Tävling! Månadens russbild - maj 2008
Under hela 2008 kommer en bildtävling att pågå här på Gotlandsruss i fokus. Varje månad kommer vi att utse Månadens Russbild.
I December sammanställs alla Russ till en kalender och vi utser även Årets Russ. Så skynda dig att leta fram dina bästa Russ-bilder!
Tema för Maj är: "Russ som tävlar"
Innan du deltar bör du läsa igenom reglerna!
Regler för Månadens Russ-tävlingen hittar du HÄR
Posta bilden i denna tråd.
Den 10:e maj är sista inlämningsdagen för bidragen.
En opartisk jury utser 5 bidrag som går till final för omröstning.
Omröstningen till bidragen pågår från den 12:e till den 20:e i månaden.
Därefter räknas rösterna samman och vinnande bidrag publiceras.
ALLA bilder är välkomna, oavsett kamera och kvalité!
*Bilden ska vara i LIGGANDE format!!!*
Ev frågor tas med lekledare B.Jakobsson
Relaterade länkar
Av: Croneld
- [Personlig sida](javascript:void top.ShowProfile('Croneld'))
- [Kontakta](javascript:void top.ShowProfile('Croneld', 'Contact.aspx'))
Datum för publicering
- 2008-05-02

Har bara bilder från ett tillfälle, så denna gång var det lätt! Detta var Embla och Ozzys första tävling tillsammans. En clearrounddressyr de red Lc:1 2008. Gick kanonbra, de fick 52% och rosett. Bilden är från strax innan de ska in på banan…. bilderna från ridhuset håller inte så bra kvalitet och efter tävlingen var vi i extas allihopa… hehe…

Lånar tråden och frågar vilken bild det egentligen var som vann förra månaden?

Nr fem vann förra månaden, en presentation kommer.

Konstigt ingen travbild ännu… då får väl jag bidraga med en. Jag har tagit bilden från min arbetsplats i måldomartornet på sundbyholms travbana. Bilden föreställer Tejas Monsork under värmning inför ett lopp 5 aug. 2007.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

#11 Vad jag skrattade när jag såg bilden. Bilden är faktiskt tagen i ett lopp precis innan målgång. Man riktigt ser hur långsamt det går då Triztan gett upp efter att ha stått illa till i loppet. "Bättre att se snygg ut på bild", verkar han tänka. Det går knappt fortare än skritt skulle jag tro. Och det syns….
#15 Ajabaja Svante ! Fossingarna ska vara i fotstöden vet du väl ?
Fin bild annars !
# Kristina, detta är en skritta bild tagen innan loppet. Det finns ingen regel som säger att man måste ha fötterna i fotstöden då.
Svante har ena fossingen i fotstödet. Däremot måste man ha båda fötterna i fotstöden under loppet. Utom när man använder sidostången och skiftar grepp.

Off Topic
#19 säger inte regeln att du alltid ska ha fötterna i fotstöden och alltid hålla i handstropparna när man är på banan?!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#20 Nej, enligt STC,Ulf Risinger, endast under pågående lopp.
Annars får kuskarna väldiga problem med ryggen, därför är det tillåtet att släppa fotstödet. Om du släpper handstropparna i loppet får du böter, men inte om du gör det före eller efter loppet.
Men det är väl av säkerhetsskäl att rekomendera att ha åtmonstånde ena foten i stödet.
#20 #21 Tror att regeln med att hålla i handstropparna är borttagna. Dvs inga böter eller bestraffningar delas längre ut om man släpper handstropparna. Kolla med Agge, hon borde veta. Annars står det i reglementet om man måste det. Står inget om det så är det tillåtet att släppa. Reglerna ändras rätt ofta inom travet.

Här kommer mit tbidrag för denna månad.
Det är russet Valter som här tillsammans med 11-åriga Sandra Nilsson tävlar sin första LA hoppning.
Jag älskar känslan den här bilden förmedlar. Valter ser så lycklig ut och flyger över hindret och Sandra ser så otroligt koncentrerad ut! =)
I bakgrunden står Sandras Mamma och ser nervöst på
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#16 Otroligt fin bild! Hela bilden utstrålar extrem vilja och koncentration!

# 27 Kul, samma ekipage i vattenhinder som mitt bidrag! Fast på annan plats!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#29 Ja, oj det tänkte jag inte på…
De är tacksamma att ta kort på, verkligen full fart och härliga hästar.

Vi publicerade tråden två dagar efer utsatt tid så jag låser tråden den 12 maj, så ni har tid på er att lägga in bilder!

Får väl bidra med denna i ett lite större format än vad ni brukar se. Det är från i fjol på Johannesberg (2007) och Pärlans debut i en komplett körtävling. Hon vart 2a i maraton och 2a totalt denna helg. Var faktiskt snabbast i klassen på detta hinder fast vi valde längre snällare vägar…
Brukar plocka fram denna bild grådassiga vinterdagar när det känns lite motigt, då blir man lite gladare när man ser sol å gröna omgivningar.
Hoppas att den kan inspirera fler än mig vad ni än gör med era djur…
//M
Ha ha, det där hindret irrade minsann Hjördis och jag omkring i samma dag som du förra året - tur att ingen tog kort på oss i alla fall ….Ha ha!
Låst!