Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: sv-russavelsföreningen
Läst 1242 ggr
kristina-axtorp
0

Inventering av medlemmars kunskap

På eget initiativ ber jag Dig att skriva vad Du är bra på och vad Du skulle kunna tänka Dig att hjälpa till med  i Svenska Russavelsföreningen!
I styrelsen  kommer vi att börja arbeta med komitteer/arbetsutskott och i vissa frågor så kommer jag föreslå att vi tar hjälp av medlemmar som inte sitter i styrelsen! Det kan vara allt från att ta fram material till monter, ett uppvisningsprogram, avelsfrågor, utställningsfrågor eller något annat som Du brinner för!

Skriv här i tråden eller kontakta mig via PM eller mail kristina@axtorp.se

Anna-Uppsala
0

Jag är journalist och redigerare, kan göra böcker och tidningar från scratch till tryckfärdigt alster, pysslar med hemsidor och fotograferar, samt skriver en massa fiction.

Det skulle vara jättekul att göra en insats för SvRAF, men det får bli korta koncentrerade anfall av aktivitet eftersom jag är ensamboende med två tonåringar, många djur och redan har en massa arbete …

Men sno ihop broschyrer, skriva diverse grejsemojs, korekturläsa andras skrivande, kanske hålla lite i nån hemsida - sådant hinns alltid med!

Skrattande

Russtoka
0

Trevligt! 

Jag tycker det är viktigt att visa att Gotlandsrusset fungerar bra som brukshäst också, jämsides med trav och ridning. Jämföra det som fanns förr (har sett att finns många gamla bilder) med det som vi har nu. Visa vad vi kan ha för nytta av det idag. Ett argument för alternativt arbetssätt i trädgårdar, lättare jordbruk, parker och skog i dagens miljödebatt.

Vi kan visa de redskap vi har tagit fram nu i vår.

savrarpstuteri
0

Trevligt initiativ du tagit Kristina!

Vill också passa på att gratulera dej till avancemanget i styrelsen.
Brinner för…..ja det är väl det här med allroundmästerskapen osv.
Jag vet inte om jag är så bra på nåt särskilt men är det nåt jag kan bidra med så hjälper jag gärna till.

[Croneld]
0

Jag arbetar mycket med den här sidan, och tycker väl att SvRAf också kan utnyttja den som en informationskanal och länka vidare in till SvRAF:s hemsida.

karisma
0

Jag pm.ar dig

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

kristina-axtorp
0

Trevlig med så bra respons! Jag kommer inte i dagsläget att kommentera alla inlägg i tråden men däremot ta med mig en sammanställning av detta till nästa styrelsemöte. Jag hoppas på att detta ska dels kunna hjälpa styrelsen i arbetet och dels få fler medlemmar att känna sig delaktiga! Kom ihåg att inget förslag är ett dåligt förslag!

MagganS-B
0

Ja jag tillverkar 2.00-diplomen och hoppas att Svenska Russavelsföreningen snart tar fram ett 1.50-diplom, det är så många fina ston och godkända hingstar bl.a. som gått så fort så att uppfödarna skall uppmuntras!

StuteriQveiar
0

Är väl inte jättebra på något särskilt, men är väldigt engagerad i russen, och mycket intresserad av avel och stammar. Har ett mkt bra avelsprogram som jag arbetar med då jag avlar. Min starkaste begåvning är väl just engagemang och envishet då det kommer till russen…"Man blir som dem man är med" Oskyldig

Teja-Bea
0

Mitt drömyrke är journalist så jag är väl en ivrig amatör av vad #1 har att erbjuda. Jag skriver många artiklar och reportage och fotograferar mycket.

Jag tycker att webdesign och layout är mycket intressant och jobbar många långa timmar i photoshop.

Jag tycker att Allroundchampionetet är grymt roligt och arbetar med det i år.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Pernille-G
0

Mycket bra initiativ Kristina! Glad Jag är intresserad av avelsfrågor, bevarande och russhistoria och russet som brukshäst. Jag tycker också en viktig fråga är hur SvRAF kan vara en förening där medlemmarna känner sig delaktiga och där det uppstår intressanta diskussioner och finns gott om plats för olika uppfattningar. Alla engagerade russmänniskor behövs.

entill
0

Jag upplever det som att de olika lokalföreningarna jobbar var och en för sig med jättebra aktiviteter. Jag efterlyser ett större utbyte mellan lokalföreningarna, för att ta del av de olika lösningarna. Det behöver inte belasta SvRafs styrelse med något extrajobb, men man kan kanske få en större samhörighetskänsla. Tänk om vi t.ex. kunde göra Allroundtävlingar ute i lokalföreningarna och sedan ha en riksfinal. Jag har i många år tjatat om att jag vill ha en ny gren att tävla i, nämligen Show. Alla som tycker det är roligt att göra ovanliga saker med sitt russ, sätter ihop ett eget showprogram. Då skulle vi ha många program att visa upp, när det behöver visas russ.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

[Grabbarna-A]
0

#11 Det har du inte sagt till mig iallafall, att vi ska ha show som en gren i championatetFörvånad!

Vilket bra intiativ. Brinner oxå för att visa upp russen och göra diverse grejer. Har i flera år varit en av fyra som håller i Mälarruss Allroundchampionat. Skulle även vara kul med ett Russ Riks.

entill
0

#12. Ska ha och ska ha… jag skulle vilja ha.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

MagganS-B
0

Alla är jätteduktiga verkar det som, men ingen har skrivit att vi skall arbeta för att få tillbaka lite av den lätta russtypen som tyvärr försvunnit lite om man tittar i nya hingstkatalogen…..DET tycker jag är viktigt!

[Grabbarna-A]
0

#13 Okej, du har inte sagt det heller… att du skulle vilja ha Flört.

ryttarn
0

Till proffesionen är jag systemvetare/projektledare och har 25 års erfarenhet av allt som har med programmering, systemering och andra IT rellaterade frågor att göra. Bygger interaktiva internettsidor när jag får lite tid över. Har hållt på med internett sedan webens barndom (1993)

En sak som jag verkligen brinner för är att marknadsföra russet. Har ganska god insyn i marknadsföringsfrågor efter att ha varit egen företagare i många år samt under många år jobbat som säljare.

Bidrar gärna med kunskaper och idéer runt dessa ämnen.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

kristina-axtorp
0

Puttar upp den här! Någon mer som är intresserad att jobba mer aktivt i Svenska Russavelsföreningen? Tänk på att alla kunskap är värdefull kunskap! Och jag ser gärna att  "nybörjare" också kommer in i föreningsverksamheten, ung som gammal!