Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 602 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-05-14

Morron där ute, nu är vi på väg mot istiden igen -3 burr fast solen börjar gå upp så det varar nog inte länge. Efter alla fölrapporter jag skrivit börjar jag längta efter mina egna föl men det dröjer får klappa stora magar istället. Idag får jag fortsätt med ved och hagar så att jag blir klar någon gång. Ha det gott där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon! # 0 Eller att man längtar efter fler! Idag har jag långdag, arbetsdagen blir toppad med personalkonf. och efter en sådan dag blir man ganska mör. Inte i kroppen utan i huvudet.

Ha det så bra!

[Croneld]
0

Nej nu är det ändrade planer, jag måste vabba, för yngsta sonen vaknade med näsblod och det rann i går kväll också. Det är en bieffekt av pollenmedicinerna.. Så nu får han hålla sig lugn, så inte allt blod rinner ut!

Tittut
0

Hillo!

Kallt här också, även om det solar för fullt utanför fönstret.

Ska sätta en bulldeg när jag är klar med morgonkollen av GIF. Barnen i skolan har trädgårdsdag i morgon och jag och en annan mamma, ska baka bullar åt dem.

Sedan hoppas jag att Pelle får nytt damsällskap på dagen. Det vore trevligt!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Fryskallt här också, och en strålande sol, även om ett och annat moln lurar bakom bergen. Igår hade vi omväxlande väder, sol, hagel, snö och regn. Solen var dock framme för det mesta. Ridningen ställdes in igår, så jag hann med att tvätta och greja med Saras saker hon ska ha med på skolresan. Jag ser verkligen fram emot en egen tvättmaskin(och dusch)!!!!!! Idag blir det jobb, Sara får följa med då hon ska skjutsas till busstationen för vidare avfärd mot Göteborg med klassen. Hästarna får nog vila i form idag också…

Anna-Uppsala
0

Här är det en kall vårmorgon ute och jag har redan hunnit gå till tvättstugan och hämta det sista från gårdagens tvätt.

i dag är det operation dagsverke i Uppsala och äldste sonen ska spela gitarr på stan för att tjäna in pengar till Bolivia. Tufft av honom att ge sig på det, men han är väldigt duktig så jag hoppas han får ihop en del slantar. *mallig mamma*

Nej, dags för första hundprommisen - ha det gott i dag alla!

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon här är det fint väder även om jag tycker det är kallt, men nog gick jag i shorts halva dagen igår är det vår så är det ;-) . 

Mary börja närma sig sin fölning och frågan är om inte hon kommer att föla tidigare då hon har haft vaxproppar i ett dygn snart men sen har jag iof haft ett sto som gick med det i över en vecka så man vet aldrig.

Tittut
0

# 6 Det var en präktig mage!Skrattande

MagganS-B
0

God Morgon!

Tredje dagen gillt till jobbet! Hinner inte säga mer än att det är isigt ute, +7 grader för en stund sen…..

Ha en bra dag!

VeronicaP
0

#7 Yapp det är en mage som heter duga *ler* inte konstigt att hon låter som en elefant när hon går.

Hagelberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I natt fick jag ett föl! Det är Fina som fått ett brunt stoföl efter Tokajer ML 606! Föddes ute, hon var torr och på benen när jag kom ca 2.20. Ska skicka in till fölgalleriet.

Vikasstuteri
0

Grattis Ingrid till fölet, då kom hon som du trodde.

VeronicaP
0

#10 Grattis till sto fölet

Tittut
0

# 10 Grattis Ingrid!