Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 992 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-05-12

Morron där ute, Roslagen bjuder på blåst idag och lite svalare väder ca15 grader Det är nog skönt för hästarna inga flygfän, och lite svalare för de som inte fällt av. Idag ska håret på mig få en omgång sedan är det vedklyning för resten så man blir färdig någon gång Ha det bra där ute och håll i hatten

Grattis till allt ni gjort i helgen ingen nämd ingen glömd

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Hellojs!

Sol ute, men kyliga vindar. Inga kortbyxor idag!

Hemarbete hela dagen, sedan blir det väl att kolla till hästar under eftermiddagen/kvällen.

Ha en fin dag, och som sagt, håll i hatten!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här var det fruset i geggan imorse, solen strålar från en klarblå himmel, det blåser halv storm och är flera plusgrader. Långkalsonger på! På dagens schema står först kotknackarbesök, för mig och barnen, sedan bärd et av till jobb och skolor och kvällen lär vara fullbokad, då jag inte hinner göra stallet innan vi ska fara om en kvart. Tvätta måste jag också, annars sköter svärmor den detaljen eftesrom vi inte har någonstans att ha en tvättmaskin ännu, men hon är inte hemma. Sara ska iiväg på skolresa på onsdag, så före det måste allt hon ska ha med vara rent…

PernillaJ
0

Solsken, kyliga vindar och 4,6 grader i Leksand. Häggen och körsbärsträden blommar, konvaljerna står som hårt hoprullade paraplyn ur gräset. I kväll är det ponnytrav i Rättvik med fyra russlopp.

#1 Tack för alla fina bilder på kollokillarna, det är väldigt kul att se och läsa om dem. Pussa på Hastig idag, gangsternisse fyller ett år!

Anna-Uppsala
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilka underbara bilder från hingskollot! JP har ett så fint och belåtet ansiktsuttryck där han går med alla sina pojkar!

Här skiner solen och det blåser hej vilt ute. I går var hunden och jag hem till hans flickvän, som ska valpa om cirka 14 dagar. Spännande värre, för vi ska ta en av valparna så småningom om allt går som det ska!

För övrigt ha jag på något vis eventuellt lovat att starta serietävlingarna med Hjördis den 1 juni. Vi får väl se hur det blir med den saken! Hon har i alla fall några muskler här och där nuförtiden!

På bilden några blommor från rabatten vid stallet, som prunkar av färg just nu!

Tittut
0

# 4 Vad kul med valpar och tävling. Det är som på mig, jag har också lite muskler här och var!

Anna-Uppsala
0

Fast vet du - jag insåg just att den där bilden - jag är inte säker på att det är Hjördis! Hm … måste kolla det lite först, innan jag utger henne för att ha musler hon inte har …. *s* …. ;)

Tittut
0

# 6 Det är som när jag ser bilder på mig själv. Jag tror aldrig att den där gamla kärringen är jag!

Chirak-96
0

God morgon, blåsigt värre i dag & kallt.

Nu ska jag åka och krama på min drömhingst som anlände till Eskilstuna sent igårkväll!!

Anna-Uppsala
0

Min nya Avatar föreställer i alla fall definitivt Hjördis!

stally
0

Hua vikket äckelblåst! Men somsagt, flygfäna hålls på plats.

Detta blev en helg för oss att känna av först ledsamt, då Piggan inte ville visa sin goda sida i Elitloppstestet, surt. Hon blev dock inbjuden igårkväll endå, då hon gjort en fantastiskt bra start tidigare iår.Glad

Helgens stora behållning blev Dolk, i travprogrammet döpt till Dolk II. När han joggade ifrån konkurenterna på debuttiden 2,12,5! Och vann med ca. 120 meterSkrattande

Dolk på kortet.

PernillaJ
0

#10 Grattis till Dolks finfina debut! Alltid kul att se talangfulla och väl förberedda unghästar debutera.

Angående hans "Dolk II"-alias, är det någon som tagit strid med SPTF och ifrågasatt den romerska II:an? Om namnet redan är upptaget i ponnytravdatan, av vem i så fall? Den ende Dolk jag känner till (utom Dolk 596 då) är shetlandshingsten Dolk RS 143, född 1976 - så han är ju knappast aktuell för start.

Jag hade exakt samma problem med min uppfödning Salmiak, som pga shetlandshingsten Salmiak RS 191 skulle heta "Salmiak II" på travet. Tack vare att jag stod på mig och kunde bevisa att Salmiak RS 191 (som ju fanns i registret innan min Salmiak) inte skulle starta i Sverige, fördes Salmiak RS 191 över till "stamhäst"-kategorin och min Salmiak slapp romersk siffra.

