vore roligt att få ta del av bilder, stam och framtidsplaner. Själv är det tomt på unghingstfronten vad det gäller russ…

Tja! Jag har ju för närvarande 3 st unghingstar av vilka jag främst har funderingar på två av dem (1 och 2 år). Den tredje är i dagsläget väldigt outvecklad både mentalt och fysiskt, och har därför mkt valackkaraktär (2 år).
Om vi börjar med 1-åringen:
En liten kille med tydlig könskaraktär som är rättställd (i mitt tycke). Han är efter Vidar 521 och undan Imma Vips 4065 38p(vars mamma fått 40p på utställning och är helsyster med Linnéa 4566 på Lojsta hed). Han ser ännu värd ut att spara som hingst ännu något år. Dock är han på "kollo" hos Solveig "Russtoka", likaså den unghingst som är 2 år och relativt outvecklad (e: Nordman 569 u: Cikoria Roll 4143).
Den andra hingsten jag (och Maggan) hoppas på är den mkt trevlige Dumle Ess efter Bond 438 och Dulilla Roll 3640 ue: Titan 260.
Dock har jag alla dessa pojkar tll salu, men den jag själv helst vill behålla av dessa är just Dumle. 
Bifogar bild på herrarna tagen för c:a en månad sedan.

#2,3 Vad fin han är! Jag bara älskar sådana kors! Han är väldigt vacker i övrigt också!

Vi har 2 stycken 2 åringar; Palmbackens Prins e Drömprinsen 460 u Ripadals Fjonkan 3465 och MinPonny e Duktig u Rebina. I dagsläget så tror vi mest på Prins då Ponny ännu är väldigt outvecklad. Prins har en himla utstrålning och hingstkaraktär. Dock ska båda visas på föruttagning nu i juli..
Bilden är på Prins, tagen förra året
Jag som alltid sagt att jag inte skall ta fram hingstar utan köpa de som jag vill ha när de är "färdiga" har nu en isabellfärgad ettårshingst som jag skall behålla tillsvidare som hingst o se om det kan vara något att visa fram.
Han är e. Skotte 492 en snabb/vältravande hingst som även erhållit 42p o som lämnat flera mkt bra ponnytravare o avelsdjur.
Mamma är vår egen uppfödning Zizzi Z 3409 diplomsto, kvalitetsbedömd med allround 8.1p!, travrek 1.55.2 oerhört vältravande.
Just nu går han på hingstbete på Hallands Väderö och vi har börjat leta efter någon som vill hjälpa oss ta fram honom på ponnytravovalen samt för hingstvisning. Allroundtänkande som jag är "hägrar" även 3årstest o kvalitets……….men, men, men…..vi tar en sak i taget.
Anna är ju tyvärr för gammal när han är 3år o mitt knä är definitivt för slitet för att träna o visa honom.
Se gärna mer bilder på honom på Väderötråden, förhoppningsvis kommer det fler bilder därifrån efter våra besök där under sommaren.

# 13 Han är bara så underbart fin.
Jag hoppas han kan bli något för aveln i framtiden.

Jag har en tvåårshingst som jag tänkte visa på föruttagningen. Han är stor och välväxt och jag tycker han är ganska korrekt i sina ben. Han heter Yramis och är efter Engelbrekt 520, en vacker hingst med mkt utstrålning och bra prestationer. Mamma är Lill Nina 3583 dpl och utställd med 42p. Kvalad på 2.33 men tyvärr aldrig startad.
Tanken är att han ska bli min körhäst, jag har ju ingen kusk till travet.
Yramis är den ljusbruna

Jag kör åt dig 
Snygga pojkar, är du inte sugen på den lille svarte med?

#19 Satan va lik mamma han är!! Myskille, hur stor är han?

Så mycket fina hingstar det finns 
Hoppas på min Tejas Morian. :)
Han är född 2006 och är e. Micklas och u. Tejas Monela (ue. Komet).
Jag tycker att han är otroligt fin. Han ska visas nu i sommar. :)
Just nu går han på bete och är, mil´t sagt, smällfet!
Han ska köras in i höst och förhoppningsvis starta nästa år.
#13, Ohojj! Vilken fin lite pojk. :)
Jag kan ju alltid köra. ;)
#20 han är ganska stor nu.. kanske runt 124-125 inte säker