Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 886 ggr
[Croneld]
0

God morgon! 2008-05-08

Idag har jag särat på mitt sto med föl och den ettåriga hingsten. Inga blandraser önskvärda här inte! Arrak får för första gången gå själv i hagen, men det är lugnt.

Igår tog jag in dem och stod och drog av massor av vinterpäls, det bara rasade av. Jag rek. varmt att köpa en "mirakelskrapa", den gör jobbet otroligt mycket lättare.

Ha en bra dag!

Jenniferohlson
0

Godmorgon!

Klev upp tidigt i morse så det fanns gott om tid att sitta här innan de bär av till bussen och skolan. Idag ska vi ha skolbio i So och se filmen "the Pianist".

Sen ska alla vanliga stallsysslor skötas och fixas lite utrustning, på söndag blire träningshopptävling med min stora häst:)

Ha de bra!

garrilina
0

God Morgon!

Sitter på jobbet och väntar på att jag ska ha en grupp elever i elevens val en del gör smycken och en del jobbar med läsämnen, är lite knepigt att växla mellan matteproblem och se vad som har blivit fel med pärlorna.

Bland hästarna var det lugnt nu på morgonen inga föl som kommit under natten. Dagen verkar bli rätt så varm och solen tittar fram mellan molnen.

Kvällen ska jag tillbringa med slöjdkolleger i kommunen vi brukar försöka träffas en gång per termin och utbyta tips och erfarenheter. Ska bli trevligt.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmogon i landet! Här är soligt och fint, PEter är iväg och besiktigar Simons senaste fynd, en 245:a från -83 med besiktningstid… Vi har ännu inte fått bilens papper, så det är spännande värre. Simon har svetsat rost och gjort allt funktionsdugligt, samt rollat den mattsvart istället för gul och röd i olika nyanser. Jag ska jobba idag, och det var ingen westernträning igår. Sara och Linnea ska väl ut med Primula och Mysli idag lät det som. Mot frukostbordet!!!

Anna-Uppsala
0

Godmorgon! Här skiner solen, och om ett par timmar ska jag iväg på läkarundersökning inför mitt nya jobb som busschaufför! Hoppas att doktorn betraktar mig som frisk och inte rekommenderar avlivning ….
i övrigt njuter jag av mina sista veckor som frilans - den 26 maj börjar jag förhppningsvis på Gamla Uppsalabuss och ska för första gången på tjugo år (?) jobba heltid. Det ska bli så himla kul, alltså!
i fortsättningen ska jag bara skriva roliga saker, och bara sådant jag har lust med. Man ska leva för att skriva - inte skriva för att leva …

Tittut
0

# 4 Lycka till! Som du vet har jag också spanat på detta med busskort…vi kanske blir kolleger en dag!

Idag annars är det bortajobb i solskenet. Får se hur länge min kraxiga röst håller för telefonprat.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Godmorgon! Sol och varmt idag med-härligt! Ska gå en runda med snabeldraken innan jag går ut och mockar och kör Tjibus. Ha en bra dag!Cool

Anna-Uppsala
0

Tjiwi => Om din snabeldrake vill får den gärna ta e nrunda hemma hos mig också! Det är ju en bit emellan, men jag lovar att bju´på kaffe och bulla innan ni åker hem igen! ;)

Tittut => Ja, det vore väl kul? Swebus söker tydlien alltid folk, och de erbjöd mig jobb i Märsta - fast jag inte ens hade fått busskortet än. men jag vill inte pendla,så jag väntade tills vårt eget bussbolag här startade en utbildning i stället.

[Tjiwi]
0

Anna, det låter ju frestande med kaffe och bulla, men draken behöver vila efter detta pass……Förvånad

stally
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj vilken härlig morgon!

# 4 Hoppas besiktningen av dig går bra. Att vara chaffis är ett fritt o bra jobb, har själv varit lastbilschaffis.

Idag kommer distriktarn ut och skriver smittfri intyg på Allg. Älex, som vi nu sålt till Norge. Igår körde vi ett intervalljobb med honom, han verkar i riktigt bra form! Blir kul att se hur han funkar i Norge! Hoppas han kommer att gå bra. Han är en så okompliserad och fin travare.

Dock är det inte utan att man kommer att fälla en del tårar…

garrilina
0

#8 Det var ju synd annars hade du ju kunnat fortsätta norrut på ett pass till efter Uppsala.Flört

[Tjiwi]
0

#10 Det hade varit jättekul, massor av fika och russ, kan det bli bättre??

MagganS-B
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag!

Ha spenderat hela förmiddagen och lite till hos Laila & Roland Engberg, där Vick's Extra släpptes i dag! Jättekul att se honom i hagen med en massa fina ston….Vilken liten fin hingst! Jag har gillat honom ända sen han stod uppstallad här för många år sen när han tävlade på Visbytravet + att jag minns hans duktiga mamma Ripadals Viktoria! Skall bli spännande att se hans föl nästa år…..Han var lite het på gröten, men vilken hingst skulle inte vara det när det gäller supermärren Mareld….(se bild!)

SigneK
0

#12 Kul bild Skrattande

Tittut
0

# 12 Fniss!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

alpros
0

#12 Ha,ha! Ja, det är inte lätt att veta vad som är bak och vad som är fram alla gånger. Det ser ut som han tittar på hennes bakdel och säger "Tusan, det var ju DÄR jag skulle vara!" Helt klart en bild för någon "Månadens bild-tävling".