Vad jag förstår accepterar SPTFs datasystem flera hästar med samma namn, men bara en åt gången får vara tävlingsaktiv. Övriga ligger som s k stamhästar.

stally
0

11#  Tack!

Jag pratade endast med kansliet om detta. Och de sa bara att han måste heta så.

Jag skulle vilja strida om detta, men till saken är den att vi är så skrockfulla…. Så det blir väl anledningen till att vi inte vågar ändraFörvånad

Finns ju många lyckosamma hästar som har den där romerska II:an….

Blokaruss
0

God förmiddag! Blåsig, kylig dag men sol. Skönt för hästarna tror jag. Vilken helg. Connemaran levererad till ny ägare (förhoppningsvis - provtid först) och en liten chihuahua-valp hem. Vilken sötnos! Alla stängsel är inte fixade än p g a detta resande. Men jag hann med att fixa ett par nya hagar till fåren och en ny till hästarna i alla fall. Dessutom har nu Bloka Joker betäckt sitt första sto ett par gånger. Han är så lätt att hantera och trevlig mot stoet - en riktig gentleman! Vilken publik han fick då! Vartenda sto på gården - 8 st - stod på rad och kollade in det hela. Hans mamma - Blomlina - blev väldigt upprörd och sprang och gömde sig på kuppen! Märkligt!

[Croneld]
0

Vad trevligt att få läsa era trådar, ibland riktigt underhållandeGladInomhus jobb för mig och lite middag som fixas är det som gäller här. Hästarna om de inte har blåst bort, ska jag ta in, borsta och fixa med ikväll. Det lilla fölet är så kelig och det blir lätt att jag är i stallet längre än vad jag har sagt till familjen.

Ha det så gott!

MagganS-B
0

God eftermiddag!

Har jobbat sen tidigt i morse, därav inget god morgon! Sitter och jobbar med socknens hemsida + lyssnar på Radio Gotland. Ute kan man inte vara, blåser som bara den, kuling! Lite kallare är det också, bara 12-13 grader! Inget regn i sikte! Tyvärr!

Ha en bra kväll!

Anna-Uppsala
0

blokaruss => Tänk att man ska behöva sälja en connemara för at ah råd med en chihuahua! *sss* ;)
Hjördis hälsar att det är trevligt att halvbrorsan är duktig med flickorna. Han är ju så söt, så man förstår att de faller pladask för honom! :)

Norrveda
0

#4 Nu förväntar vi oss att ni kommer till start den 1 juni Glad

Anna-Uppsala
0

i vilket hinder tänker ni köra om oss i i år då?!° *undrar*

Blokaruss
0

#16 Ja prismässigt är nog fasen en hund lika dyr som ett russ!Det blev ett intressant byte - 500 kg Connemara mot 500 g hund Förvånad. Lite mer lätthanterligt, bara att ta den i handen eller fickan.

Joker fick lite på nöten i kväll. Ingen brunst längre på Fedra som sparkade högst irriterat så vi plockade ut Prillan ur hagen istället eftersom hon verkade så nyfiken. Pyttsan! Hon blev fly förbaskad på Joker så det for fötter högt upp! Joker blev lite förvånad tror jag men tog det som en man - hingst menar jag…Hemlis Vi avvaktar… God natt!

PernillaJ
0

Kom hem från Rättvik 21:13, plockade in stona. 21:33 gick vattnet för Deniz, 21:41 kikade framfötterna och nosen på Dulsa* fram. Brunt stoföl med stjärn e Micky 544 u Deniz II 4745.

En pigg och glad fölunge, stor och välutvecklad. Uppe på fötter efter 20 minuter och diade inom en timme. Så i stället för nattvak får jag gå och lägga mig i min mysiga säng och sooova, skönt! Zzzz…

*för förklaring till namnet Dulsa, se min blog från 2007-06-15, rubrik "Deniz hemma igen"

SigneK
0

Grattis till fölet Pernilla! Det låter ju bra!

Anna-Uppsala
0

Grattis Pernilla! Snäll häst som väntade tills du var hemma och kunde vara med! Det brukde min mamas gamla hbl-sto också göra. :)

[Croneld]
0

# 20 Grattis Pernilla till fölet, du skickar väl in till fölgalleriet, malinfjellborg@hotmail.com så får du skriva lite mer och lägga in bilder.

garrilina
0

Grattis till fölet!

MagganS-B
0

Grattis Pernilla, jättekul att det blev ett sto! Det var väl vad du önskade dig…..Här går mina med runda magar, tar nog ännu ett tag innan det kommer nåt!

[Tjiwi]
0

Grattis till fölet Pernilla, bilder!!