God morgon 2008-05-07
God tidig morgon eller god fortsättning på natten eller vad men nu ska säga..
Har varit ut och kollat till stona, fölvakningen fick ta sin början inatt.Det ser ut att kunna vara fölning vilken dag som helst nu, men dom kanske bara luras.. Det har hänt förr! (tror jag sov i stallet i två veckor då vi väntade vår första fölunge!) Förra året lyckades jag och granntjejen pricka in precis rätt natt då vi skulle sova i stallet. Men till saken hör att vi aldrig hann lägga oss innan hon började föla, men vi la oss i stallet efter fölningen ändå.
På schemat idag står nationella i engelska bl.a. Får nog trösta mig med en ridtur då jag kommer hem..
Nu ska jag gå och lägga mig igen, är inte så många timmar kvar tills man ska upp igen.
Ha en bra dag! På bild- en inte fullt lika tjock Dixy *harkel*
Fotograf är Agge
God morgon Thessan!
Jag har legat vaken en bra stund men ledsnade nu och går upp och jobbar lite istället. Jag har så fruktansvärt ont i halsen, har aldrig varit med om dess like. Hoppas att lite varmt te med honung kan lindra lite.
Till er andra som läser det här i mer anständig tid, kan jag bara tillönska en god onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon Solen är på väg upp fast det är ganska svalt ute. Igår så började dess förb….. flygfän att komma så det var bara ut och ge knott och myggmedel till alla Timon som var lite varm efter att uppvakta ett sto var helt svart i bogen av alla de sorters flygfän, Men vad kan det bli efter en så blöt vinter måste vara paradiset för dom, mitt paradis är i alla fall här åxå fast man gnäller ibland Ha det gott och slå ihjäl en mygga idag
#0 lycka till med fölvaken (själv får jag sitta i hagen i sommar)
#1 var rädd om dig du får kurera dig med Mrs M alla förslag fast då kan benen bli lite vingliga
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon! Jag har varit ute och kliat fölet, han är mycket intresserad av mig och kom fram när jag satt på knä. Han är bara 5 dagar och så söt.
Ha en bra dag och må så gott!

Godmorgon i landet! Här är det mer sol än igår, och nästan tio grader varmt. Snön har nästan inga psotioner kvavr längre, sommarhagen är helt framme, det är bara i skogskanten den vägrar släppa taget. Och så alla snöhögar då… Ska jobba idag, och så får vi se om vi lyckas lista ut vem man ska anmäla sig till för westernträningen som hux flux bytt ledare och anmälningsperson… Välordnat!!!
Hästarna har fått frukost, och nu är det våran tur.

#3 Bild!!! Jag vill se bebisen! Vad blev namnet?
Här är det blå himmel. Hoppas det blir varmt och skönt ute. Vi ska kolla stona med Greger (de andra två som är på väg in i brunst). Imma blev betäckt igår. Greger sköter sig jättebra för att vara så ung och orutinerad. Det ska bli jättekul att se hans fölungar! Hoppas han nedärver något tecken så som hans far brukar göra.
Hoppas att allt är bra med er i övriga landet.
Ha det bra!
# 5 Bild ligger i en tråd sen i går, fölpresentation på gång till kvällen!

Somliga är verkligen nattaktiva! Jag är världens sömntuta, ser inte fram emot kommande vaknätter nu när det börjar dra ihop sig till fölning. Varje år när det ska vakas tvivlar jag på om jag har rätt sovvanor och dygnsrytm inprogrammerade för att vara uppfödare.
Ännu en kylig och lätt molnig dag med uppehållsväder i Leksand, 12,8 grader just nu. Massor av pollen och sånt skräp i luften nu, sniff.
Jag ska iväg och ID-kolla och chipa några basjkir-hästar om ett par timmar, det ska bli intressant, har aldrig ritat såna förut. Hoppas de inte har alltför kniviga färger bara, jag tror det är vanligt med blackar och gulanlag i rasen, plus vilttecken.
Om det är nån som missat superloppet på Årjäng i söndags kan man läsa notis om det på Ridsports hemsida.
bild på halvblodsföl, i brist på russföl…
God eftermiddag! :)
Vilket vackert hbl-föl - vad är det för stam? *nyfiken*
I går kväll var jag ute och körde med Hjördis - en sån mysig tur det blev! Vårkvällen var lite sådär kyligt ljummen, inte ett moln på himlen, och Hjördis travade på så fint framför vagnen - lugn och stadig som bara den. Skönt för en fegis som jag! :)
Lycka till med alla era fölisar - både de som är på väg ut och de som redan kommit ut. Man blir ju alldeles fölsjuk … Och inte blir det bättre av att Gerdas blivande make Lejonhjärta gick igenom i helgen!

# 7 Ja dom verkar vara det, helsyskon som dom är! =) Hoppas det går bra för honom, blir förvånad om han inte äör bland dom 3! Iaf som det ser ut på pappret..
God Kväll, hoppas ni haft en bra dag…..och får en bra natt ni som skall fölvaka (undrar vem som fölvakar på Lojsta Hed?????). Själv har jag heller inte legat i stallet på nätterna, utan märrarna har skött sig själva. Dom flesta har fölat i skogen, och fy för att sova bland alla mygg…..Man går ut sent på kvällen och tidigt på morgonen både till stallet och till hagen, man ser efter några år när det är dags…..
I morgon skall Vick's Extra släppas och jag skall inte glömma kameran!
Nu väntar "kärringparty" med moussaka och vin!

#11 Våra står inne, så slipper ju myggen.. men blir nog inget sova i stallet i år ändå, har mest varit för att det är mysigt tidigare. Sen brukar vi inte vara vaken hela nätterna, utan gå ut en gång mitt i natten istället.