Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 789 ggr
[Tjiwi]
0

Godmorgon 080511

Morron, hoppas ni får en bra dag. Själv sätter jag mig i bilen om 15 min och åker med Njord till Gränna.

karisma
0

God Morgon alla där ute Solen skiner och det blir nog en strålande dag Nu ska jag ta en långpromnad med hundarna innan det blir för varmt som vanligt får russen vänta till kvällen Ska hinna med en hage och lite vedklyvning på dagenoch köra hem en vagn färdig klyven ved Traktor på vägen en söndag med alla som ska hem blir lite sport de brukar vara så glada, men vad gör man inte för att glädja folk. Ha det gott.

#0 Lycka till med Njord du får berätta till kvällen

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

God morgon!

Här skiner solen också, vi får passa på att njuta av den idag för imorgon skulle det vara slut på denna värmeperiod. Ska fixa lite hagar idag och köra iväg unghingstarna på bete. Tvättmaskinen ska få arbeta en del också tänkte jag.

#0 Lycka till med Njord idag.!

entill
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon från ett varmt Kalmar. Idag åker jag hem med Tidde och Jonis till Eskilstuna. Igår konfirmerades äldsta barnbarnet. Kul att träffa hela släkten. Många tonåringar får väl moppe i konfapresent, så icke Pillan. Hon fonfirmerads inte för att få presenter, även om hon fick några små minnessaker. En av minnesprylarna syns på bilden. Nu blev det till att damma av gamla shettisen Hjalty. Snart blir det väl tävling också.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är gråmulet och flera plusgrader, vi ska iväg på klubbtävling till Boden idag. Vi sov ända till åtta, så nu blev det plöstsligt inte så gott om tid längre. Bäst packa regnkläder och väcka Sara!

ryttarn
0

Godmorgon!

Solen skiner och fåglarna "illvrålar" i träden. Hade en otroligt stressig dag igår med trav, konfirmation och dansföreställningar. lyckligast var nog Tove som äntligen fick vinna med Mercan igen, Att Tejas Monljus dessutom sänkte sitt rekord till 2.12,5 kändes heller inte helt fel. Det börjar losna för den grabben nu.

Idag blir det högmässa och konfirmationsgrillning i trädgården. Här pågår konfirmationen i två dagar….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tittut
0

God förmiddag!

En annan törs knappt sticka in näsan i tråden idag, okonfirmerad som jag är…

Nu ska jag och barnen gå och märka lammen. Det är en klar fördel att göra det när de är nyfödda, men märklapparna kom inte förrän häromdagen, så vi ligger lite efter. Sedan är ett besök på hingstkollot ett måste. Egentligen ska jag vänta till ikväll. Nu ligger de väl mest som trötta sillar i värmen. Det är jobbigt att vara fullt påklädda i vinterpäls när det är 25 grader varmt.

Hoppas det går bra för Ia och Njord. Håller tummarna för dem!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0

God morgon! Idag var det flera att hålla tummarna för. Idag är jag lite mör efter gårdagens Globenbesök, vi har suttit och planerat sommaren lite nu på morgonen. Tänk vad mycket vi vill göra. Och vad lite tid det finns, vi önskar det fanns två sommarmånader till!

Ha en härlig söndag, konfimerade eller inte! ( jag är det, gick först med korset i kyrkan)

mellanbyns
0

#6 Håller med, här är man också okonfimerad..

God morgon!

Hästarna är utsläppt, frukosten är avklarad.. Nu ska jag å mamma åka in på akut och låta dom kolla på min fot, har ev. en spricka enligt min kompis mamma som jobbar som sjuksköterska. Blev nämligen stampad på foten av ett av russen igår då jag skulle dra av bootsen på bakbenen.. Hoppas det inte är något men är väl bäst att kolla upp det.

Ha en bra söndag!

Fiffilura
0

Morrn morrn Trött idag efter en natt/kväll på akuten med mellersta dottern. Blev gips på högerarmen… vilda unge!!

Idag kör de med helikoptern precis utanför hagen. De sprutar med BTI mot myggen - TACK OCH LOV!!! Hästarna gå i en annan hage…. Om de inte sprutade skulle vi nog inte kunna bo kvar här.. Spana in bilden.. där det är vatten tar de hö!!! Det är en myr med en kanal mitt i som svämmat över från Dalälven….

Idag kommer några och ska titta på en häst igen så håll tummarna!

amandahandersson
0

#6, jag är också okonfimerad.

