God morgon 2008-05-06
NÄ MEN! Får jag då ändå vara först och starta upp en "God morgon"-tråd? Sitter på jobbet, framför min dator och längtar ut till solen. Hemma går Alpros och ser ut att kunna föla när som helst !Kanske just i denna stund! och här sitter jag och missar alltihop i så fall. Hennes bror går sedan en tid tillbaka och glor efter syrran med stora ögon. Han vet precis vad som är på gång. Dotterna är hemma från skolan i dag också pga heshet. Trodde först hon stojat för mycket ute i vårsolen och liksom "utmanat rösten", men det är nog istället en liten förkylning som satt sig i halsen. Typiskt i vårtider, antar jag.
Åter till arbetet.

Godmorgon i landet! Idag har det varit frost under natten, och jag fick tända i spisen så vi slipper frysa fast inne. Ska strax gå ut och mata mina hästar, fyra står inne och fyra är ute i kladdet, men de har ju torrt i huset iaf. Snön försvinner mer och mer, nu är det bara kvar i norrlägen, d.v.s hela kanten längs hagen…. Idag ska jag jobba, och ikväll blir det ridning. PEter kommer hem igen idag, det var en snabbrunda den här veckan.

God Morgon.
Idag var det minusgrader när jag gick ut vid 5-tiden, men solen lyser och det ser ut att bli en fin dag. Har klarat av utsläpp och fodring till både mig och alla fyrbenta. Dottern mötte mig när jag kom in och hade beslutat sig för att stanna hemma idag. Hon tycker inte att pollensäsongen är något kul. Jobbar till halv två idag sedan blir det några timmar ute och i stallet innan jag ska iväg på möte med ponnytravet. Vi har tävling den 18 och ska stämma av inför den.
Ha en bra dag!

God Morgon idag lyser solen så fint, vill inte jobba bara vara hemma och njuta och inte göra ett jä… dugg men det funkar nog inte ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här är det vackert igen! Hemmajobb idag. Ska göra en liten passhög som kommit tilll sista veckan och annat jobb som hör till resgistreringen. Elin sover och Pontus går och väntar på mormor som ska ta honom till skolan. Och snart är det sommarlov igen….
Ha en bra dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Uppehållsväder men litet molnigt, 10,3 grader, hoppas det blir en fin dag.
Idag ska jag klippa gräs hos grannen som är på semester i Mexico och USA, hoppas hon har det skoj "over there". I eftermiddag har jag ett fotouppdrag, ska försöka ta flashiga bilder av ett halvblodsföl - hoppas det blir lite solsken till dess, annars får vi prova i morgon i stället. Sedan är det möte med Travsällskapet i kväll.
Lite pyssel med hästarna ska också hinnas med. Mina båda ston är jättehögdräktiga, jag tror inte det dröjer alltför många dagar nu tills den första fölisen ploppar fram. Spännande!
#2 Håller fullständigt med din dotter!
Idag va det 7 grader när sonen och hans kompis drog iväg på moppen de 8 kilometrarna till skolan, på sig hade de alldeles för lite kläder… internationella prov i matte väntade…
Igår var jag på Skråmsta stuteri, det va mysigt med alla fölisar. hjälpte till o leda ut på första betessläpp i en enorm hage, de kommer säkert gå vilse…
Startlistor till Solvalla kom igårkväll, Dolk o Piggybank skall starta, m.k.t. nervöst… Då de fick fina spår!
God morgon! Vilken härlig morgon! Linéa har fölat, ett vackert brunt stoföl med vit mula och lång svart man enligt rapport från min syster som hittade den lilla i morse. Själv sitter jag i stan och ska gå till skolan innan jag kan åka hem och titta 
Jag ska skicka bild till dig Malin, så att alla kan få se henne på fölgalleriet!
Här är det varmt och skönt i alla fall. Fick tips på att om jag badade Njord varmt och lade på honom massor täcken skulle han släppa det sista….provade det i går kväll när jag kom hem från jobbet. Kan inte säga hundra men jag tror det släppte lite till! Det närmar sig med stormsteg nu ju…..hu!
#2 och #5 Här har vi massor av björkar och de är jättegröna nu och ögon och näsa rinner.
# 7 Grattis Signe!

God eftermiddag! Nu är jag friskförklarad, känns skönt! Jag fick ju så ont i magen under konferensen i höstas och på söndagskvällen uppsökte jag akuten eftersom det onda flyttat till bröstet och vänstra axeln, mm. Efter röntgen hittade de något på lungan som senare visade sig vara en godartad cysta på mellangärdsväggen mellan hjärta och lugna. Eftersom jag är så ung!! (gillar sjukvården) blev jag opererad i slutet av januari på torax i Lund och nu har de kollat mig ett par gånger och anser att allt är bra. Jippi, jippi
Gick för bi mina (o Annes) unghingstar i dag och vad är det i gräset? En efter en ramlade de ihop, såg komiskt ut. Min Yramis bara vek sina ben och fortsatte att beta liggandes. Russ tycker att mat är väldigt viktigt
God eftermiddag…..Får väl skriva lite nu, orkade inte i morse! Hela dagen har gått åt till att förbereda en stor moussaka som vi skall äta i morgon kväll + att jag gjorde snabbutryckning till Systemet i Slite när jag upptäckte att jag inte hade nåt vin hemma…..Nu skall jag i alla fall gå ut och vädra stekoset ur näsan! Ha en bra kväll.
PS. Moussakareceptet kommer från före detta matten till Munter 326, Anita Pettersson, som numera är grekiska…….om någon minns henne!
Hejsan!
Jag har varit inne flera gånger idag, men det fungerade inte att skriva god morgon, så nu blir det god middag istället!

#13 Men så sött
# 13 Härlig bild!

Grattis till fölungen. Det var verkligen en härlig bild.

For et nydelig bilde og helskjønt føll
Gratulerer så mye til hele familien
Grattis till den fina fölisen Signe! Och vilken otroligt kärleksfull bild! :)
Tack alla, ja visst är det en underbar bild :) Linéa är så glad för sitt lilla föl.