Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1053 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-05-09

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon i alla stugor hoppas ni åxå får vakna till ett underbart väder, annars får ni vara avundsjuka på mig. Skall strax gå till hästarna för idag är det borta jobb, Fast ordet jobb kan man ju discutera jobbar bara 4 timmar sedan ska jag kapa och klyva ved inför det hämska ordet vintern Till kvällen skall jag njuta av mina russ vad vi nu hittar på Ha det gott där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon! Härligt väder, fredag och marknad nere vid Norrtälje hamn idag. Skönt med helg, fast jag ska till till Globen hela lördagen till schack4ans riksfinal. Så det blir springare i plast jag får titta på!

Ha de så bra!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Även här strålar solen, även om man kan se ett och annat moln. Hästarna har fått furkost, och hovslagaren ska komma om en kvart och sko Yazzå och Primula som roade sig med att kasta bort sina skor i söndags. För mig väntar jobb, och innan det ska jag hinna klart i stallet och så hinns nog inte så mycket mer.

Blokaruss
0

Härlig dag! Hästarna har fått lite mer bete igår och vill inte ha hö idag. De ser nöjda ut och verkar må bra. Mycket knott på gång bara! Se upp med dem! Nu ska jag jobba hemma idag och slipper pendla 8,5 mil som jag brukar - enkel resa… Skönt att kunna sitta hemma ibland.

Tittut
0

Hej!

Här är det också strålande väder, fågelkvitter och allmänt maj-vackert.

Jag skulle ha jobbat i skolmaten idag, men åkte på magsjuka igår efter jobbet, så det blev att lämna wo till matsalen. Får bli passarbete istället.

Ha en trevlig dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

ryttarn
0

Godmorgon.

Här i Namsos (Nordnorge) regnar det inte idag iallafall, skall bli skönt att åka söderut i em även om helgen blir hektisk.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Chirak-96
0

God morgon! Ytterligare en dag med underbart väder! Bara att fortsätta tvätta då…

Firar idag 1 års medlemskap på denna sajt! Tack alla nya och gamla vänner för trevliga trådar och goda råd!

I övrigt idag blir det mest förberedelser inför morgondagen då hela familjen beger sig ut på Veteran Traktor Rally, ja jag har laddat med solskyddskräm, ska visst bli 25 grader varmt. Mycket gott fika blir det oxå! Vi skulle visst stanna vid Stora Sundby slott och fika i år.

Ha det gott!

MagganS-B
0

God Morgon (lite sent kanske…..)!

Här är också jättefint! Hade tänkt städa lite i dag, men struntar i det, och tar en tur med min kompis i stället för att njuta av Gotland när det är som allra vackrast! Städa kan man göra på natten…..Vi har konst- och hantverksöppet här i tre dagar, man kan åka runt och kolla på keramik, ull, tavlor linkläder m.m. så det ska vi göra! Och sola lite också!

Ha en fin dag ni andra också!

Miii4
0

Goddag. Idag är det sådär äckligt varmt ute, man står nästan inte ut. Men vill man bli brun får man stå ut ändå ;). Massvis med solskydd på, sen bär det ut.
Hästarna har varit jättemätta igår och idag, tillomed gammalgubben (Zamir 8 år) har legat och sovit!

Vill också passa på att gratta Nilla Tomelius till den fina fölungen som hennes sto Mirella fått =)

Anna-Uppsala
0

Nu är det snart lunchtajm. Jag har varit och tagit blodprov på min husläkarmott. och nu ska jag snart gå ner och städa ur bilen innan det är dags för ombesiktning. Hoppas den går igenom den här gången!
I går kväll ringde jag och pratade med en trevlig ponnytravprson i E-tuna - och förhoppningvis ska ponnbarnet dit på travkurs i sommar. Stackars Gerdan & Hjördan - sedan blir det springa av!!! :)
Hjördis är för övrigt också en två-minuters-travare. Hon orkar springa i två minuter, fast hon kommer bara 800 meter … *sss*

muskot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorse runt 06 fölade Mirella! Äntligen! Blev en supersöt liten fuxhingst. Guud vad glad jag är :) Allting har gått superbra och Mirella är en jätteduktig mamma

PernillaJ
0

#10 Grattis! Men vilket originellt tecken han har fått: stjärn, fläck på nosryggen, och snopp! Ser ut som det var planerat en bläs men någon ångrade sig halvvägs…

Det har varit ännu en gassande dag i Leksand, jag har fått toppa upp stonas vattenkar igen trots att jag fyllde dem igår. Hästarna dricker mycket mer när det är soligt.

I morgon åker gossarna iväg till hingstbete, de kommer att få en skön sommar på kollo med lekfarbror JR som scoutledare.

juliapettersson
0

#10, grattis!!! Vilken underbaring :)

JuliaS
0

#10 Grattis

#9 Det är väl en bra början….Oskyldig

garrilina
0

God kväll!

Äntligen kväll och helg, har en begynnande förkylning som bara väntar på att bryta ut. Det blev inte bättre av att när jag kom på jobbet i morse fick se till att chefen kontaktade sociala. har en elev som jag är handledare för som mamman kastat ut. Ibland funderar jag om det skulle vara körkort på att få skaffa barn också.

Här är näst in sommarvärme, Therese var rejält varm efter ridlektionen i kväll, nu är hon på väg med två av ponnyerna till pojvännen de ska få ta hans gräsmatta i helgen. Den behöver gödsel så det får de sköta om. Imorgon kommer hovslagaren för att slå på Wilda hennes tappsko sedan ska vi åka in på banan med de två som ska kvala nästa helg.

#10 Grattis till ett otroligt sött hingstföl, de tecknen blir han nog ensam om-

Ha en bra fortsättning på kvällen, nu ska jag ta och dricka te med honung.

muskot
0

#8 & 11-14 Tack!Skrattande

[Grabbarna-A]
0

#10 Grattis, jätteball teckning på huvudet

Äntligen har jag fått arslet i vagnen idag och kört Amaretto, det tog bara 2.5 år…Han var så duktig, det tog bara 3 försök sen stod han mellan skaklarna och inte hoppade han ur när vi skulle spänna för, det gör han annars varje gång när vi tar upp skaklarna för att han är så kittlig Oskyldig.

Ha en fortsatt trevlig kväll Skrattande

Tittut
0

Vi har gjort ett första hingstsläpp nu ikväll. Drink och Ymer (Björksta Ymer Dar) har fått åkt iväg på bete, så kommer de andra efter imorgon. Skall bli skönt för dem, och skönt för fölstona att bli av med de busiga åringarna.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Impulz
0

God natt kanske jag skulle skriva då?

Idag har det varit full rulle som vanligt, vi har varit ute en sväng med 2åringarna, duktiga tjejer som alltid. Sen har det fixats och packas inför resan imorgon, då bär de av upp till Östersund, tävling på söndag! Fast vi åker dagen före, blir så jobbigt för hästarna annars. Så nu tänker jag gå och sova, ska ju snart upp igen….