Idag ska jag och tävla med Zolle, klubbtävling på hemmabanan Boden. Ingen direkt segerchans, men vi har god placeringschans.
Det skulle vara kul om Zolle travade på en fin tid, senast gick han 2.23 (2 sekunder under rekordet) och nu har han blivit av med broddarna och tränat lite mer intervaller, så vi får se vart klockan stannar denna gång!

Senare ska jag köra Musse, som har visat sig vara en en riktig travtalang ;) Springa är det bästa han vet och han travar otroligt fint också.

Ha en bra söndag! :)

Tittut
0

# 9 Hoppsan sa… Är bilden tagen nu?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Fiffilura
0

#11 Ja, igår!!

Anna-Uppsala
0

Fiffilura => Ni får börja med sjöhästar! ;)

Nej, men jag tycker de borde spruta hela världen med BTI - när jag hade hästarnai Järlåsa kunde vi knappt ha dem ute under sommaren bara på grund av de där förbaskade knotten och alla btomsarna!
Det var helt vidrigt, faktiskt!

I övrigt hoppas jag at ni allesammans får en fin dag! Lycka till med Njord, Tjiwi, vi håller tummarna! :)

MagganS-B
0

God Middag!

Har uppdaterat datorn med diverse saker, så jag har städat garderober under tiden…..visst är det bra när man kan variera så…..

Har varit hos stona för en stund sen också, dom mår som prinsessor, tänk allt detta gräs till bara 2 hästar! Som tur är så är det inte kraftigt, utan mer ängsbete, som vi har här på Gotland. Mycket blommor! Dom har ett tag kvar till fölningen, men juvren börjar bli stora.

Ha en skön dag, själv skall jag gå ut och städa bilen som ser ut som en riktig bondbil inuti efter vintern!

Miii4
0

Goddag :D
Vilken underbart fin dag, ska nog ta en sväng ut i solen idag igen.
Hästarna ska flyttas, mamma är rädd att dom ska äta sig lite för mätta idag. Så det får man väl ta och göra innan man gör ngt annat.

Ikväll kommer lite gäster, jag fyller 20, så det blir tårta!

[Croneld]
0

#15 Hipp hipp hurra!

MagganS-B
0

# 15 Grattis, grattis!

Pernille-G
0

# 3 Vilket fint ekipage! Bättre än en moppe och absolut mycket bättre för miljön! Hoppas det kommer att gå bra på framtida körtävlingar.

Fantastisk dag men jag är avundsjuk på Maggan #14. På min skånska lerjord växer det så det knakar. Alldeles för mycket grönska till mina få russ. Men så snart Okina har fått sitt föl - snart hoppas jag - skall jag flytta ned dem på naturbete i mossan och så skall ännu en bit av vallen plöjas upp och besås med bara gräs och örter. Jag sitter med näsan i Olssons vallfrökatalog för att hitta den mest näringsfattiga blandningen. Är det någon som har ett tips?

amandahandersson
0

#15 Grattis!

Nu har jag vart och tävlat :) Vi kom 2:a på tiden 2.17, 8 sekunder under rekordet! Riktigt kul :)

SigneK
0

#3 grattis till konfirmanden! Woww, det var en fantastisk "minnespryl" att få. Är det både vagn och sele hon fått? Och vilken glad och söt liten häst som går framför :)

#15 grattis på födelsedagen!

Underbart väder här. VARMT!

[Grabbarna-A]
0

# 3 Tjusigt, bättre än en moppe för moppar har hon ju…FlörtSkrattande

Har idag pysslat med hästsläpet Cool, har skurat hela släpet med diskborste Oskyldig, biltvättborsten var spårlöst borta, gissa om det tog tid men nu är det rent både utvändigt och invändigt. Det visade sig att släpet var vitt under det gröna Skrattande!

Nu ska jag snart kvällsfodra dom små bruna

muskot
0

#15 GRATTIS MIA :D

Impulz
0

Jag är varken döpt eller konfirmerad!

Har nyss kommit hem från en långresa till Östersund där vi har tävlat idag, på den mest miserabla banan jag någonsin sett, tror inte att man kan föreställa sig den faktiskt, jag trodde då inte riktigt på dom som varit och kollat på banan innan jag själv körde ut och skådade eländet. Hoppas bara att inte alltför många ponnyer tog stryk av underlaget, såg ponnyer som stod och skakade i bakknänan efter loppen….