God morgon! 2008-05-05
Härlig nu är vi den härliga månaden maj, vi har grönt och fint och fåglarna kvittrar. Kan det vara bättre?
Åter en arbetsdag, som tur är blir den kort idag så vi hinner vara ute och njuta av våren.
Ha det så bra!

Godmorgon i landet! Idag regnar det, och blåser halv storm, mysigt? Peter fick sätta en pump i brunnen, för det rinner in så mycket vatten att det rinner ner i borröret, och vattnet blir helt gult. Nu är det rent igen, men pumåen går hela tiden, litet regn på allt smältvatten är precis vad vi behöver. Hästhagen flyter, så inatt blir det till att ta in fyra hästar så alla har möjlighet att sova torrt. Annarsä r det jobb som gäller idag. Igår tappae både Primula och Yazzå varsin framsko, så för deras del blir det dåligt med arbete tills hovslagaren kommer på fredag.
Morrn morrn!
Arbetsdag borta idag. Hoppas jag orkar med bättre än sist. Chiffe-hund går runt och verkar leta efter gammelhunden som dog igår, 14 år gammal. Känns like jobbigt varje gång.
Lite gråmulet här, men det blir nog vackert idag också.
Ha en bra dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon alla där ute, lite grått och kallt idag. Fast våren är ju här med små älgar och kidar och annat smått och gott. Sköt om er där ute, och tänk på att din närmaste kanske behöver en kram
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
God förmiddag.
Soligt, varmt och jättevackert är det ute idag. Ska till stallet och titta på fölet (korsningsponny) som föddes i morse. En brun hingst med bläs och vitt på benen. Fick rapport imorse vid sex av matten.
Lite seg är jag idag efter ett långt och trevligt möte hos Annica. Styrelsemöte i Östergötlands Ponnysällskap. Mycket spännande kommer att hända i framtiden där…..
Goddag! Det är fantastisk väder idag, strålande sol och varmt som sommar. Igår hade söta Linéa börjat droppa mjölk så att hon var helt vit på benen. Hennes juver är enormt. Jag trodde att hon skulle föla i natt, men hon har inte gjort det. Åh vad det är nära nu!
Tittut => vad sorgligt med gammelhunden! Förstår om både Chiffe och du är ledsna …
Här är det solsken och jag ska till stallet, för hovslagaren ska sätta på Gerda en tappsko. Sedan blir det nog en körpromenad med Hjördis innan det bär av hemåt igen till jobbet!
Hoppas att ni har det bra allihop - och grattis till alla JÄTTESÖTA fölisar!
# 6 Tack för omtanken. Egentligen är det skönt, för hon blev snabbt sämre för var dag som gick, men det är ändå så jobbigt, varje gång det sker. Hon fick i alla fall åtta bra år på slutet, man får vara glad för det!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God eftermiddag!
Har kommit hem från jobbet och ska nu renskriva deklarationen så att jag kan åka och lämna den. Fixade det i tid även denna gång
. Här blåser det isiga vindar men i lä värmer solen skönt. Man ser hur gräset växer dag för dag, snart kan vi släppa ut får och unghästar på betena.
#2 Tråkigt med Kelda. Tyvärr är det den tunga biten i att ha djur, vi har också en gammal herre som än så länge är pigg, men man vet att den dagen kommer. Allt man får igen uppväger ändå.
Ha en bra fortsättning på dagen.
God Eftermiddag!
Har jobbat hela dagen, sen en tur till Willys för proviantering……
Var hos damerna i morse, dom äter och äter…..ville inte snacka så väldigt mycket med mig. Får nog ta och dela hagen, nu går dom på hela, 6-7 tunnland, det är lite mycket för två russ! Visserligen är halva skog, men ändå!
Skall till stan och jobbet igen för möte i kväll, slit och släp, aldrig är det annat…..