Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettlojsta-hed
Läst 1649 ggr
StallBakhet
0

Föl från Lojsta?

Är det någon som vet om det finns några föl kvar från hedeen att boka/köpa?

Är det Börje som man ska kontakta? Telefonnummer?

Tacksam för svar

Tittut
0

Vet inte faktiskt. Men det brukar det alltid göra så här års. Ring till Carola och Börje och fråga!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Denna kommentar har tagits bort.
MagganS-B
0

0498-488030

Hanssson
0

jag är också sugen ..  vet nån vilken tid på året man ska vara ute för att inte russen som man kanske vill ha redan blir bokade ?

MagganS-B
0

På försommaren när dom är ganska nya, eller också förboka!

Evis
0

Jag måste bara fråga, brukar det stanna kvar stoföl på heden? Eller säljs precis alla fölen iväg, även stona? Om det stannar kvar stoföl, så bör det alltså finnas sto-unghästar på heden? 

Kom just på att jag läst någonstans att Börje tyckte det var dumt med stödutfodringen delvis för att stona mognade fortare och blev dräktiga som två-åringar….så det bör ju betyda att det finns sto-unghästar kvar?

MagganS-B
0

En del ungston lämnas om någon gammal går gall eller avlivas/dör.

lisette
0

det gick tidigare rykten om att unghingstarna som ine blev sålda avlivades. vet ni om detta stämmer?

rebeccajansson
0

Nja hir mkt tidigare menar du? För vad jag vet så avlivas ingen numera…som inte blir såld…

lisette
0

det var för bara något år sedan. stod om det på agrias forum.

juventus
0

vad jag vet så avlivas ingen. Oftast blir alla sålda men skulle det hända att någon inte blir såld så tas de hem och säljs senare.

Lizzieming
0

1980 så skulle fölen på Lojsta slaktas. Vi köpte två stycken som vi hade kvar hela deras liv. De dog 2006 och 2007.