Knölar!!!
Ahhhh, haft ett samtal med E:on. Jag tror de driver med mig. De har grävt ner sina lednigar vid sidan av min väg som även är el-ljusspår. Detta arbete påbörjade de i nov och vägen är inte iordningställd ännu! Hela vintern har jag haft gummistövlar för att kunna vada fram i gyttjan på min väg och det går skakigt att komma ner med bil nu när jag kör vatten till hästarna. De har mage att säga att vägen bestod av de massor som de lagat den med! Jag vet att det inte var en kanon väg men de fullständgit massakerade den. De säger själva att marken bara gunngade runt dem och gav efter. Då måste man väl i rimlighetens namn göra det fint efter sig? Har även en stensatt trumma som de massakerat, fast det blånekar de till. Nu när det inte finns något vatten, är det ju inte stopp! Att det varit nivåskilnad på 50 cm om vägen hör inte till saken. Jag är så frustrerad!!

Låter som ett läga att ta en diskussion med en duktig advokat. Eon är de värsta j*@la idioter som finns. Ett företag som till 100% ignorerar sina kunder…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Verkar som om det är dags för Sverker Olofsson/Plus eller Expressen!
Heja Hagelbergskan!!!
På dem bara …..!!!

Ja, när Hagelberg ryter i får man passa sig! Så som hon gick åt mig idag… stackars mig
Jag kanske är en av få som har positiva erfarenheter, när Eon varit hos mig och utfört arbete återställde de allt i ett fantastiskt skick! Här blev uppgrusat och fixat som aldrig förr. I ärlighetens namn ska vi väl säga att det inte är Eon som utför arbetet, de har entreprenörer som arbetar åt dem. Här var det jättetrevliga grabbar som verkligen ville göra ett fint arbete. Jag tror att man alltid vinner på ett vänligt bemötande, naturligtvis kan man behöva påpeka brister i ett utfört arbete, men även då tror jag på vänlighet. Det kanske inte alltid är rätt väg att blir känd som den man ska ducka för när man öppnar mun. Vänlighet föder vänlighet.

Ja, enligt det som jag har sett så är du nog en av få…
Jag tycker att det är självklart att man ska få det återställt till det urspungliga utan att ens behöva säga till. Du hade nog också tröttnat om du hade behövt påminna i flera månader innan du hade fått det fixat.

Vad gäller EON….
De som drabbades under Gudrun, och vad nu den andra stormen hette, vet ju hur serviceminded EON är…
Har en nära vänn som arbetar med Socbistånd, EoN är dom enda som aldrig går att förhandla med, dom vill inte ha räkningarna betalda från Soc utan skall till varje pris brännmärka abonenten så hårt det går….
När det fläktar lite i luften och man tittar på Svenska Kraftverks karta över utslagna abonenter ligger EoN alltid sämst till….
Även om Fortum är onödigt dyra så har jag enbart goda erfarenheter över hur dom hanterar såväl grävarbeten som stabilitet i nätet. Tyvärr har man ju ingen valmöjlighet vad gäller eldistrubution, dvs själva trådarna, utan där är det ett oligopol alla gamla sovjetunionen….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Här på Gotland har vi GEAB. Dom tog bort stolpar i min stora hästhage nu i vår när det var jätteblött. Det blev djupa spår efter deras traktorgrävare, men när jag ringde dom så tog det bara ett par dagar så var dom här och fixade till så det blev snyggt!

#5 Jag har varit vänlig när jag pratat med dem men blir frustrerad när man hela tiden ramlar tillbaks på ruta ett! Fast idag har jag och en kille från Eon gått igenom vad de ska göra så det känns bättre.
# 9 Du skall se att det ordnar sig utan Sverker Olofsson…..